לדוג סלמון בתימן ביקורת סרט

Salmon Fishing in Yemen Movie Review

תמונת כתבשחר עמית על "לדוג סלמון בתימן":
"מחמם לבבות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Salmon Fishing in Yemen
משחק יואן מקגרגור, אמילי בלאנט, קריסטין סקוט-תומאס במאי/ת לאסה הלסטרום  
רומנטיקה
ביקורת סרט ללדוג סלמון בתימן מאת שחר עמית | מבקר
ציון המבקר
"מחמם לבבות"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע57.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די18.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות24.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מתחת לשמו היבש, מסתתר סרט רומנטי חמים ונעים לצפייה אשר מעוטר בשחקנים נפלאים המגלמים דמויות ממכרות. לאסה הלסטרום הבמאי של הסרטים "תקנות בית השיכר" ו- "שוקולד", מספק סרט שאולי אינו מבריק אבל קשה שלא להתאהב בו.יואן מקגרגור הוא ד"ר אלפרד ג'ונס, מומחה לדגים שלא במפתיע בעל סוג של מוגבלות חברתית הגובלת בנרגנות כרונית וצינית. עולמו האפור מתהפך דווקא עם אחת היוזמות המטורפות ביותר, חלומו של שיח' תימני להביא את דגי הסלמון מהמים הצפון אירופאים לארץ החמה. למרות התנגדותו של ג'ונס לאור חוסר הפרקטיות של הפרויקט, ובעזרת מעט לחץ מאנשי ממשל ממולחים המחפשים ספין פוליטי מהמלחמה הקשה באפגניסטן, הוא יוצא למסע בו הוא לומד לא רק להאמין בעצמו אלא מגלה מה היא באמת אהבה.
כן, הסרט הוא קיטשי כמו שהוא נשמע, ולא נראה שלבמאי ותסריטאי סימון בופוי יש איזשהו רצון ליצור סרט עם תחושה חדשנית, אלא משתמשים בכלים שרב המכיר מספק להם כדי לספק לקהל חוויה מהנה המתרכזת סביב דמויות מפותחות וכתובות היטב, עם דיאלוג שנון לאורך כל הסרט המשלב במינון מדויק הומור ודרמה. נוסיף לזה את יואן מקגרגור בתור ד"ר ג'ונס שחוזר לגלם דמויות צפון בריטיות ואת קריסטין סקוט תומאס הנצחית בתור אשת הממשל קרת הלב, יוצא סרט שקשה לא להיכנס לעולמו.ג'ונס מתאהב באחראית על הפרויקט הארייט (אמילי בלאנט), וכמובן היא בו. החיזור הקולנועי הוא לא שונה מזה שנראה בכל סרטי הדרמה הרומנטיים. כאשר ברקע ישנן שלל מחאות חברתיות אך לא נראה שהיוצרים הצליחו לגבש החלטה לגבי הביקורתיות של הסרט ולכן גם התוצאה מרגישה מוחמצת, מיותרת ואף מעט עצלנית ונצלנית.
אבל איזה מזל שיש דגים! לאחר שלמדו את השיעור, ג'ונס והארייט המחודשים הולכים נגד הזרם ובוחרים לא להמשיך בדרך המקובלת, הנוחה ואולי הבטוחה יותר, אלא מאמינים במסע המטורף שכבר ממזמן הוא רק תירוץ למפגש, כי בסופו של דבר לא המסרים החברתים, ולא תימן באמת מעניינים את היוצרים או הצופה, אלא הסיפור הרומנטי."לדוג סלמון בתימן" אינו סרט גדול, אבל גם אינו סרט קטן. הוא לא מנסה לחדש או להפתיע מדובר בסרט קלאסי בז'אנר, אולם מחפה על כך עם משחק משובח וכתיבה מרעננת. בשורה התחתונה, הוא כנראה לא יזכר עד סוף השנה, בסה"כ מדובר בסרט שמטרתו היא לגרום להרגשה טובה, והוא עומד במשימה בהצלחה.
לדוג סלמון בתימן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: הדסגיל: 3801/10/2012 07:57:58
1/10אייקון ציון
סרט הזוי ולא מעניין
שם: דב ישראליגיל: 3729/09/2012 13:41:14
7/10אייקון ציון
Salmon Fishing in the Yemen מומחה לדגים שעולמו מתהפך עם אחת היוזמות המטורפות ביותר,חלומו של שיח' תימני להביא את דגי הסלמון מהמים הצפון אירופאים לארצו...סרט פשוט מתוק!אחלה צילומי טבע,סיפור אהבה מתוק,נהנתי,7+.
שם: רחליגיל: 6005/05/2012 22:46:37
8/10אייקון ציון
סרט חביב ביותר על העזה וחלום.משלב הרפתקה ורומנטיקה.קצת איטי בתחילה,אך הולך ומשתפר עד הסוף הטוב והקצת צפוי.יואן מקגרגור מפתיע.כדאי לראות.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי רומנטיקה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט