ילד טוב ירושלים ביקורת סרט

Yeled Tov Yerushalyim Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "ילד טוב ירושלים":
"סרט "פיל גוד" ישראלי, רומנטי ומהנה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Yeled Tov Yerushalyim
משחק עמוס תמם, מיטל גל סוויסה, מלי לוי, גיא לואל, אוולין הגואל במאי/ת רועי פלורנטין  
קומדיה
ביקורת סרט לילד טוב ירושלים מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"צפוי וחביב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע35.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די51.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות13.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"ילד טוב ירושלים" הוא לא סרט למבקרי קולנוע. הוא סרט שנעשה במחשבה על הקהל ומצליח לפנות למכנה משותף רחב, בלי לרדת נמוך מדי, להצחיק בצורה נעימה ולהוציא את הצופה עם מצב רוח טוב, גם אם לא עם הרבה חומר למחשבה.עלילת הסרט עוקבת אחר עדי (עמוס תמם) בחור טוב, טוב מדי לישראל העכשווית. כשהוא היה בן 5 אבא שלו נהרג בלבנון. רגע לפני שאביו גויס הוא השביע אותו להפסיק להתפרע ולהיות "ילד טוב ירושלים". חלפו השנים והוא הופך לאב בעצמו. יום אחד הוא מתבשר שחלה בסרטן סופני. מבולבל בעקבות הבשורה הוא דורס את נטלי, דוג-ווקרית שמטיילת עם הכלבים שלה. הוא מספר לה על סופו הקרב, והיא הופכת למדריכה שמלמדת אותו איך בזמן הקצר שנשאר לו הוא יכול ליהנות מכל רגע. כמובן שסיפור אהבה גם מתפתח בין השניים. אשתו (מלי לוי) ואימו (אוולין הגואל) פחות מרוצות מהשינוי שעבר, ועדי צריך להחליט לאיזה כיוון הוא רוצה לקחת את חייו בזמן שנותר לו.
התסריטאי רן אפלברג, שמוכר מהסיפורים הקצרים שכתב בפייסבוק, והבמאי רועי פלורנטין, שהגיע מתחום הטלוויזיה ("ארץ נהדרת", "החממה") וזהו סרטו הראשון כבמאי קולנוע, שומרים על קצב טוב, מתבלים את הסרט בסצנות משעשעות ונסמכים על צוות שחקנים מנוסה, שבראשו זורחת מיטל גל סוויסה ("פנתר לבן") בתפקידה הראשי הראשון בקולנוע בו היא מציגה משחק כובש, שייתכן ומסמן על כוכבת חדשה בקולנוע הישראלי.קומדיות רומנטיות הן לא ז'אנר פופולרי בקולנוע הישראלי, וחבל. יש ב"ילד טוב ירושלים" משהו מוכר מאוד, אפילו צפוי למדי, אבל גם מהנה כמפגש עם חבר קרוב: אתה יודע למה לצפות ממנו, לא כל הבדיחות שלו תמיד עובדות ועדיין הוא משרה בך תחושה נוחה ומוציא אותך מהמפגש עימו עם חיוך על הפנים. הקולנוע הישראלי עתיר בשנים האחרונות בסרטי איכות מצוינים שכובשים פסטיבלים ברחבי העולם, אך בהחלט ישנו מקום גם לקומדיה פשוטה, כתובה על פי נוסחה מוצלחת ועם לב במקום הנכון כמו "ילד טוב ירושלים".
אז נכון שצופים מנוסים יראו את הסוף של הסרט מקילומטרים, הוא מלא בקלישאות כיאה לז'אנר, היחס שלו לנשים לוקה בחסר והמסר לפיו אדם טוב מדי לא יכול לשרוד בישראל של היום הוא בעייתי. אבל כל זה לא משנה כשהסרט עושה בדיוק את מה שהקהל מצפה ממנו ומעניק לקהל אפשרות ליהנות מסרט "פיל גוד" ישראלי, רומנטי ועשוי היטב.
ילד טוב ירושלים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ליליתגיל: 3703/10/2020 14:25:45
2/10אייקון ציון
צפוי, לא אמין ומשחק בינוני ומטה
שם: anipoגיל: 4516/04/2017 22:27:58
7/10אייקון ציון
מהנה מהרגע הראשון ועד הסוף. ככה עושים קומדיה טובה. עדי שהתחייב לאביו בגיל קטן להיות ילד טוב, הופך לאיש מבוגר שהוא פראייר ומאוד תמים ושאף אחד לא סופר. זה כולל את אישתו ובנו, ואפילו אימו. לאחר ביקור אצל רופא שמבשר לו את הגרוע מכל, הוא מכיר בחורה צעירה ומופרעת שמשנה אותו באופן קיצוני. הוא לומד להתייחס לחיים בצורה שונה ומבין שהאופן בו חי אותם עד עכשיו ,היו טעות אחת גדולה. הציון שלי :7.5.
שם: ערןגיל: 4703/03/2017 17:34:34
7/10אייקון ציון
סרט ישראלי חמוד על עדי לוי , ילד טוב ירושליים , שמגלה כי נותרו לו רק חודשיים לחיות. הידיעה על ימיו הספרים משנה את חייו של עדי שמגלה אהבה חדשה ומקבל אחריות על חייו. קצת ישראלי-לא מהוקמע אבל נחמד
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט