נקודת שוויון ביקורת סרט

The Equalizer Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "נקודת שוויון":
"אגדת רובין הוד מודרנית, אלימה ומדממת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Equalizer
משחק דנזל וושינגטון, מרטון צוקאס, קלואי גרייס מורץ, דיוויד הארבור, ביל פולמן ומליסה ליאו במאי/ת אנטואן פוקואה  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לנקודת שוויון מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"אלים ומרתק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע69.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בפעם האחרונה שהבמאי אנטואן פוקואה והשחקן דנזל וושינגטון שיתפו פעולה זה נגמר בזכייה באוסקר בקטגוריית השחקן הראשי הטוב ביותר. "יום אימונים מסוכן" היה סרט קודר וריאליסטי בו תמימותו של שוטר צעיר נפגשת עם שחיתות של שוטר ותיק. כעת פוקואה ווושינגטון חוברים פעם נוספת, כאשר הפעם וושינגטון נמצא בצד של הטובים.מי שמצפה לשחזור של אותה אווירה ריאליסטית מ"יום אימונים מסוכן" לא יקבל את מה שהוא מחפש, אבל זה ממש לא הופך את הסרט למאכזב. הסיבה לשוני נובעת מכך שהתסריטאי דיוויד אייר לא לקח חלק בפרויקט הזה וההשפעה שלו על אותו הסרט הייתה ככל הנראה החזקה מכולם. את התסריט של "נקודת שוויון" כתב ריצ'ארד וונק ("16 רחובות", "בלתי נשכחים 2") בהתבסס על סדרת הטלוויזיה "The Equalizer" משנות השמונים. הסדרה עקבה במשך 4 עונות אחר קורותיו של סוכן הביון רוברט מקול ששב מפרישה על מנת לעזור לחלשים לאזן את מצב מול כל מי שפוגע בהם.
מקול של 2014 הוא מעין רובין הוד מודרני - רגוע, קפדן ואינטליגנטי, אבל יחד עם זאת גם אלים מאוד. מקול החדש הוא סוכן קומנדו לשעבר שביים את מותו על מנת להתחיל חיים חדשים ופשוטים בתור עובד באחת מחנויות "עשה זאת בעצמך". הכל הולך לפי התכנית שלו עד שמקרה אחד מוציא אותו משלוותו: הוא מכיר ילדה בשם טרי שנאלצת לעסוק בזנות (קלואי גרייס מורץ) ולאחר שהבוס שלה, סלאבי (דיוויד מונייר), מכה אותה, והיא מאושפזת בבית חולים, מקול יוצא להגנתה. כשהוא לא מצליח לקנות את חירותה, גופות מתחילות להיערם ומקול מסתבך עם המאפיה הרוסית שמבקשת לנקום בו.על הנקמה אחראי טדי (מרטון סוקאס) שמגיע מרוסיה בשליחותו של האוליגרך פושקין. מקול מוצא את עצמו לבד מול המאפיה הרוסית וכמה שוטרים מושחתים שטדי נעזר בהם.
כאמור מקול של 2014 הוא רובין הוד מודרני, אבל כזה שאפשר לשים אותו בשורה אחת יחד עם דמויות חכמות, רגועות אך באותה נשימה גם אלימות מאוד כמו טום סטול מ"היסטוריה של אלימות" של דיוויד קרוננברג והנהג מ"דרייב" של ניקולאס וינדינג רפן. הוא אכזרי לא פחות מהם בדרך האולטרה אלימה בה הוא מחסל את אויביו ולכן הסרט הוא לא קל לצפייה למי שרגיש לכך. לפעמים האלימות מגיעה בצורה הכי אכזרית שלה ולפעמים היא מגיעה ברמיזות: בסצנה אחת מקול מחורר מאפיונר עם פותחן יינות ובסצנה אחרת האלימות נרמזת כשהוא חוזר מהשירותים עם משקפיים שבורות ומרוחות בדם של מאפיונר אחר.בניגוד למיני סרטי שוטרים\בלשים\סוכנים לשעבר שרצים עכשיו בקולנוע, "נקודת שוויון" מצליח לרתק לאורך כל הדרך. אומנם הוא לא ברמה של "יום אימונים מסוכן" והוא לא חף ממגרעות כמו דימויים ברורים מידי (כל ספר שהוא קורא במהלך הסרט הוא מטאפורה על חייו) והשחקנים משחקים במבטא רוסי לא אמין ומגוחך, אבל זה עדיין סרט שלא כדאי לוותר עליו.דנזל וושינגטון, ממשיך להיות אחד מאותם השחקנים שלא משנה באיזה סרט הם יופיעו, עצם העובדה שהם שם היא סימן שב 99% מהמקרים מדובר בסרט טוב לכל הפחות. "נקודת שוויון" הוא לא יוצא מהכלל במקרה זה.
נקודת שוויון - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1330/06/2016 19:20:08
6/10אייקון ציון
סרט סביר מאוד !!! השחקנים טובים, הצילום מעולה, הפס-קול נהדר סצנות האקשן מהפנטות אבל הדיאלוגים משעממים והתסריט והעלילה לא-מקוריים, די צפויים ובנאליים. בקיצור, בצפייה לא חובה !!!
שם: rotem590גיל: 1722/02/2016 16:47:52
6/10אייקון ציון
במילים אחרות אפשר לקרוא לסרט: "סופרמן נגד העולם". העלילה בסדר, אבל הסצנות של המכות הכי חד צדדים שראיתי אי פעם.
שם: בר אפרתגיל: 1411/09/2015 18:16:09
7/10אייקון ציון
אני לרוב לא מסכים עם ביקורותיו של נתן ליכטר ... אבל מדובר בסרט פאן , לא מדובר ביצירת מופת אבל אם בא לכם לכבות את המוח ולהנות זה הסרט בשבילכם
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט