צללים אפלים ביקורת סרט

Dark Shadows Movie Review

תמונת כתבשחר עמית על "צללים אפלים":
"מהנה לצפייה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Dark Shadows
משחק ג'וני דפ, מישל פייפר, הלנה בונהם קרטר, ג'קי ארל היילי במאי/ת טים ברטון  
קומדיה
ביקורת סרט לצללים אפלים מאת שחר עמית | מבקר
ציון המבקר
"מהנה לצפייה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע80.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די15.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
טירוף הערפדים שפוקד את הקולנוע בשנים האחרונות לא פוסח גם על אחד הבמאים ההזויים ביותר שידעה אמריקה, טים ברטון. אבל במקרה שלו זה דווקא מתאים.אחרי מאתיים שנה בהן היה כלוא בתוך ארון כבורה, יוצא הערפד ולשעבר איש אצולה בעיירה, ברנבנס קולינס (ג'וני דפ) מהשבי ומחליט להחזיר את הכבוד המשפחתי שנגזל ועל הדרך גם את האהבה אם אפשר. אולם, הוא לא חזה כמה קשה יהיה לדמות מהמאה התשע עשרה להסתגל לאמריקה של אמצע שנות השבעים. כמו כן, מכשול נוסף מגיע בצורתה של היריבה המקומית, אנג'ליק (אווה גרין), אותה מכשפה אשר הפכה אותו ליצור הלילי ומאז עבדה קשה להרוס את משפחתו לאורך כל דורותיהם.
ההצלחה הגדולה של הסרט חבויה בהיסטוריה שלו. הסרט הוא למעשה חידוש של אופרת סבון גותית משנות השישים. הבמאי, טים ברטון, והתסריטאי, סת' גרהאם סמית', הצליחו לשמור על האופי המלודרמטי המעט מגוחך של אופרת סבון זולה ובשילוב עם אנחות הומוריסטיות ואסתטיות מופתית המאפיינת את עולמו הפסיכדלי של ברטון, התוצאה היא מהנה למדי.ג'וני דפ מגלם את ברנבנס, העוף המוזר במאה העשרים בעל הנימוס הג'נטלמני של המאה הקודמת. מבטו המאופק משתלב היטב עם הדמות שעושה כל אשר על דעתה. חבל שלעיתים המחוות של השחקן הן מוגזמות מדי. לצידו עומדת עוד חברת קבועה בצוותו של ברטון, הלנה בונהם קרטר בתור פסיכיאטרית אלכוהוליסטית החומדת בחיי נצח. למרות שדמותה של בונהם קרטר מגיחה לזמן קצוב בלבד, הופעתה משאירה רושם לאורך הסרט כולו. אליהם מתלווה גם אווה גרין שכבר הוכיחה ב"קזינו רויאל" וביצירת המופת של ברטולוצ'י "החולמים" כי היא יודעת לגלם דמות שופעת בסקס אפיל. גם הפעם, היא מנצלת את תכונה זו בכדי ליצור את הקריקטורה המוכרת של המכשפה היפיפייה עם טוויסט מודרני.
נקודת התורפה של הסרט נמצאת בבלבול שבו. ברטון ניסה לשלב מלודרמה, אימה ומעט הומור. הוא בעבר הצליח לעשות זאת ב"מספרים של אדוראד" ו"סוויני טוד" ואולי זו הסיבה לאכזבה כה גדולה. ההומור מתבסס על חוסר ההתאמה של ברנבנס השמרן לתקופת הרוק (אפילו אליס קופץ לביקור) ולרוב הבדיחות, למרות שחוזרות על עצמן, משעשעות. ב"סוויני טוד" ג'וני דפ שיסף גרונות, הפעם הוא מוצץ מהם את הדם בניסיון כושל להפחיד. אותן סצנות שאמורות לצמרר או להזרים אדרנלין נראות כמו פרודיה זולה. כל אלמנטים אלו, בנוסף לסיפור אהבה, נראים כמו אוסף רעיונות שלא ממש מצליחים להתחבר אחד עם השני.סרטיו האחרונים של ברטון היו מאכזבים למדי והורידו את רף הציפייה הגבוה שהציב הבמאי המפורסם עוד בשנות התשעים. "צללים אפלים" נכשל לעמוד ברף אך למרות זאת הוא עדיין סרט מהנה לצפייה (במיוחד למעריצי הסדרה הנוסטלגית) אשר ראוי להיות ברשימת הצפייה שלכם.
צללים אפלים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1406/10/2017 03:22:46
6/10אייקון ציון
סרט מבדר ומצועצע !!! השחקנים לא רעים בכלל, הצילום מעולה, הפס-קול נפלא, העריכה מצויינת, ההפקה די מרשימה והדיאלוגים קלילים ומעניינים ברובם אבל פיתוח הדמויות נוראי והתסריט והעלילה גנריים, קלישאתיים ולפעמים אפילו מחופפים. בקיצור, אפשר לראות !!!
שם: נאשגיל: 1528/11/2013 20:36:38
9/10אייקון ציון
סרט יפה ונהדר. חיבבתי אותו מאוד, אבל משום מה, הייתה לי הרגשה מסויימת שברטון טיפה הגזים והשתמש בתסריט שאולי מתאים לסרטון קצר, ולא לסרט מלא באורך של שעתיים. אבל למאות זאת אהבתי את הסרט ואני ממליץ עליו לחובבי ברטון/אופרות סבון קלאסיות
שם: ירין גולדשטייןגיל: 1409/09/2012 18:31:52
10/10אייקון ציון
וואי,מדהים. אין גבול לדמיון הפרוע של ברטון. צורת עשיה מדהימה של ברטון ועלילה בשמיים. פשוט מדהים.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט