תשוקה ביקורת סרט

Passion Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "תשוקה":
"דה פלמה מוכיח שכוחו עוד במותניו בסרט מותח ומלא טוויסטים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Passion
משחק רייצ'ל מקאדמס, נעמי ראפס, קרוליין הרפורת' במאי/ת בריאן דה פלמה  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לתשוקה מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מותח וסקסי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע65.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בריאן פלמה כבר בן 73 אבל עדיין בועט ונושך כמו שרק אמן גדול כמוהו יודע לעשות. בסרטו החדש חוזרים האלמנטים המוכרים מעבודותיו הקודמות: דמויות נשיות מרתקות, מציצנות, פיתולים מפתיעים בעלילה וכמובן עבודת המצלמה הנהדרת כולל הצילום ב360 מעלות שבלעדיו אי אפשר."תשוקה" מתרחש בגרמניה במשרדיה הנוצצים של חברת יחסי ציבור בינ"ל. רייצ'ל מקאדמס הקרה כקרח היא קריסטין מנהלת בכירה ונומי ראפאס בעלת המראה העכברי היא איזבל העובדת מתחתיה. למרות שבתחילה נדמה כי היחסין בין השתיים מצוינים הרי זמן קצר לאחר תחילת הסרט מתברר כי אלו יחסי חתול ועכבר כשכל אחת מהגיבורות עושה מניפולציה כדי לקדם את מעמדה בחברה. הבוסית הבלונדינית הסנובית מול שחורת השיער שרוצה להפוך מעובדת זוטרה לבכירה. הקרב ביניהן מסלים עד לסוף הבלתי נמנע.
"תשוקה" הוא עיבוד מחודש לסרט הצרפתי "פשע האהבה", שנעשה לפני כמה שנים. על ידי אלן קורנה .שם גילמו את הגיבורות קריסטין סקוט תומס ולודיווין סנייה. דה פלמה שינה את העלילה והפך אותה להרבה יותר עוצמתית ונוטפת מיניות. הצבת שתי שחקניות בנות אותו גיל בניגוד לסרט המקורי תורם לתחושת הבלבול שחש הצופה שבתחילה הזדהה עם העובדת הממורמרת אך בהמשך מפתח סימפטיה גם לבוסית המנוכרת.גם מי שצפה בסרט הצרפתי המקורי יוכל ליהנות מסרטו של דה פלמה שמותח את גבולות העלילה עד לאבסורד אך שומר על מתח וצפייה אצל הצופה עד לתמונה האחרונה.
האווירה בסרט – בזכות צילומים יוצאי דופן ופס קול מצמרר - היא ,כרגיל אצל דה פלמה, על הגבול הדק שבין מציאות לדמיון (אפשר להיזכר בסצנת הסיום של "לבוש לרצח" כשצופים ב"תשוקה").סצנת השיא של הסרט משתמשת במסך מפוצל (מי אמר "קארי"?) כשבחלקו האחד של המסך מבוצע קטע מבלט ובחלקו השני מתחולל אירוע אלים. זוהי סצינה יפיפייה המרגישה כמו שיעור בכיתת אמן של יוצר דגול."תשוקה" משולה למפגש עם חבר שלא פגשנו מזמן והפגישה איתו עולה על כל הציפיות. למרות 40 שנות יצירה ניכר בדה פלמה שעדיין לא איבד את תשוקתו לקוקטיל של עלילות לא הגיוניות, שפריצים של דם, ארוטיקה ומתח.
תשוקה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4427/05/2016 18:12:08
7/10אייקון ציון
מי שאוהב מותחנים יאהב גם את זה גם אם לא מדובר באיזו יצירת מופת. עלילה שנבנית ומתפתחת על רקע של קנאה בגלל יחסים רומנטיים בין 4 דמויות, 3 נשים וגבר. בוסית מניפולטיבית ודומיננטית בחברת פרסום, גבר שהוא ספק של החברה אותה היא מנהלת, עובדת בכירה בחברה ואסיסטנטית שלה. הדינמיקה בין כולם מתפתחת למקומות הרסניים וקופת השרצים שיש לכל אחת מן הדמויות פורצת החוצה כשחלק מזה הוא מעשה רצח של אחת מהן. אפשר לראות ולהנות מסרט בניחוח אירופי.
שם: איציק גורגיל: 4024/02/2014 23:29:16
7/10אייקון ציון
מעברים חדים בין מציאות ופנטזיה, אבל בעיקרון המשחק טוב והסרט מצולם יפה ואפשר להינות ממנו.
שם: ש.גיל: 4028/09/2013 23:10:57
10/10אייקון ציון
בריאן דה פלמה עושה קולנוע אירופאי... הכל בסרט זה מזכיר סרט "זר": סגנון הפסקול המאוד דומיננטי, הצילום והקפיצות המהירות בין סצנות הפנטזייה למציאות. והתוצאה: מעניינת, אם קצת נמתחת. ומי שראו טוענים כי המקור הצרפתי לסרט Crime d'amour מ-2010, בכיכובה של קריסטין סקוט תומאס היה הרבה יותר טוב...
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט