בוקר טוב אדון פידלמן ביקורת סרט

Restoration Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "בוקר טוב אדון פידלמן":
"קטן גדול"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Restoration
משחק ששון גבאי, הנרי דוד, נבו קמחי, שרה אדלר במאי/ת יוסי מדמוני  
ישראלי
ביקורת סרט לבוקר טוב אדון פידלמן מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קטן גדול"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די26.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות48.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מאחורי הקריירה הטלוויזיונית הענפה של יוסי מדמוני עומדות סדרות כמו "טייק-אווי", "בת ים ניו-יורק", "מלנומה אהובתי" ו"חיים אחרים". אם מתעלמים מהסרט "המנגליסטים" אותו הוא ביים יחד עם דויד אופק שותפו לשעבר ואת הגרסה הקולנועית ל"מלנומה אהובתי" שלא הוצגה בבתי הקולנוע בארץ, "בוקר טוב אדון פידלמן" הוא סרטו העלילתי הראשון באורך מלא. מדמוני שגם נחשב לתסריטאי מבריק העדיף להשתמש בתסריט לא שלו, אלא של ארז קו-אל שכתב את התסריט לסרט המקסים "חמש שעות מפריז".הסרט "בוקר טוב אדון פידלמן" מתרחש בדרום תל אביב אבל לעומת סרטים ישראלים רבים שחוגגים את אווירת השוק הצעקנית של האזור, הסרט מזכיר יותר יצירות קולנועיות אירופאיות אומנותיות ומאופקות. בסרט הזה יש יותר שתיקות מאשר צעקות. הבחירה הקולנועית הלא שגרתית הזו להתרחק מהמסורת הישראלית של סרטי הבורקס ולהעדיף את הקולנוע המזרח אירופאי על פניו, גם מצילה את הסרט שהיה יכול בקלות להגרר לתהומות הטעם הרע והקיטש.
ששון גבאי בעוד תפקיד נפלא מגלם את אדון פידלמן שהסדנה שלו לשיחזור רהיטים עומדת בפני סגירה לאחר מותו של שותפו מזה ארבעים שנים. הוא נאלץ להאבק בנוח בנו אליו התנכר במשך שנים, שמבקש לסגור את הסדנה ולבנות במקומה בית דירות. מערכת יחסים טעונה ומורכבת עם מטענים של שנים יש בין האב ובנו. נבו קמחי מעולה כבן המתנכר. אנטון הוא צעיר אבוד המסתתר מפני העולם ומוצא מסתור בסדנה של פידלמן. הוא בעצם סוג של בן אבוד. הבן שמנסה להבין את עולמו של אדון פידלמן ואף מנסה לעזור לו להציל את הסדנה.במרכז המאבק ישנה גם נאווה, אשתו של נוח המרגישה מוזנחת ולא מסופקת. היא נמצאת בהריון ומוצאת נחמה בזרועותיו של אנטון שחודר לתוך חייה ומעורר בה תחושות שלא חשה מזה זמן רב. אנטון מתאהב בה וכך נוצר מצב ששני הגברים - הבן הביולוגי והשוליה המגלם סוג של בן וממשיך דרך. שניהם מתחרים על ליבם של של אדון פידלמן וחווה.
העלילה איננה מחדשת דבר. סרטים על מערכות יחסים בין אבות ובנים יש רבים ומורכבים הרבה יותר כמו סרטו האחרון של יוסף סידר "הערת שוליים". מה שמייחד את הסרט "בוקר טוב אדון פידלמן" הוא הצניעות שלו, שהוא יחסית קטן מידות ואיננו מתיימר להיות יותר מכך. יש בו איטיות ושקט שלא אופיינים לקולנוע הישראלי. הרגשות מאופקים כמעט ואין התפרצויות. המשחק של כולם מצליח להיות צנוע ולא בומבסטי ועל אף שלא חסרים רגעים עמוסים ברגשות הוא אף פעם לא סובל מטעם רע.שרה אדלר והנרי דויד משלימים את המשוואה כאשת הבן הביולוגי והשוליה שמאמץ את אדון פידלמן שהופך עבורו לדמות אב. השניים שחקנים מגוונים ונפלאים המשתלבים היטב בסרט שיש לו גם פסקול נפלא של אבי בללי. הגדולה של הסרט שהוא יודע בדיוק שהוא סרט קטן על מערכות יחסים בין אנשים שהם כאן ועכשיו אבל בלי המנטליות הישראלית המעיקה. משעשע שדווקא האיש שעומד מאחורי יצירות כמו "בת ים ים ניו-יורק" או "המנגליסטים" יוצר סרט שדרום תל אביב מזכירה יותר את פראג מאשר את שוק התקווה. אולי זאת הסיבה שהסרט הקטן והמקסים הזה הצליח להפוך להצלחה בינלאומית וזכה בפרסים בפסטיבל סאנדנס וקרלו ויוארי.בסופו של דבר "בוקר טוב אדון פידלמן" הוא סיפור פשוט שכתוב היטב, מבוים במקצוענות, משוחק נפלא ומספק חוויה קולנועית ישראלית איכותית אך מבדרת במשך 105 דקות, ובתקופה הזאת של סוף הקיץ ששוברי קופות אמריקאים תוקפים את בתי הקולנוע בלי הפסקה, מדובר בהחלט בשינוי מרענן לטובה.
בוקר טוב אדון פידלמן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 3803/03/2012 02:53:48
6/10אייקון ציון
תסריט מלא חורים ולא משכנע. משחק טוב של ששון גבאי. לא חייבים.
שם: גיל: 10016/09/2011 00:00:56
5/10אייקון ציון
גם אני ראיתי את הסרט לפני שבוע והתאכזבתי ...המון שתיקות ומבטים איטי ומתיש
שם: סידניגיל: 5911/09/2011 20:11:28
7/10אייקון ציון
סרט קטן ,משחק גדול של ששון גבאי.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט