קונסטנטין ביקורת סרט

Constantine Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "קונסטנטין":
"אחלה סרט שבעולם!"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Constantine
משחק קיאנו ריבס, רייצ'ל ווייז, שאיה להבוף, דג'ימון אונסו, מקס בקר, פרואיט טיילור וינס, טילדה סווינטון במאי/ת פראנסיס לורנס  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לקונסטנטין מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אחלה סרט שבעולם!"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע37.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די37.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות25.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
פעם חשבתם איך זה לחיות בגיהינום? 121 הדקות של "קונסטנטין" יכולים לספק לכם את התשובה, כי עולמו של גיבור הסרט הוא גיהינום ולא משנה באיזה מקום הוא נמצא. הדירה הסגפנית שבה הוא חי היא סוג של גיהינום. רחובות לוס אנג'לס המאיימים הם סוג של גיהינום - כל מקום שקונסטנטין פוסע בו הופך באופן אוטומטי לריק שחור. עולם שהנוף שלו סגור, מאיים, מחניק. לכן לא פלא שג'ון קונסטנטין רוצה כבר למות, הוא מצפה בקוצר רוח למות ממחלת הסרטן המכרסמת את גופו, אבל יש לו בעיה אחת קטנה: הוא מיועד להגיע לגיהינום. בגלל אותה בעיה פעוטה הנובעת מניסיון התאבדות כושל, הוא הופך למגרש שדים הנמצא בלב ליבו של מאבק בין אלוהים והשטן על עתידו של כדור הארץ.מי עוד יכול להשתתף בסרט אפוקליפטי, להגיד משפטים ציניים עם הבעת פנים קרירה ועם קול אדיש כאילו לא מזיז לו שהוא הולך למות? ניחשתם נכונה – קיאנו ריבס. עדיין לא ברור אם אלו כישוריו כשחקן או המחסור בכישרון אבל התפקיד הראשי של "קונסטנטין" מתלבש עליו כמו כפפה ליד. קיאנו מגלם דמות של אנטי גיבור, אדם שכלל לא מעוניין ב"מתנה" שהבורא העניק לו, לראות את אותם בני תערובת, שדים ומלאכים המחופשים לבני אדם המסתובבים על פני כדור הארץ ומשחקים בנו כאילו היינו כלי משחק בלוח שחמט. הצרות מתחילות כאשר קונסטנטין מגלה שבנו של השטן מעוניין לצאת מהגיהינום על מנת להפוך את כדור הארץ לממלכה פרטית משלו.
התאבדות של קתולית מאמינה הסובלת מאותה "מתנה" לא רצויה בדיוק כמו קונסטנטין מובילה את אחותה השוטרת ל"מגרש השדים" על מנת שזה יעזור לה לפתור את תעלומה וינסה לגלות מדוע אחותה התאבדה. רייצ'ל ווייז ("המומיה") שחקנית יהודיה כשרה מבית טוב מגלמת את השוטרת שאיננה מבינה מדוע אחותה התאומה שהיתה קתולית האדוקה שמה קץ לחייה, הרי זה נוגד את חוקי הדת ואהבתה הגדולה ביותר הוא אלוהים בכבודו ובעצמו. השוטרת ומגרש השדים ינסו לפתור את התעלומה ויקלעו לעימות אלים, מפחיד ומרהיב עין בין גן עדן לגיהינום.היתרון המרכזי של הסרט מלבד התסריט הציני והמפתיע הכולל שלל הברקות הומוריסטיות בעלות גוון שחור משחור, הוא העיצוב הוויזואלי של העולם של ג'ון קונסטנטין. מדובר בעולם אפל ומדוכדך המזכיר את הפילם נואר הקלאסי עם סצנות לילה עירוניות, צללים, קרני אור בודדות הבוקעות ממנורות לילה ועשן סיגריות. לוס אנג'לס היא גיהינום שבו אפשר למצוא את כל הרובדים האתניים החיים בצפיפות בשכונות העוני בעיר, כשמסביב אפשר למצוא רק זוהמה. לפעמים לא בטוח האם לוס אנג'לס הזוהרת שאנחנו מכירים מערוץ E באמת קיימת, כי מה שרואים ב"קונסטנטין" היא גרסה המזכירה הרבה יותר את מה שאפשר לתאר כגיהינום עלי אדמות.
ואם בגיהינום עסקינן, אפשר לתאר אותו כמה שנותר אחרי אסון גרעיני. גורדי שחקים מתפוררים, מכוניות חלודות בריקבון מתמיד. שמיים אדומים, עשן בוקע בכל מקום אפילו מהגוף של הגיבורים, רוח מדברית חמה נושבת בלי הפסקה ושדים אוכלי נשמות המזכירים גופות בריקבון מתקדם נטולות עיניים ומוח. אוכלי הנשמות יכולים לזלול את החוטאים במשך נצח נצחים. בהחלט לא נשמע ונראה נעים.אז מה יש לנו ב"קונסטנטין" שהופך אותו לחוויה קולנועית מבדרת השווה את מחיר הכרטיס בקולנוע? אפקטים מדהימים, תפאורה ואיפור מרשימים, צוות שחקנים מעולה שעושה את עבודתו נאמנה, בימוי קולח, צילום מדויק עם זוויות צילום מפתיעות, תסריט שלא תופס את עצמו ברצינות עם המון הומור שחור ובעיקר שנאמן לרוח המקורית של הקומיקס עליו הוא מבוסס. כל מי שמחפש סרט פעולה טוב, סרט אימה טוב או סרט מדע בדיוני טוב – "קונסטנטין" משלב את כל השלושה ביחד ועושה זאת בצורה מבדרת ומקצועית הסוחטת ממעריצי הז'אנר מחיאות כפיים.
קונסטנטין - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 4605/06/2020 21:49:24
7/10אייקון ציון
השתעממתי למוות שעתיים. מגרש השדים בלי הקלאסיקה ועם המון קשקשת נוצרית על צלבים ומים קדושים. לא הבנתי את הביקורות המהללות פה ובעיקר של הוכנר שגרמו לי לצפות בסרט מלכתחילה.
שם: דב ישראליגיל: 3415/08/2009 01:10:43
10/10אייקון ציון
Constantine במילה אחת סרט מעולה...עשוי מעולה,משחק טוב של השחקנים,אחלה אפקטים...פשוט סרט חזק שאסור להחמיץ.
שם: סבי שיילןגיל: 3225/10/2005 12:37:12
6/10אייקון ציון
סרט חביב. תסריט מגוחך בקטעים מסויימים. השטן בסרט נראה כמו רמי פורטיס. אם אין לכם שום דבר מעניין לעשות אפשר לצפות בסרט.
קישורים
חץ קונסטנטין (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט