וונדר וומן ביקורת סרט

Wonder Woman Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "וונדר וומן":
"מהנה וסוחף, למעט התחלה וסוף מגוחכים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Wonder Woman
משחק גל גדות, רובין רייט, כריס פיין, קוני נילסן, דיוויד ת'יוליס במאי/ת פטי ג'נקינס  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לוונדר וומן מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"מוצלח לסוגו"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע79.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הציפיות המיוחלות מהסרט "וונדר וומן" כמעט נידונו לכישלון מראש: עיבוד קולנועי ראשון לגיבורת העל שהופיעה לראשונה על דפי הקומיקס כבר לפני 76 שנה, סרט גיבורי על מרכזי ראשון בכיכוב אישה (אם נתעלם מ"אישה חתול" הכושל), הביקורות השליליות באופן גורף להם זכו סרטיהם הקודמים של DC קומיקס ("יחידת המתאבדים", "באטמן נגד סופרמן" ו"איש הפלדה") ולכל זה גם מתווספת הציפייה הפרובינציאלית מלצפות בשחקנית ישראלית בתפקיד הגדול ביותר שניתן אי פעם לשחקן מארץ הקודש בהפקת ענק הוליוודית.אז לא, "וונדר וומן" לא עומד בציפיות שתלו בו. הוא לא יכול לעמוד בהן. אבל בתור סרט קומיקס, ועוד כזה שהגיע מבית DC המושמצים, הוא לגמרי סבבה. בטח לא יצירה גדולה או משמעותית במיוחד, ולוקה בלא מעט מהמחלות של סרטיהם הקודמים של האולפנים, אבל לאורך רובו (בניכוי ההתחלה והסוף המגוחכים) הוא מצליח להיות אחד מסרטי הקומיקס המהנים, קלילים ופחות פומפוזיים שנראו על המסך לאחרונה עם רוח פמיניסטית בועטת, רגעי הומור הכרחיים ועלילה, שכל עוד מתרכזת בקורות אשת החיל במלחמת העולם הראשונה ולא נסחפת למחוזות מיתולוגיים, מצליחה להיות סוחפת ובעלת עניין.
כמו כמעט כל השקה או אתחול של גיבור על חדש - "וונדר וומן" הוא סיפור מקור. מלבד אפילוג ופרולוג קצרים (המתרחשים לאחר מאורעות "באטמן נגד סופרמן") הסרט מתאר את סיפור ילדותה והתבגרותה של וונדר וומן בזמן מלחמת העולם הראשונה והפיכתה לגיבורת על בת זמננו. העלילה מתחילה באי האמזונות המאוכלס בנשים לוחמות בלבד בו גדלה הילדה הלוחמת דיאנה פרינס. לאחר שמרגל בריטי בשם סטיב טרבור (כריס פיין בהופעה מוצלחת) נסחף לאי ומספר לשוהות בו על המלחמה האיומה המתרחשת בעולם, מחליטה דיאנה לעשות מעשה ולהצטרף אליו מתוך אמונה שהמלחמה נוצרה כתוצאה מאל המלחמה ארס, שהשחית את לבבות האנשים וכי חיסולו יביא לסיומה.דיאנה מגיעה אל לונדון של מלחמת העולם הראשונה ובכמה מהסצנות הטובות בסרט מוכיחה את הגברים השוביניסטיים על מקומם, ואת הגנרלים על תאוות המלחמה שלהם על חשבון החיילים שהופכים לכלי משחק עבורם. פרינס, גיבורת על קלאסית שחדורה באמונה בכוחה של האהבה לנצח את הרוע ושל טוב ליבם הבסיסי של בני האדם, מצטרפת לטרבור וחבריו למשימה בעורף האויב הגרמני על מנת לאתר את הגנרל לודנדורף (אשר היא בטוחה כי הוא התגלמותו של אל המלחמה) לחסלו ולהביא לסיום שפיכות הדמים.
פתיחת הסרט באי האמזונות מאופיינת במשחק טלנובלי ובאי אמינות, אך מהרגע שאשת החיל יוצאת ממנו אל בריטניה ומצטרפת אל שדה הקרב הופך הסרט למשך שעה וחצי לאחד מסרטי הקומיקס המהנים שנראו בזמן האחרון, כאשר הבמאית פטי ג'נקינס ("מונסטר") משלבת במיומנות בין מעט קטעי אקשן נדרשים (כולל סיקוונס לחימה מעולה של וונדר וומן בשדה הקרב) לבין לא מעט סצנות של דרמת הרפתקאות קלאסית, אשר נעדרות את היומרנות של סרטי הקומיקס של זמננו ובעלות ניחוח קלאסי ונטוע יותר במציאות.אך ב-DC כמו ב-DC מגיע התסריטאי זאק סניידר (שביים את "איש הפלדה" ו"באטמן נגד סופרמן" המושמצים) ומחרב את הסרט בסיום פומפוזי וחסר היגיון, שלוקח את שאלות המוסר האנושי בהן דנו בסרט ואת העלילה חסרת היומרנות והופך את הסרט למפגן ראווה חסר פשר המערבב אלמנטים על טבעיים עם מיתולוגיה יוונית ושומט את הקרקע מהטיעונים שעלו במהלך העלילה אודות טיבו של המין האנושי.אה, ועוד עניין קטן. איך גל גדות? טובה מאוד, תודה ששאלתם. שלא תטעו, היא לא תזכה או תהיה מועמדת לאוסקר על התפקיד הזה ואין גם צורך בכך. היא גולשת לנעלי "וונדר וומן" בקלאסה, יש לה נוכחות וכריזמה, המבטא הישראלי יושב טוב על הדמות הזרה והיא טובה במיוחד ברגעים הקטנים יותר של הסרט בהם היא אינה נדרשת לדקלם קלישאות של "האהבה תנצח הכל", אלא להפגין את כוחה הנשי (ולא זה העל טבעי) בסיטואציות יומיומיות. היא מוכיחה כי הבחירה בה לתפקיד הייתה נכונה, ולמרות ש"וונדר וומן" בכיכובה הוא סרט מעט מפוספס, הוא בהחלט הטוב ביותר ש-DC הוציאו עד כה.
וונדר וומן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אופירגיל: 1721/09/2019 23:53:25
9/10אייקון ציון
הסרט הכי טוב ביקום הקולנועי של די.סי ועדיין לא מגיע לטופ 5 ואני בספק אם לטופ 10 של הסרטים ביקום הקולנועי של מארוול. די.סי עדיין לא מצאו את הכריסטופר נולאן הבא שלהם שיחזיר אותם לסרטים טובים כמו "האביר האפל". הכל מצוין בסרט הזה, הוא פשוט לא מספיק סוחף, וגל גדות היא לא השחקנית הכי משובחת שקיימת בלשון המעטה, למרות שהיא שחקנית לא רעה בכלל.
שם: anipoגיל: 4608/09/2018 10:09:52
8/10אייקון ציון
מבדר ומהנה אבל ארוך מידי. למען האמת ראיתי את הסרט בגלל גל גדול כי מאז הילדות אני פחות מתחבר לז''אנר הזה. סרט פנטזיה עם מסר של make peace not war.דיאנה היא ביתה של מלכת האמזונות וגודלת להיות לוחמת על. היא חיה ביקום מקביל לזה של האנושות הרגילה שבו הזמן הוא תקופת יוון העתיקה. היא מתחנכת על ערכים של מניעת מלחמות. לאחר שהיא מצילה גבר שהתרסק לים עם מטוסו ממלחמת העולם הראשונה, היא עוברת יחד איתו ללונדון של אותה תקופה. מטרתה היא למצוא את אל המלחמה זאוס ולהרוג אותו כדי לעצור את המלחה ואת שפיכות הדמים. בין לבין היא מתאהבת באותו גבר שהצילה. צריך לפרגן לגל גדות על ההצלחה שלה. לטעמי כל צופה בכל גיל יוכל להנות.
שם: תמירגיל: 1612/08/2018 16:49:55
8/10אייקון ציון
סרט מאוד טוב שמספר על עלילה מתוחכמת יחסית, וגל גדות עושה עבודה מעולה בתור וודר וומן. אבל לא הבנתי למה אנשים כל כך אוהבים את הסרט רק כי גל גדות היא בתפקיד הראשי ! אני מבין שזה כבוד גדול אבל זה לא קשור לכמה הסרט טוב !
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט