שר הטבעות שני הצריחים ביקורת סרט

The Lord of the Rings The Two Towers Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "שר הטבעות שני הצריחים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Lord of the Rings The Two Towers
משחק ליב טיילר, ויגו מורטנסן, אלייג'ה ווד, קייט בלאנשט, איאן מקלן, כריסטופר לי, בילי בויד, מירנדה אוטו, שון אסטין, ג'ון ריס דייויס, דומיניק מונגהאן, אורלנדו בלום במאי/ת פיטר ג'קסון  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לשר הטבעות שני הצריחים מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע41.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די45.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כשסיימתי לצפות ב"שר הטבעות" הקודם, הרגשתי שאני בודד בעולם. לא הבנתי כיצד כל האולם סביבי מתפעם ויוצא מגדרו מסרט, אשר עלילתו כה שטחית, ואשר נראה כמו רצף של קרבות חסר כל תוכן ממשי, וללא כל אפקט דרמטי שהוא. אמרתי לעצמי "או שעברת את הגיל, ורק עכשיו התעוררת לגלות זאת, או שאתה פשוט לא מבין כלום, ועדיף שתשמור את זה לעצמך".אז זהו, שלא. כי "שר הטבעות - שני הצריחים" הוא יצירה שלמה, טובה ובעלת תוכן, בנבדל מקודמתה. הסרט השני בטרילוגיה אינו סובל מתחלואי הסרט הראשון, ויתרה מכן - מצליח להציב סטנדרטים חדשים וראויים לאפוסים קולנועיים.
דווקא אחי, שנתלווה אליי לסרט, הפטיר באכזבה, כי הסרט אינו נאמן כלל למקור. ובעיניי, זהו דווקא חינו של הסרט. טוב עשה הבמאי פיטר ג'קסון, אשר הפגין שאר רוח ושינה את העלילה בנקודות מסוימות - כך שהסרט עדיין יפתיע גם את הטולקינאי המנוסה, ועם זאת, יהיה אטרקטיבי גם לצופה הבור, אשר כל הקשר בינו ובין טולקין מתמצה בכניסתו לאולם הקולנוע.הסרט משלב מספר עלילות משנה הנעות בכיוון אחד ומתמזגות זו אל תוך זו לקראת סוף הסרט, ובהן חברי "אחוות הטבעת" שהתפרדו אל כל עבר בסוף הסרט הקודם, ממשיכים בדרכם לעצור את שלטון הרשע הרוחש באייזנגרד. העלילות הפעם דרמטיות ומפותלות, כאשר מדי פעם הן מופגות על ידי אתנחתאות קומיות, המסופקות דווקא על ידי יציר המחשב גולום - אחת מדמויות המחשב האנושיות והמרתקות ביותר שנראו על מסכי הקולנוע בשנים האחרונות.
את החוויה הקולנועית מעשיר הבמאי פיטר ג'קסון על ידי צילומי נוף מרהיבים של ניו זילנד, אשר ממקסמים את ההנאה של הצופה ולוקחים אותו אל מחוזות ניכר. תצלומי הנוף המלווים בפסקול עשיר ראויים לכל שבח אפשרי, ועוטפים את העלילה הנהדרת היטב (למרות שלא ניתן להשתפך בצורה דומה לגבי המשחק והדיאלוגים בסרט, שלמרות שאינם נוראיים, אין בהם ניצוץ של ממש).מאחר ויש לזכור כי בסך הכל מדובר בפנטסיה לשמה, מודגשת עוד יותר הצלחתו של הבמאי ג'קסון להעביר 3 שעות רצופות בשמירה על עניין גבוה של הצופה במתרחש על המרקע. ואכן, כל הקרדיטים מגיעים לבמאי פיטר ג'קסון, אשר הצליח לרתק גם אותי, הציניקן, אל האפוס הקולנועי העשיר הזה ושמו "שני הצריחים".לסיכום: עשיר, מרהיב, וטוב לאין ערוך מקודמו. 9 בסולם יגאל.
שר הטבעות שני הצריחים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: הארוויגיל: 1701/11/2019 14:38:34
8/10אייקון ציון
האקשן פשוט מדהים, הקרבות מרהיבים והאפקטים משובחים. גולום, שנכנס לעניינים בסרט הזה הוא אחת הדמויות המעניינות ביותר שצפיתי בהן ללא ספק, והעלילה עצמה לא רעה בכלל. היא לא הכי סוחפת, כמו בסרט הראשון, וזה לדעתי בעיקר בגלל הפיצול בין חברי אחוות הטבעת, מה שמפצל לכמה עלילות משנה שכל אחת בנפרד לא מעניינת כמו העלילה הכיפית של אחוות הטבעת בסרט הראשון. אבל עדיין הסרט מעולה בהחלט, אחד הסרטים הטובים שראיתי מבחינת אקשן והרפתקה כיפית ומעניינת.
שם: אופירגיל: 1713/09/2019 13:28:09
9/10אייקון ציון
האקשן מרהיב, העלילה לא מספיק סוחפת, מלבד דמותו המעניינת של גולום.
שם: Eyal Peryגיל: 2828/05/2017 15:00:55
10/10אייקון ציון
טרילוגיה מעולה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט