לרומא באהבה ביקורת סרט

To Rome with Love Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "לרומא באהבה":
"מחזור חומרים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר To Rome with Love
משחק אלן פייג', וודי אלן, פנלופה קרוז, ג'סי אייזנברג, אלק בולדווין, רוברטו בניני, ג'ודי דיוויס במאי/ת וודי אלן  
קומדיה
ביקורת סרט ללרומא באהבה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מחזור חומרים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע74.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די14.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
השמועות הן שבעיריית רומא היתה ישיבה ותוך כדי סיעור מוחות כיצד להפוך את העיר ליעד תיירותי נחשק, הם ראו שוודי אלן מחפש משקיעים פוטנציאלים לסרט הבא שלו .הם אהבו את המיתוג שהוא עשה ללונדון (נקודת מפנה), ברצלונה (ויקי כריסטינה ברצלונה) וכמובן פריז (חצות בפריז) והינה צץ לו סרט חדש שיתחבב על הקהל הבורגני בעל הממון בשנות ה-30 ומעלה ויגרום לו לנדוד לרומא ולהעביר בה את החופשה הקרובה.השמועות גם מספרות, שישנו במאי/תסריטאי/שחקן, סוג של מולטיטאלנט בשנות ה-70 לחייו שבארץ מולדתו אף אחד כבר לא רוצה להשקיע בסרטים שהוא יוצר ולכן הוא מחפש משקיעים פוטנציאלים בסרטים שלו ולא ממש משנה לו אם זה משקיע פרטי או עירייה שתשלם לו מכספי הציבור כדי ליצור מוצר קולנועי כלשהו שיקדם תיירות לעיר בה הוא מצלם את הסרט. העיקר ליצור, רק לא להרגיש כאילו הוא יצא לפנסיה, כי להפסיק לעבוד עבורו זה כמו לשכב בקבר, ממש למות.
אז ככה נראה ומרגיש הסרט "לרומא באהבה". כמו דף יחצנות לעיר צבעונית, תוססת וסקסית שנוצר על ידי איש קולנוע שיודע שברגע שהוא יפסיק ליצור הוא פשוט ימות, והוא גם מגלם את עצמו ועוסק בדילמה היחידה שמעסיקה אותו בימים אלו – ליצור או לחדול. לפעמים זה עובד ולפעמים זה מתרסק. "לרומא באהבה" הוא סרט בינוני עד סתמי, מיחזור של בדיחות וחומרים מסרטים קדומים של אלן. למזלו של אלן הסרט הזה נטול כל יומרה ולכן הוא גם עובד במרבית הזמן ובעיקר נעים להסתכל עליו.על אף שרשרת כוכבי הקולנוע אין לאף אחד ממש תפקיד תובעני. כולם משעשעים ומספקים את הסחורה: מפנלופה קרוז הספרדיה בתפקיד זונה איטלקית טובת לב, רוברטו בניני בתפקיד האיטלקי הקטן שהופך לסלבריטאי, ג'סי אייזנברג שבוגד בבת זוגו המקסימה עם אלן פייג' (ג'ונו) שחקנית שחולמת להיות כוכבת קולנוע. וודי אלן מגלם את עצמו כמנהל אופרה שמנסה להפוך קברן לזמר. ולמי שהתגעגע - ג'ודי דיוויס (בעלים ונשים, לפרק את הארי, סלבריטי) חוזרת להשתתף בסרטיו של אלן אחרי נתק של 14 שנה. אפילו אלק בולדווין חוזר לעולמו של אלן - בפעם האחרונה הם שיתפו פעולה בסרט "אליס" לפני 22 שנה.
אז לצד שחקנים צעירים, אופנתיים ומוצלחים למדי: אייזנברג, פייג', אליסון פיל וכמובן גרטה גרוויג כוכבת סרטי הממבלקור נטולי התקציב שלאחרונה עושה מעבר להוליווד וכולם רוצים לעבוד איתה. אפשר למצוא ותיקים וידועים לא פחות בולדווין, דיוויס, אלן, בניני וקרוז. יש גם שחקנים איטלקים כגון כוכבת העבר אורנלה מוטי ושחקנים צעירים עולים ואלמונים כגון: פלאביו פארנטי (אני אהבה), אלסנדרו טיברי ואלסנדרה מאסטרונרדי.לרגעים הסרט משעשע, לרגעים הוא נמתח כמו מסטיק. אין בו בדיחה מקורית אחת אבל השחקנים בעלי חן ואיכשהו מצליחים לעשות עם כלום דבר מה. הסרט נשכח ברגע שהוא מסתיים ואם הקהל באולמות הקולנוע יגיב כמו הקהל בטקס הפתיחה של פסטיבל ירושלים אז צפוי לנו להיט קייצי. אני עדיין לא נכחתי בסרט שהוא לא "מופע הקולנוע של רוקי" שבו הקהל מצטרף בשירה. אלפי הצופים בברכת הסולטן פצחו בשירה כשהתנגן על רקע כתוביות הפתיחה הלהיט האיטלקי Volare של דומניקו מודונגו מתחרות האירוויזיון של שנת 1958 נשמע הזוי אבל זאת המציאות. הם גם לא הפסיקו לצחוק לאורך הסרט למרות הבדיחות הלא מתוחכמות.אז אולי זה לא סרט שוודי אלן יצר עבור מבקרי קולנוע או מעריצים שאוהבים את הקולנוע המתוחכם שלו. זה סרט שמיועד למי שאוהב את ההומור הקליל והלא מחייב של אלן על רקע נופים אקזוטים של עיר אירופאית קלאסית. לאוהבי אלן האיכותי מומלץ להתרחק, לאוהבי אלן המסחרי והשטיקי – זה הסרט בשבילכם.
לרומא באהבה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עגיל: 3018/05/2013 14:31:25
6/10אייקון ציון
חביב, לא מרגש או מיוחד במינו, נופים יפים ושוב דמות הוודי אלן שמעייפת מרוב מיצוי.
שם: דב ישראליגיל: 3721/01/2013 18:19:09
7/10אייקון ציון
To Rome with Love קומדיה שמורכבת ממספר סיפורים בעיר רומא...למי שאוהב את ההומור הקליל של אלן על רקע נופים מדהימים של רומא זה סרט בשבילו. לא סרט מבריק של אלן אבל סרט שכיף לצפות בו,7+.
שם: דניאלגיל: 2202/01/2013 01:45:04
9/10אייקון ציון
וודי אלן משתבח עם השנים אני בדרך כלל אני לא משתגעת על הסרטים שלו כי הם מוזרים מדי לעולם הזה אבל מסרט לסרט הוא מצליח לשדר את המוזריות שלו לעולם לפי דעתי. לרומא באהבה זה סרט מקסים חוץ מהביקורות שוודי מעביר על חיי התהילה הקצרים, בגידות נורמטיביות וכו.. מה שהכי מעניין זה אפילו שהיו שם סיפורים חסרי הגיון וללא שום הסבר זה עבד כי זה וודי אלן וככה הוא עושה סרט בהחלט נהנים מהסרט אם לומדים לאהוב את וודי
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט