פארנורמן (תלת מימד) ביקורת סרט

Paranorman 3D Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "פארנורמן (תלת מימד)":
"מקסים, מצחיק, אפל ואפילו חינוכי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Paranorman 3D
דיבוב לזלי מאן, אנה קנדריק, קייסי אפלק במאי/ת כריס באטלר, סאם פל  
אנימציה
ביקורת סרט לפארנורמן (תלת מימד) מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"גם להורים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע77.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די15.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
שבועות מספר אחרי סרט האנימציה האפלולי והבינוני משהו של טים ברטון "פרנקנוויני", מגיע סרט אנימציה אפל נוסף לבתי הקולנוע שעוסק בחיים שאחרי המוות. גם הוא נוצר באנימציית סטופ-מושן, אך הפעם מדובר בהפתעה מושלמת שיכולה להתאים גם לקהל מבוגר ולא רק לילדים. זה לא מפתיע, כי הסרט מגיע מבית ההפקה של אולפני "לייקה" שגם הביאו למסכים את סרט האנימציה המעולה "קורליין". אחד משני הבמאים של הסרט הוא כריס באטלר הבמאי של סרט האנימציה הכייפי והלא מוערך "חיים בזרם" כאשר לצידו סם פל שהיה אחראי לעיצוב האומנותי בסרטים "קורליין" ו"חתונת רפאים".למי שאינו יודע, אנימציית סטופ מושן זו אומנות ייחודית בפני עצמה שבה כל הדמויות והתפאורות נבנות ביד והו מוחשיות לחלוטין כמו סרט עם שחקנים בשר ודם. אמנים מזיזים את הדמויות והאביזרים השונים בעדינות ובדייקנות קפדנית על הסט. דמיינו לעצמכם סרט רגיל רק עם בובות ותפאורה מיוחדת באנימציה. התוצאה מרשימה ומרגשת במיוחד.
תוסיפו לכך את התסריט הנפלא שכתב בכישרון רב כריס באטלר. נדיר לצפות בסרטי אנימציה עם תסריט שמצליח להפתיע ולנוע בקלילות בין רגעים מצחיקים ובין רגעים מפחידים ואפילו קסומים. בשל האיכות התסריטאית של "פארנורמן" הוא גם ובעיקר מתאים לקהל בוגר שיהנה מהסרט לא פחות מהילדים הקטנים ואולי אפילו יבין ויתרשם ממנו הרבה יותר. בכל מקרה, אם תחליטו לצפות בסרט זה, תקבלו את אחד מסרטי האנימציה המוצלחים ביותר של השנה החולפת.העלילה מתרחשת בעיירה בעלת היסטוריה מפוקפקת במיוחד. לפני 300 שנה תושבי העיירה עסקו בעיקר בציד מכשפות. הקורבנות היו נשים שנחשדו בכוחות על, אבל הן נרדפו בעיקר בגלל שהיו עצמאיות, דעתניות או סבלו מבעיות נפשיות שונות. כיום תושביי העיירה בלית' הולו מתפרנסים בעיקר מההיסטוריה של המקום. נורמן בבקוק בן ה-11 הוא צעיר חובב סרטי אימה שניחן ביכולת לראות ולשוחח עם המתים, מה שהופך אותו לחריג בעיני שאר תושבי העיירה. בשל בדידותו הוא מעדיף לבלות עם הרוח של סבתו האהובה במקום עם בני האדם.
אבל אז מופיע בחייו דודו המוזר והמסתורי, גם הוא אדם בעל כשרון המתגורר בבית מחוץ לעיירה סמוך לבית הקברות. הוא מספר לנורמן שקללה עתיקת יומין של מכשפה שנרצחה לפני 300 שנה על ידי תושבי העיירה עומדת להתגשם ורק נורמן הצעיר יכול לעצור אותה. עכשיו עומדת לנגד עיניו של נורמן משימה קשה במיוחד: לגרום לתושבי העיירה להקשיב לו במקום לצאת לציד מכשפות נוסף. הפעם הוא עתיד להיות הקורבן וזאת בזמן שהוא בסך הכל מנסה למנוע מהקללה להפך למציאות ולהציל את העיירה על תושביה עמוסי השנאה."פארנורמן" הוא סרט על ילד שלמד מההיסטוריה, ומנסה לא לחזור על הטעויות שנעשו בעבר. למרות שהוא החריג בחברה, הוא דווקא מייצג את הקול השפוי ומנסה לפתור מצב קשה ואלים על ידי הדברות. בעידן שבו הסובלנות כלפי הזר והשונה בחברה הישראלית הולכת ומתמעטת, "פארנורמן" מספק חוויה קולנועית מבדרת ומהנה במיוחד אבל בנוסף יש לה ערך מוסף בזכות המסר החברתי החשוב שיכול אולי לחנך את הדור הצעיר במדינה להיות קצת יותר קשובים לקולות שונים שאינם זהים לשלהם. מומלץ בחום.
פארנורמן (תלת מימד) - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: צפיתיגיל: 2817/05/2013 01:38:24
10/10אייקון ציון
אז כן, צפיתי בסרט הזה ממש מזמן, ובקולנוע כבר לא תוכלו לצפות בו, אבל הרגשתי צורך לחזור אחורה בזמן כדי לספר לכם שזה אחד מסרטי האנימציה הטובים ביותר שנעשו! סרט בוגר מאוד, עם מוסר השכל (מישהו בכלל זוכר מה זה אומר, הצמד מילים הזה?), מצחיק, יכול להיות גם מפחיד עבור ילדים, אבל מעביר את המסר ועושה את זה באמת באמת טוב.
שם: מיכאל עובדיהגיל: 1110/01/2013 12:44:13
9/10אייקון ציון
סרט אנימציה יפה מאוד מבדר משלב אימה ויש כמה קטעים שלא ממש מתאימים לילדים קטנים ודיבורים אני נהנתי ממליץ עלו
שם: דב ישראליגיל: 3706/12/2012 22:51:16
7/10אייקון ציון
ParaNorman נורמן הוא צעיר חובב סרטי אימה שניחן ביכולת לראות ולשוחח עם המתים,מה שהופך אותו לחריג בעיני השאר...אחלה אנימציה,מצחיק,וכיף לצפייה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט