מוצאים את נמו ביקורת סרט

Finding Nemo Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "מוצאים את נמו":
"דיסני מצליחים ליישר קו עם דרימוורקס בסרט אנימציה מטריף מצחוק, שיגרום לכם להרגיש במצב רוח מרומם בסופו."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Finding Nemo
משחק קולות: ג'פרי ראש, ויליאם דפו, אליסון ג'אני, אלן דג'נרס, אלברט ברוקס, אליזבת פרקינס, אלכסנדר גולד, בראד גארט, ויקי לואיס במאי/ת לי אונקריך, אנדרו סטנטון  
ילדים
ביקורת סרט למוצאים את נמו מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
"דיסני מצליחים ליישר קו עם דרימוורקס בסרט אנימציה מטריף מצחוק, שיגרום לכם להרגיש במצב רוח מרומם בסופו."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע23.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די70.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אין ספק, שהעולם (המצויר, לפחות) אחרי "שרק" הוא כבר לא אותו הדבר. לא היה סרט אנימציה אחד מאז "שרק" שהצליח לשחזר את רמת האנימציה, ומעבר לכך, את רמת התחכום הקומי שיצר זה האחרון. אולפני "דיסני", לאחר מספר ניסיונות פושרים פלוס ("מפלצות בע"מ" החביב, "לילו וסטיץ'" המייגע, ו"אי המטמון" הכשלוני), הבינו, שצריך לשבור את הכלים אם רוצים לקעקע את חותמם של אולפני דרימוורקס. כנראה שמישהו שם הבין שצריך להביא משהו נועז יותר, פחות ילדותי, והרבה יותר "קול". ולאחר הרבה עריפות ראשים, כנראה, הא לעולם "מוצאים את נמו".תיאמר האמת, כאשר ראיתי את הטריילר של הסרט, לא חשבתי שבכלל אצחק בסרט. לא ראיתי פרסומת כה גרועה לסרט כל כך טוב כבר הרבה זמן. הפרסומת ממש עושה עוול לסרט, שכפי שבוודאי כבר הבנתם את דעתי, הנו תענוג קומי אדיר.
העלילה, בקצירת האומר, מספרת על מרלין, דג אלמן שלא נותר לו דבר מלבד בנו נמו, אחרי שאשתו נהרגה בהתקפת דגים טורפים. שנים מאוחר יותר, ביומו הראשון של נמו בלימודים, הוא נחטף על ידי צוללן ונלקח לחיות באקווריום במשרדו של רופא שיניים. עכשיו מרלין וחברתו דורי, הסובלת משיכחון-כרוני, יוצאים למסע ברחבי האוקיאנוס על מנת להציל את נמו, בזמן שנמו וחבריו לאקווריום מתכננים מבצע המלטות לפני שיהפכו לצעצוע החדש של אחייניתו של רופא השיניים.האנימציה של "מוצאים את נמו" הנה אנימציה טיפוסית של אולפני PIXAR, העובדים תחת חסותה של "דיסני" כבר שנים. בכך אין חידוש של ממש. עם זאת, בכל השאר דווקא יש, ועוד איך יש. "דיסני" השלימו מהפכה של ממש בתפיסה הרעיונית של איך סרט אנימציה טוב צריך להיות, וגילו, שקיים עוד פלח אוכלוסייה רחב מאד שיכול ליהנות מסרטים מצוירים - שומו שמיים: המבוגרים!
הסרט מתחיל מעט חלש, אולם כבר כעבור 10 דקות מתחילים הצחוקים והגיחוכים הרמים מהקהל. הדמויות הסימפטיות למדיי כובשות את לב הצופה מיד, והבדיחות השזורות לאורכו של הסרט אינן מייחדות עצמן רק לקהל הצעיר של בני 10 מינוס, אלא מצליחות לשעשע גם את הקהל הבוגר. אחד הדברים שאהבתי בסרט הנו קריצות העין הרבות שלו לסרטים הוליוודיים מפורסמים. קחו לדוגמא את הסצינה שבה הכריש ברוס רודף אחרי גיבורי הסרט, נתקע בדלת, וכאשר פרצופו מגיח ממנה כשחיוך שטני משוח על פניו, הוא קורא: Here's Brucy!, כאנקדוטה על התמונה המפורסמת מהסרט "הניצוץ" עם ג'ק ניקולסון.הסרט ממשיך לשעשע במגוון דמויות רחב ובשפע סיטואציות קומיות טיפוסיות, אם כי מקסימות כשלעצמן. הרבה מוטיבים וטכניקות ידועות מסרטים הוליוודיים קלאסיים מופיעים בסרט, וככזה הוא מהווה גם תופעה נעימה לחובבי הקולנוע. אהבתי מאד את הסצינה בה גיבורי הסרט מצטרפים לנחשול תת-מימי על גבם של צבי ים היפים (כן, כן, היפים סטייל אוסטרליים "קולים"... מצחיק!), ובה הצב אומר למרלין משהו בסגנון "תיזהר על השריון שלי. בדיוק גמרתי לעשות לו וואקס", כאשר הוא מרמז למשחת הוואקס הידועה לכלי רכב - Turtle Wax.הסרט "מצילים את נמו" הנו חוויה בידורית נטו, וככזה מי שיחמיץ אותו בקולנוע, יצא בהפסדו. אין כמו לשקוע בכורסה ולגעות בצחוק עם עוד עשרות, אם לא מאות של אנשים מסביבך, בפרץ צחוק בלתי מרוסן. אכן, "דיסני" עשו היטב את העבודה הפעם, וקראו תיגר על דרימוורקס - "איפה "שרק", איפה?!". ימים יגידו. סיכום: חוויה בידורית נטו; אל תחמיצו! 9 בסולם יגאל.
מוצאים את נמו - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: einavjoגיל: 3625/06/2023 18:32:52
10/10אייקון ציון
סרט מעולה לכל המשפחה
שם: natysh1011גיל: 1330/08/2016 17:52:36
8/10אייקון ציון
סרט טובמומלץ לילדים
שם: .MOR Rגיל: 1322/06/2016 21:18:36
8/10אייקון ציון
סרט נהדר !!! האנימציה מרהיבה (יחסית לאותה התקופה), הדיבוב העברי מפתיע מאוד לטובה, הפס-קול קסום, הבדיחות משעשעות, סצנות הדרמה מרגשות, הדיאלוגים מעניינים לרוב והתסריט והעלילה בנויים היטב כמעט לאורך כל הדרך !!! בקיצור, תראו !!!
קישורים
חץ מוצאים את נמו (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט