ג'ק ראיין: גיוס הצללים ביקורת סרט

Jack Ryan: Shadow Recruit Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "ג'ק ראיין: גיוס הצללים":
"סוחף וכיפי, למרות קלישאתיות יתר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Jack Ryan: Shadow Recruit
משחק כריס פיין, קווין קוסטנר, קיירה נייטלי במאי/ת קנת' בארנה  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לג'ק ראיין: גיוס הצללים מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"בידור מהנה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע83.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די11.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בתקופת החורף בה יוצאים לאקרנים הסרטים ה"חשובים" שפניהם מועדות לאוסקר, מרענן לעשות הפסקה עם סרט קיץ קליל וכיפי, שמהווה אלטרנטיבה מהנה וחסרת יומרות לסרטים אלו. "ג'ק ראיין: גיוס הצללים", החמישי בסדרת מותחני הריגול על פי גיבור ספריו של טום קלנסי, עומד בכבוד בהשוואה לקודמיו ומספק את הסחורה המצופה ממנו.זהו הסרט הראשון בסדרת סרטי ג'ק ראיין ("המרדף אחר אוקטובר האדום", "משחקים פטריוטיים", "סכנה ברורה ומיידית" ו"כל הפחדים כולם") אשר אינו מבוסס באופן ישיר על אחד ממותחני הריגול של קלנסי, אלא על תסריט מקורי של חוסיין אמיני (שכתב גם את "דרייב" הזכור לטובה). הסרט אף מהווה אתחול מחדש (Reboot) של הסדרה ובניגוד לסרטים הקודמים אינו ממשיך מקו העלילה בו הסתיים קודמו, אלא מספק גרסה חדשה לסיפורו של ראיין, שהפעם מתגייס כחייל מארינס באפגניסטאן בעקבות טראומת ה-11/9, נפצע עם תחילת שירותו והופך עשור לאחר מכן לסוכן פיננסי סמוי של ה-C.I.A בוול סטריט במטרה לאתר העברות כספים חשודות לארגוני טרור. ראיין מזהה העברת כספים חשודה המבוצעת על ידי אוליגרך רוסי (בגילומו של קנת בראנה במאי הסרט, במבטא רוסי מגוחך), נוסע למוסקבה במטרה להתעמת עם האוליגרך ומגלה מזימת טרור מורכבת שעשויה להרוס את כלכלת ארצות הברית ואף לסכן את חייו ואת חיי חברתו קרוליין (קירה נייטלי), שבאה במפתיע לבקרו במוסקבה.
העלילה אמנם נצמדת בהדיקות לנוסחה ההוליוודית, כך שקהל שמכיר את ז'אנר סרטי המתח והריגול יוכל בקלות לנחש את הצפוי בסרט. למרות זאת ולמרות הקלישאתיות ותחושת הדז'ה וו מסרטי ריגול אחרים שהסרט ממחזר, המקצועיות והתנופה בה הוא נעשה, נותנות לו קצב מסחרר המתובל בפיתולים עלילתיים תכופים שמחזיקים את הקהל דרוך לכל אורכו. ההצלחה של הסרט לרתק למרות נוסחתיותו טמונה בבימוי הסוחף של קנת' בראנה, שעבר בשנים האחרונות מבימוי אפוסים שייקספראיים רציניים וגדולים מהחיים ("המלט", הנרי החמישי") לבימוי שוברי קופות קלילים יותר דוגמת "תור" וסרטו הנוכחי. בראנה משתמש בעריכה מהירה מרובה בשוטים קצרים וג'אמפ-קאטים, ומשלב בין טון קומי קליל לבין אזכורים של תרבות גבוהה )כך נעשה שימוש עלילתי בסרט בציור קרב של נפוליאון שתלוי בחדרו של האוליגרך ובחיבתם המשותפת שלו ושל קרוליין לספרות רוסית קלאסית).גורמים נוספים להנאה מהסרט הם השחקנים הראשיים כריס פיין ("סטארטרק"), וקירה נייטלי ("שודדי הקריביים"). בדומה לסדרת סרטי "ג'יימס בונד", גם בסדרת "ג'ק ראיין" הוחלפו השחקנים בין הסרטים כשאת דמותו של ג'ק גילמו עד כה אלק בולדווין, הריסון פורד ובן אפלק. פיין נכנס בקלות לנעלי ראיין בסרט זה ומציג היטב את המהפך שלו מסוכן משרדי ושברירי במקצת הסובל מטראומת מלחמה, לסוכן הריגול המהוקצע שהוא הופך להיות במהלך הסרט. גם נייטלי כעזר שנגדו, שמתוודעת במהלך הסרט לטיבו האמיתי של בעלה, מכניסה קסם אישי לדמותה.
יחד עם זאת ההצגה החד-גונית למדי של הרוסים כרשעים בסרט, לאחר שנים שהוליווד נמנעה מכך מאז ימי המלחמה הקרה, מהווה נקודת חולשה בסרט. בראנה חוזר בסרט זה להציג את הרוסים כאויבים החדשים-ישנים של ארצות הברית ועושה זאת באופן חד צדדי ולאומני, המביע את החשש האמריקאי העכשווי מהתחזקותה של רוסיה בראשות פוטין בשנים האחרונות. נדמה כי תזמון יציאת הסרט בסמוך לאולימפיאדת החורף שתיערך ברוסיה בתחילת פברואר אינו מקרי ומהווה התרסה נוקבת כנגד השחיתות והסכנה הטמונה בממשל זה.
ג'ק ראיין: גיוס הצללים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מור רזגיל: 1228/10/2015 23:10:10
5/10אייקון ציון
סרט משעמם חוץ מהחצי השעה האחרונה. הצילום טוב, הפס-קול לא רע וקטעי האקשן מעולים אך התסריט והעלילה צפויים, השחקנים בינוניים והדיאלוגים משעממים. לא ממליץ לראות גם אם משעמם.
שם: פאוורגיל: 2725/08/2014 03:02:56
8/10אייקון ציון
סרט מעולה עלילה מותחת עד הסוף! אקשן מעולה! המעבר בין הסצינות מהיר מדי, אבל המתח בסוף מתעלה על זה.
שם: דניגיל: 1725/07/2014 13:02:49
7/10אייקון ציון
אחלה סרט מתח ופעולה, מומלץ למי שרוצה לראות סרט מתח מעולה בלילה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט