החדר ביקורת סרט

Panic Room Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "החדר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Panic Room
משחק קריסטן סטיוארט, ג'רארד לאטו,פורסט וויטיקר,ג'ודי פוסטר במאי/ת דיוויד פינצ'ר  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להחדר מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די65.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות15.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
שנתיים וחצי עברו מאז ששיחרר דייויד פינצ'ר את יצירת המופת שלו "מועדון קרב". שנתיים וחצי עברו מאז שהמניפסט בדבר בהמיות האדם היה בנו ישר בסרעפת, ובשנתיים וחצי הללו תהיתי מספר פעמים מה הוא מכין לנו לאחר מכן - האם אמירה חברתית חדשה, או שמא מותחן פסיכולוגי נוסח "המשחק" שלו?תיאמר האמת, "החדר" אינו מדגדג את "מועדון קרב". אבל ההשוואה ביניהם אינה הוגנת, וממילא אינה במקומה. החדר הוא סרט טוב כשלעצמו, וראוי. הייתה זו גם חזרה מהיעדרות ארוכה של ג'ודי פוסטר, שחקנית אהובה כשלעצמה, ומשחקה - כאילו לא עזבה מעולם.
"החדר" הוא סרט שמושפע (איך לא?) מגל הפאראנואידיות. הוא מספר על מג אלטמן (פוסטר), גרושה טרייה העוברת לגור עם בתה הצעירה בבית מפואר במנהטן, לאחר גירושיה מבעלה. במהלך הסיור בבית, היא מתוודעת לחדר מוגן סודי מוגן, שנועד לשמש כחדר מקלט מאובזר ועתיר אמצעים, במקרה של פריצה אל הבית. מג לא יודעת עד כמה מהר תעשה בחדר זה שימוש, שכן כעבור זמן קצר בלבד פורצים שלושה אנשים אל הבית, והיא ובתה נלכדות בתוך החדר הסודי - המקום הטוב ביותר שאפשר להיות בו במצב הרע ביותר.החדר, שנבנה כדי לשמור על יושביו במקרה של התקפה מכל סוג שהוא מגלם את הפחד, הפרנויה והאינסטינקטים להתגוננות, שהיוו את המניעים ליצירתו. גם הסרט מצולם באופן טורד שלווה - בצבעים קרים, ומתרחש כמעט לגמרי בחושך - אפקט המגביר את תחושת הקלסטרופוביה של הצופה עצמו. דייויד פינצ'ר, במאי מיומן בסצנות גרפיות ובתעתועי מצלמה, מוליך את הצופה בנפתולי הפרנויה יחד עם גבירתו, גיבורת הסרט, ויוצר סרט מתח מושקע היטב, לעיתים צפוי, לעיתים חוזר על חומרים מוכרים, אך תמיד עשוי כהלכה ומשוחק היטב.
למרות שהסרט נראה לעיתים מעט שגרתי, הוא משופע במספר לא מבוטל של סצינות טובות מאד ודיאלוגים מעניינים. ראוי לציין את משחקה של ג'ודי פוסטר, אשר הבעות פניה כשלעצמן יש גורמות לצופה בה לחוש ששלוותו נערכת. עיניה הגדולות המתרוצצות, שהנן סימן היכר אופייני שלה מעולם לא נראו כה מתאימות למשחקה. גם פורסט ויטאקר, שחקן רבגוני ומעניין לא פחות בדרך כלל, מגלם כהלכה דמות מעניינת ומתחבטת - דמות לא סימפטית ועם זאת דמות שקל לצופה לפתח רגשות כלפיה."החדר" רחוק מלהיות יצירה. הוא גם רחוק מלהיות קלאסי. "החדר" הוא תוצר אופייני של תקופה פאראנואידית בחברה המערבית. אבל זה לא גורע מהיותו סרט מתח טוב שכדאי לראות. זה פשוט גורם למעריצי פינצ'ר להמשיך ולצפות לאמירה החברתית הבאה שלו, ובינתיים ליהנות מאתנחתא נחמדה זו.לסיכום: עשוי כהלכה אם כי שגרתי, משוחק היטב, מספר סצנות טובות מאד. 7.5 בסולם יגאל.
החדר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4514/10/2017 09:03:09
8/10אייקון ציון
מותחן מצויין עם אלמנטים מבית היוצר של היצ''קוק. אם וביתה חולת הסוכרת , עוברות לגור בבית גדול ובו מספר קומות. אחד החדרים בבית, הוא חדר מילוט למקרה חירום שבלתי אפשרי לחדור אליו. כבר במהלך הלילה הראשון פורצים לבית 3 גנבים כאשר הם חושבים שאף אחד לא שם. להפתעתם הם מגלים שהם טעו. האם וביתה נמלטות לחדר המצוקה.העניין הוא, שאותם גנבים הגיעו כדי לפרוץ לכספת שנמצאת בחדר המצוקה ובו אמורים להיות כמה מיליוני דולרים. מתחיל קרב מוחות בין הגנבים לאם וביתה הנמצאות כעת בסכנת חיים ואינן יכולות להזעיק עזרה בגלל שאין תקשורת החוצה. עכשיו צריך להתחיל למצוא פתרונות בזמן שהגנבים מנסים לפרוץ לתוך החדר, תוך כדי כך שהם גם מתחילים לריב אחד עם השני על רקע החלק מהשלל שיקבל כל אחד. הסרט מפתיע לטובה ,בעיקר בגלל שהוא יוצר עניין ודינמיקה מעניינת על רקע של יריעה עלילתית מצומצמת.
שם: B202 HAגיל: 1614/01/2004 01:57:35
10/10אייקון ציון
סרט אדיר !! מאחד המותחנים/סרטי אימה הטובים ביותר שנוצרו, ג'ודי פוסטר שם ענקית! אתם לא יודעים כמה חובה לראות את הסרט הזה.. מותח ברמות אסטרונומיות, נהנתי מכל רגע, יותר מחובה לראות!
שם: roy Dont have oneגיל: 1624/07/2003 15:33:54
9/10אייקון ציון
Great movie!!! One of the best i've seen! watch it dudes... I gotta say you're all right.. IT was KINDA corny but still REALLY GOOD movie..... have fun!!
קישורים
חץ החדר (עמוד סרט)
ג'ודי פוסטר
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט