מכאן אני ממשיך ביקורת סרט

This Is Where I Leave You Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "מכאן אני ממשיך":
"משפחה לא מתפקדת במגוון סיטואציות מביכות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר This Is Where I Leave You
משחק ג'ייסון בייטמן, טינה פיי, אדם דרייבר, ג'יין פונדה במאי/ת שון לוי  
קומדיה
ביקורת סרט למכאן אני ממשיך מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"חביב ונחמד"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע60.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די34.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
שבעה ומשפחה לא מתפקדת; נשמע כמו מתכון לסרט ישראלי טיפוסי, נכון? לא במקרה של "מכאן אני ממשיך", קומדיה בבימויו של שון לוי ("לדפוק התמחות", "לילה מוטרף במוזאון") על פי ספר של ג'ונתן טרופר שגם כתב את התסריט. יש האומרים שכל משפחה בעולם היא משפחה לא מתפקדת במידה מסוימת, הרי אין דבר כזה משפחה מושלמת, או כמו שטולסטוי כתב פעם: "כל המשפחות המאושרות דומות זו לזו, כל משפחה אומללה, היא אומללה בדרכה".משפחת אלטמן היא משפחה לא מתפקדת בה כל אחד אומלל בדרכו: האם, הילרי (ג'ין פונדה) הופכת לאלמנה, הבן הבוגר, פול ( קורי סטול - "בית הקלפים", "הנגיף" וכל סרט או סדרה שניה בערך) ואשתו מנסים להיכנס להריון אבל לא מצליחים, ונדי (טינה פיי) נשואה לבעל שלא ממש נמצא כשצריך אותו והיא עדיין מאוהבת באקס המיתולוגי שלה, הבן הצעיר, פיליפ (אדם דרייבר) מחליט לצאת עם הפסיכולוגית שלו וכמובן גיבור הסרט, ג'אד (ג'ייסון בייטמן) שתופס את אשתו בוגדת עם הבוס שלו ביום הולדתה. המאושר היחיד במשפחה הוא הילד, הבן של ונדי, שממצא את השלב האנאלי עד תומו ומקפיד לעשות את צרכיו בסיר בכל מקום אפשרי.
אם כל האומללות הזאת האלטמנים נאלצים לשהות במקום אחד, בבית בו כולם גדלו מכיוון שהבקשה האחרונה של אביהם הייתה שישבו עליו שבעה (למרות שהוא בכלל אתאיסט). ארבעת האחים, שלראשונה מוצאים את עצמם מבלים ביחד כל-כך הרבה זמן כבוגרים, מתבשלים בתוך סיר הבעיות שלהם, מה שמצד אחד גורם להם לעזור אחד לשני אבל גם להתעמת זה עם זו.פיליפ, הצעיר הפרוע, אינו עושה חשבון לאף אחד ומדבר ללא פילטרים, מה שמציף את האמת ומביא לשלל סיטואציות מביכות ומצחיקות. אבל עד כמה שהוא חסר רסן וטאקט, הילרי הרבה יותר משוחררת ממנו. כמו אימו של לנארד ב"תאוריית המפץ הגדול", היא תעדה את המשפחה שלה בספר שכתבה בנושא פסיכולוגיה התפתחותית. אם לא די בכך אז היא גם משוחררת מינית יותר מכל הילדים יחד (מסתובבת עם חלוק חצי פתוח לאחר שעשתה ניתוח להגדלת שדיים, מדברת בזמן ניחום אבלים עד כמה היא מתגעגעת לאיבר מינו של בעלה ועוד).
"מכאן אני ממשיך" הוא לא באמת סרט על שבעה אלא סרט על להיות ביחד ולשרוד את זה, כאשר כל אחד אומלל בדרכו שלו, בני המשפחה לא באמת מצליחים להתאבל על מותו של האב, לפחות לא עד שכל אחד מהם פותר את הבעיות שלו. הדמויות הן עגולות ומעניינות, אולם זה לא סרט שיגרום לקהל להתגלגל מצחוק אלא יותר לצחקק פה ושם."מכאן אני ממשיך" היא לא קומדיה מבריקה, או אחת שמחדשת משהו. אני לא בטוח עד כמה היא נאמנה לספר (לא קראתי אותו) אבל התסריט אינו הוגן עם אחת הדמויות, הורי (טימותי אוליפנט), האקס המיתולוגי של ונדי, שסובל מפגיעה מוחית. דווקא הדמות הכי מסקרנת וחביבה בסרט מופיע רק בכמה סצנות בודדות ומשאיר את הצופה עם טעם של עוד.ובכל זאת, בייטמן מצליח להחזיק יפה את הקומדיה החביבה הזאת על כתפיו ולנווט אותה בין כמה קטעי שמאלץ כל אמריקאים (דייט על משטח להחלקה על הקרח) והומור פיפי קקי, תרתי משמע, באדיבות הילד שהוא כאמור הדמות המאושרת היחידה במשפחה. "מכאן אני ממשיך" הוא סרט נחמד להעביר איתו את הזמן.
מכאן אני ממשיך - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ערןגיל: 4730/12/2015 17:28:26
6/10אייקון ציון
דרמה קומית קלילה וחביבה על משפחה היושבת שבעה על מות האב ושם מתעוררות בעיות עבר וסיפורים על החיים ויחסים בין אחים
שם: איילתגיל: 5923/09/2015 17:11:59
7/10אייקון ציון
סרט עם הומור יהודי.צוות שחקנים מוכר ומוכשר.חושף סיפור משפחתי עכשווי של חברת השפע,יחסי הורים ילדים,זוגיות,בעיות זהות ומה לא ובסוף הפלונטר נשארים עוד הרבה דברים שלא נמצא להם פתרון...
שם: טליגיל: 3712/01/2015 16:18:30
8/10אייקון ציון
סרט חמוד, קליל, משעשע, ליום חורפי :)
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט