כלבי מלחמה ביקורת סרט

War dogs Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "כלבי מלחמה":
"ג'ונה היל פשוט מעולה וראוי למועמדות לאוסקר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר War dogs
משחק ג'ונה היל, מיילס טלר, ברדלי קופר, אנה דה ארמס במאי/ת טוד פיליפס  
קומדיה
ביקורת סרט לכלבי מלחמה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"נשכני ומטריד"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע74.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די21.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לא ברור בדיוק מדוע הסרט הזה יוצא דווקא עכשיו בבתי הקולנוע ואיך הפרמיירה שלו לא מתקיימת בפסטיבלים נחשבים בעונת הסתיו כמו ונציה או טורונטו שיעזרו לו להגיע לכמה מועמדויות לאוסקר. למי שמגיע לצפות בעוד סרט מבית היוצר של "בדרך לחתונה עוצרים בווגאס" עומדת להיות הפתעה, כי "כלבי מלחמה" הוא סאטירה שנונה עשויה בקפידה שתתאים הרבה יותר למי שאהב סרטים כמו "מכונת הכסף", "הזאב מוול סטריט", "חלום אמריקאי" או "שר המלחמה", סאטירה מוצלחת בפני עצמה שלא זכתה להערכה הראויה לה, גם כן על תעשיית הנשק והצבא האמריקאי.טוד פיליפס, המוכר בעיקר מהקומדיות הפרועות בכיכובם של בראדלי קופר, משתף איתו פעולה בפעם הרביעית והפעם מצרף גם שני תסריטאים לא ממש מוכרים. אחד מהם הוא סטיבן צ'ן שכתב את התסריט לסרטו של לארי קלארק "נולדו לרצח" והפיק את "גומו" של הרמוני קורין והשני הוא ג'ייסון סמילוביץ שבעיקר עבד על סדרות טלוויזיה כושלות וכתב את התסריט לסרט הלא מוצלח במיוחד "להרוג את המזל", בתקופה שכולם ניסו לעשות טרנטינו בלי הכשרון של הבמאי האהוב על מירי רגב. אולי השילוב בין שלושה כוחות יצירתיים שיש להם המון מה להוכיח הוציא תחת ידיהם תסריט סאטירי מושלם על הקלות הבלתי נסבלת שבה ניתן לרכוש ולמכור נשק לצבא ארה"ב ובכלל לכל צבא או ארגון טרור בעולם.
הסרט מבוסס על סיפורם האמיתי והלא ייאמן של שני צעירים יהודיים, בוגרי ישיבה במיאמי, עם אמביציה בלתי נגמרת, חסרי השכלה אקדמית שגם בתיכון היהודי שבו למדו הם לא בדיוק הבריקו. השניים הפכו לסוחרי נשק אמביציוזיים, הצעירים ביותר שהצליחו למכור למפקד בצבא האמריקאי בעיראק נשק שיחלק למורדים ואחר כך הצליחו לזכות במכרז לפנטגון שמעורבים בו סוחר נשק בינלאומי (בראדלי קופר בהופעת אורח נפלאה), צבא אלבניה, נשק תוצרת סין וגם הטליבאן.פיליפס משלב הומור, דרמה, מתח וקצת מלחמה, ולוקח את הצופים למסע ממיאמי, לאס וגאס, וושינגטון, ירדן, עיראק ואלבניה. מיילס טלר מגלם את אפרים שחברתו נכנסת להריון, נמאס לו להיות מסז'יסט ועסקיו הקטנים כושלים ומסבכים אותו בחובות. לעזרתו ניגש דיוויד בגילומו הגדול מהחיים של ג'ונה היל. דיוויד הוא סוציופט פרנואיד אבל הוא גם חברו הטוב ביותר של אפרים ולעיתים קרובות אנחנו מעלימים עין מבעיות האופי של חברינו הטובים ביותר, במיוחד כאשר הם מציעים לנו מפלט מהעוני ודרך מהירה להתעשרות קלה. דיוויד מציע לאפרים להצטרף לעסק למכירת נשק שהוא הקים. בעזרת השקדנות של אפרים, שמוצא עסקאות נשק מטורפות באתר האינטרנט של הפטנגון, השניים מתעשרים, אבל יש גם מחיר כבד להצלחה הלא כל כך כשרה.
מיילס טלר, הזכור מהדרמה המשובחת "וויפלאש" בתפקיד הראשי, עושה עבודה מאופקת וראויה אבל אין ספק שהסרט הזה שייך לג'ונה היל המגלם את דיוויד בצורה כובשת וגדולה מהחיים. הוא פגיע, הוא אנושי, הוא רשע טוטאלי, הוא אנרגטי, הוא גורם לך לאהוב ולשנוא אותו בו זמנית. בראדלי קופר בתפקיד משנה קטן כסוחר נשק ועבריין בינלאומי עושה עבודה טובה מאוד גם כן. "כלבי מלחמה" ממשיך את גל הסרטים הסאטיריים הנוקבים אך משעשעים שהוליווד מייצרת בשנים האחרונות. זה גם סרט שמוכיח שפיליפס הופך לבמאי רציני יותר, המסוגל להתמודד עם נושאים כבדי משקל ולעשות זאת היטב.
כלבי מלחמה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אלוןגיל: 3230/11/2017 19:32:15
8/10אייקון ציון
סרט טוב, מבוסס על סיפור אמיתי. שני סוחרי נשק צעירים עם הרבה אמביציה בתוספת טימטום מחליטים לקפוץ מעל הפופיק ולהכנס לעסקי הנשק במלוא הרעל. על הדרך מתחילות הבעיות וההסתבכויות. דומה מאוד לסרט "שר המלחמה" עם ניקולס קייג'', שגם מבוסס חלקית על סיפורים אמיתיים. לכל אלו שרוצים להנות וגם ללמוד קצת על עולם הנשק ומסחר באמצעי לחימה, ועל הדרך לצחוק קצת - הסרט מומלץ בחום. עלילה זורמת, לא מהירה ומדי ולא איטית מדי, בדיוק כמו שצריך 8 מתוך 10
שם: anipoגיל: 4526/08/2017 10:28:03
8/10אייקון ציון
למרות אלמנטים קומיים פה ושם לא הייתי מקטלג את הסרט כקומדיה אלא יותר כדרמת מתח. דיויד הוא בחור צעיר שנשוי לאישה יפה ומתפרנס כמסאג''יסט של גברים עשירים. במקרה הוא פוגש בלוויה כלשהי חבר ילדות בשם אפרים מבית הספר היהודי בו למדו יחד. אותו אפרים הוא בחור שמבחינתו המטרה היא כסף והיא מקדשת את כל האמצעים. הוא עוסק במסחר בנשק כאשר הלקוח שלו הוא צבא ארה"ב. דיויד נכנס איתו כשותף ואינו מספר לאישתו על עיסוקו החדש. תוך כדי זה שהם משתתפים במכרזים קטנים ומתמסטלים מידי פעם, דיויד ואפרים מתחילים להרוויח סכומים מכובדים של כסף. הדברים מקבלים תפנית כאשר הם זוכים במכרז גדול בו הם מערבים סוחר נשק נוסף. דיוויד נאלץ לספר לאישתו על עיסוקו האמיתי והוא נוסע לאלבניה לקדם את ביצוע העיסקה תוך כדי זה שהוא מסכן את חייו. אבל כאן לא מסתיימות הבעיות שלו. הופתעתי לטובה מהסרט, מעניין לכל אורכו ומומלץ לצפייה.
שם: ברגיל: 2203/05/2017 00:09:17
7/10אייקון ציון
אחלה סרט להעביר את הזמן בבית עם חברים.לא משהו שמתאים לקולנוע אבל בהחלט סרט מצחיק עם קטעים שאפילו גובלים בגאוניות. מתובל בהומור וטוב טעם ביחד עם מתח ועלילה מעניינת שמבוססת על סיפור אמיתי. שחקנים טובים ברובם והטקסטים באופן מפתיע לא רדודים אף על פי שמדובר כביכול בקומדיה אמריקאית. פסקול מגניב בטירוף לאורך כל הסרט. הדבר היחיד שהרגיש לי מוזר זה הצילום שהיה נראה מעט חובבני מסיבה לא ברורה, אבל זה באמת היה שולי. סך הכל הנאה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט