היומן ביקורת סרט

The notebook Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "היומן":
"כל מה שמלודרמה הוליוודית צריכה להיות; משחק מעולה, סיפור מרגש, הכינו את הממחטות מראש."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The notebook
משחק ריאן גוסלינג, רייצ'ל מק'אדמס, ג'נה רולנדס, ג'יימס גארנר, סם שפרד, ג'יימס מרסדן, ג'ואן אלן, מרדית' זילי במאי/ת ניק קסאבטס  
רומנטיקה
ביקורת סרט להיומן מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"כל מה שמלודרמה הוליוודית צריכה להיות; משחק מעולה, סיפור מרגש, הכינו את הממחטות מראש."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע8.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די85.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"היומן" מבוסס על ספרו של ניקולס ספארקס ששהה בראש רשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס במשך שנה וכבש לבבות רבים ומעריצים אין ספור. אחד מהם הוא המפיק זוכה פרס האוסקר מרק ג'ונסון (איש הגשם). מאחר ורומאנים נוספים של ספארקס כבר הפכו לשוברי קופות לוהטים כמו: "מכתב בבקבוק" ו"סיפור אהבה בלתי נשכח", היה די צפוי שגם ספר זה יהפוך לסרט קולנוע בשלב מסוים.סיפור המסגרת של הסרט, מתמקד בזוג מבוגרים החיים במוסד רפואי. גבר מקריא מתוך דפי יומן מרופט למאזינה הקבועה שלו, אישה החולה באלצהיימר שזיכרונה הולך ומטשטש. סיפור האהבה שהוא מקריא לה סוחף אותה אל העבר, ומצליח להחיות את שנות הארבעים הסוערות והמרגשות בהן התאהבה במהלך חופשת קיץ בבחור צעיר ורומנטי. בשל הבדלי מעמדות ומלחמת העולם השנייה, השניים נאלצים להיפרד אבל גם עם חלוף השנים זיכרון האהבה הגדולה שלהם ממשיך ללוות כל אחד מהם. למרות הסיפור הבנאלי - בחור עני ובחורה עשירה שנצפה ונראה כבר בעשרות סרטים אחרים בשלל וורסיות שונות ומשונות - "היומן" מפתיע באיכויות משחק ואיפוק. גם העלאת דמויות קשישות על הפרק, שאחת מהן חולה במחלה חשוכת מרפא, מעניקה לסרט עומק.
צמד השחקנים הוותיקים ג'יימס גארנר וג'נה רולאנדס מעניקים הופעה מרגשת. השניים הם מהשחקנים הותיקים והמוערכים ביותר והגיע הזמן שיזכו להכרה הוליוודית (אוסקר?) על תפקידיהם הרבים. במיוחד ג'נה רולאנדס שנתנה הופעות בלתי נשכחות בסרטים "אישה תחת השפעה", "גלוריה", "ליל הבכורה" ולאחרונה ראינו אותה בסרט "לקחת חיים". המדהים אצל השחקנית הנפלאה הזו, שגם בסרטי קולנוע רעים או בסרטי טלוויזיה מחפירים היא תמיד נותנת הופעה טובה ואמינה. בסרט הזה אין לה הרבה זמן מסך, אולי רבע שעה, וגם בה היא מצליחה לכבוש אותו כאילו היתה השחקנית הראשית.הצמד הרומנטי הצעיר בסרט נותן הופעה איכותית ומרגשת: ריאן גוסלינג, שחקן איכותי ומאופק, עושה לראשונה תפקיד רומנטי קסום ומצליח לשמור על האיכויות האפלות שבזכותן התפרסם בסרטים "המאמין", "נוסחה לרצח" ועוד. המסתוריות בעיניו מעניקות עומק לדמות שמלכתחילה כתובה בצורה בעייתית.
גם רייצ'ל מקאדמס שהתאהבתי בה בסרט "ילדות רעות" כמרשעת הראשית, נותנת כאן הופעה מרשימה כבת העשירים המפונקת, המתאהבת בבחור ממעמד נמוך ומסכנת את כל עושרה ואושרה כדי לחיות עמו. השחקנית הצעירה שאין לה תפקידים רבים ברפרטואר, נעזרת בעיתוי קומי מופלא כדי למנוע רגעי קיטש מזוויעים. היא מצליחה לסנן משפטי מחץ מזוויעים בלי שישמעו רע; ובשביל זה צריך כשרון ולשחקנית הצעירה הזו כשרון יש בשפע.בזכות האיפוק של במאי הסרט, ניק קאסאבטס, (בנם של השחקן והבמאי האגדי ג'ון קאסאבטס ושל השחקנית ג'נה רולאנדס אחת מכוכבות הסרט), וההימנעות שלו מלצלם רגעי שיא מלודרמטיים הוא מצליח לרגש את קהל הצופים עד כדי שליפת ממחטות. צילומי הנוף עוצרי הנשימה שלהם אחראי רוברט פרייז תורמים רבות לאימפקט הרגשי שהסרט משאיר אחריו. "היומן" הוא שטאנץ הוליוודי שבזכות בבימוי חכם ומשחק מעולה של צוות שחקנים כביר, ניצל ממרבית המלכודות שמלודרמות הוליוודיות נופלות לתוכן. מי שרוצה לצחוק, לבכות ולהתרגש מומלץ להכניס ממחטות לתיק ולרוץ לבית הקולנוע הקרוב.
היומן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אביגילגיל: 3528/01/2020 21:39:16
9/10אייקון ציון
סרט תקופתי מקסים ונוגע ללב. רומנטי ומתוק להפליא שמשוחק מצויין! בעיני הוא בין הסרטים הרומנטים הטובים ביותר.
שם: .MOR Rגיל: 1608/06/2019 01:24:50
7/10אייקון ציון
סרט סוחף והוליוודי. המשחק מעולה, הצילום לא רע בכלל, הפס-קול מוסיף הרבה לאווירה המלודרמטית, העריכה נחמדה, עיצוב התלבושות והתפאורה מוסיפים הרבה לרוח התקופה בה הסרט מתרחש רוב הדיאלוגים חכמים ובנויים היטב אך התסריט והעלילה צפויים, שגרתיים, לא מחדשים הרבה, די טיפוסיים וקלישאתיים. בקיצור, אפשרי מאוד לצפייה.
שם: anipoגיל: 4328/10/2015 22:36:29
8/10אייקון ציון
אם הייתי נותן ציון לסרט בשנה שהוא יצא לאקרנים אז הוא היה גבוה יותר. הסרט עצמו הוא טוב ולעיתים מרגש , גם הרבה בזכות המוסיקה הנפלאה של ארון זיגמן. אבל כדי לבחון איכות של סרט צריך גם פרספקטיבה של זמן. בשנים שחלפו מ 2004 וגם לפני כן יצאו לא מעט סרטים דומים, על אהבות בין גבר עני לאישה עשירה, כאלו שנקטעו בגלל נסיבות כאלו ואחרות וחודשו לאחר מכן, שהורי האישה מתנגדים לקשר ביניהם וכו''. לכן הוא חסר ייחוד וזה ההבדל בין סרט טוב לבין סרט מצויין ובלתי נשכח.
קישורים
חץ היומן (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי רומנטיקה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט