חדשות קולנוע וסרטים

לואי סי.קיי, פרידה קאלו והרולינג סטונז: הסרטים הבינ"ל בפסטיבל דוקאביב

מאת:
לואי סי.קיי, פרידה קאלו והרולינג סטונז: הסרטים הבינל בפסטיבל דוקאביב
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
עשרות סרטים זוכי פרסים על דמויות וסיפורים גדולים מהחיים בהם ג'ון גליאנו, אנייס ורדה, אנסלם קיפר ועוד, אורחים בינ"ל מרחבי העולם, סרטי מאסטרים ומאסטריות, תחרות בינלאומית עם סרטים עטורי פרסים וגם אירועים ישראליים כולל סרט על משפחה מבארי ומחווה לבמאית המנוחה נילי טל. אלה הסרטים הבינלאומיים והאירועים המרכזיים בפסטיבל דוקאביב שייערך בין ה-23 במאי ועד ה-1 ביוני
פסטיבל הקולנוע הדוקומנטרי דוקאביב הציג היום (שלישי) את התכנית הבינלאומית במהדורתו ה-26 ואירועים נוספים שיתקיימו במהלך הפסטיבל שייערך בין ה-23 במאי ועד ה-1 ביוני בסינמטק תל אביב, מוזיאון ת"א, מרכז סוזן דלל ומקומות נוספים. בין האורחים מחו"ל שיגיעו: אלינה סימון, במאית הסרט "שלג שחור", יוצר הדוקו המוערך אודריוס סטוניס אשר יעביר כיתת אמן; מריה וידר, במאית הסרט "קיץ מאוחר", לוסי קון עורכת תוכן ב"סטוריוויל", רצועת הדוקו הבינלאומית ה-BBC.

בין סרטי התחרות הבינלאומיים שיוצגו בפסטיבל: " "KIX, דוקו מחוספס המגולל את סיפור ההתבגרות המהיר והזועם של סאני ברחובות הסדוקים של בודפשט. "בנים", קורותיהם של שלושה סטודנטים במינכן בקיץ אחרון של ברומאנס. "הכיתה", של הבמאית רות בקרמן המתמקמת בקרבת ילדי כיתה אחת בבית ספר יסודי בווינה ומפליאה לקלוט את האירועים שיעצבו את אישיותם. "ויסטה מארה", עונת התיירות בעיירת חוף איטלקית שבה עוברים הנופשים - ואלה שעובדים עבורם. "פסקול ההפיכה", פאזל קולנועי מבריק וקצבי שמתרכז בשנת 1960, "רפובליקה", בדירה של פחות מ-6 מ"ר צעיר סיני חותר להגשים אידיליה היפית-מאואיסטית. "שלג שחור", מותחן עיתונאי מרתק על עקרת בית ואם לשלושה המפרסמת סרטון על הזיהום הסביבתי ממכרה הפחם הסמוך לביתה בסיביר והופכת בן לילה ל"אויבת העם" ולאקטיביסטית ללא חת.



(מתוך הסרט "לעוף". קרדיט Reel Peak Films)

בין סרטי האמנות ותרבות שיוקרנו: "ג'ון גליאנו: גאות ושפל" בבימויו של זוכה האוסקר קווין מקדונלד על עלייתו ונפילתו של מעצב העל ג'ון גליאנו. "מושכת אש: סיפורה של אניטה פלנברג" - דיוקן שמעניק גאולה לדמות סיקסטיז כריזמטית ומרדנית. "הסטונז ובריאן ג׳ונס" של אמן הביוגרפיות ניק ברומפילד על סיפורו של בריאן ג'ונס, מייסד הרולינג סטונז, גאון מוזיקלי, סמל סקס ונפש אבודה, שעזב את העולם בן 27. "פאני: המנדלסון האחרת", ביו-סימפוניה קולנועית המוקדשת לפאני מנדלסון, שהייתה עילוי מוזיקלי והוכרעה בידי הגבלות חברתיות ואח מלחין מפורסם. "פרידה", ביופיק אודות פרידה קאלו - אמנית, מאהבת, אייקון - במילותיה שלה ובאנימציה מרהיבה. "ויוה ורדה!" הארכיון הפרטי העשיר של אנייס ורדה, הקוסמת האנרכיסטית של הקולנוע הצרפתי, נפתח. בין סרטי מאסטרים ומאסטריות שיציגו: "אות רוטטת", סרטה של נורית אביב על משמעויות השימוש בצליל ר'. "אנסלם" סרטו של וים ונדרס על גוף עבודותיו של הפסל והצייר המונומנטלי אנסלם קיפר. "טרואגרו - הנאות קטנות" של אמן התיעוד המתבונן פרדריק וייזמן, המקדיש את סרטו החדש לבית טרואגרו, מסעדת שלושה כוכבי מישלן מתוזמרת היטב, מוסד משפחתי וגן עדן לחובבי קולינריה ואסתטיקה משובחת. "מאדאם הופמן" של סבסטיאן ליפשיץ, בהקרנת בכורה בינלאומית שבמרכזו סילבי, אחות בכירה העומדת בפני פרישה ואשר לומדת להעריך מחדש את האנשים המשמעותיים בחייה. במסגרת מאסטרים ומאסטריות תתקיים מחווה לאודריוס סטוניס - מהבולטים שביוצרים הדוקומנטריים בעולם, במאי, מפיק ומרצה. במסגרת המחווה יוקרנו שבעה מסרטיו הארוכים והקצרים ותתקיים כיתת אמן בהשתתפותו.



סרטים נוספים שיוקרנו במסגרות השונות: "מהמראה האחורית" - בין שדות מוקשים וכשברקע ירי פגזים, רכב החילוץ הופך לחלל בטוח ואינטימי עבור פליטים מחזית אוקראינה, וסיפורי התלאות שבפיהם טווים דיוקן מרובד וצורב על מחיר המלחמה והכמיהה לחיים רגילים. "עצים דוממים" לאחר אירוע טרגי בגבול בלרוס-פולין, נערה כורדית שנמלטה עם משפחתה לאירופה נדרשת להתבגר במהירות על מנת לגדל את ארבעת אחיה - וכדי להגשים את החלומות שלה עצמה. "אולרדימייד" - "המזרקה" האיקונית של דושאן שינתה את פני האמנות, אך האם ייתכן כי הסיפור מאחורי היצירה שהביאה אל המוזיאון את "הדבר האמיתי" הוא בעצמו זיוף? "מתחת לשמש כחולה", המספר כיצד הוסבו שטחי מדבר לשטחי אש ושימשו כלוקיישנים לסרטים עתירי תקציב, ועל האופן בו סיפורים ודמיונות מושלכים אל שטחי המדבר.

"לעוף", דוקו מסחרר בקצב גבוה הבוחן את התשוקה לסכנה של זוגות המכורים לקפיצות אקסטרים, סרטם של שאול שוורץ כריסטינה קלוסיאו. "בילי ומולי: סיפור אהבה" אחר הפקה מרהיבה ומרחיבת לב של נשיונל ג'אוגרפיק על קשר מפתיע שרוקמים גבר בודד ולוטרה ידידותית על רקע הנופים עוצרי הנשימה של אי ומפרץ בסקוטלנד. "לואי סי.קיי - מצטער / לא מצטער", את במת סיבוב הקאמבק שלו מעטרת הכתובת SORRY, אך האם הווידוי המתערטל של לואי סי.קיי הוא עוד תרגיל מתוחכם וציני להחריד ששב וממחיש את יחסי הכוח? "מאיה והגל" דוקו ספורט על הגולשת הברזילאית מאיה גביירה, אשר התשוקה שלה לגלים גבוהים הביאה אותה כנגד כל המכשולים עד לאליפות העולם. "סוכן האושר" אמבר, סוכן אושר בשליחות ממלכת בהוטן, יוצא לפגוש תושבים ברחבי המדינה כדי לבחון מה הופך אותם למאושרים.



(מתוך "לואי סי קיי: מצטער/לא מצטער". קרדיט Angela Lewis for The New York Times)
בנוסף לתכנית הישראלית שהוצגה קודם לכן ובה יפתח את הפסטיבל הסרט "אבי נשר: מילים להחלפה" על הבמאי המוערך, הכריזו בדוקאביב על עוד מספר אירועים בתכנית הישראלית בהם אירוע לזכרה של הבמאית והיוצרת נילי טל שהלכה לעולמה, סרטו של רפאל בלולו", הצדיק האחרון: שושלת אבחצירא" שמספר החל מהבבא סאלי ועד לרב עובדיה יוסף את מסלוליה של הפוליטיקה הרבנית הספרדית בישראל והקרנת בכורה של סרטה של יסמין קיני "לקום מהשבעה באוקטובר" על סיפורה של משפחת גד מבארי.

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים: לחצו כאן
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט