איש אינו יודע ביקורת סרט

Nobody Knows Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "איש אינו יודע"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Nobody Knows
משחק יויה יאגירה, היו קיטאורה, הי קימורה, מומוקו צימיזו, אנה קאן, יו, קאזומי קושידה במאי/ת הירוקאזו קורידה  
זר
ביקורת סרט לאיש אינו יודע מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע33.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די55.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"איש אינו יודע" הוא מסוג הסרטים שיש להם סיפור עצוב, ואתם מאוד רוצים לבכות בו אבל הבמאי, במקרה הזה קורה-אדה הירוקאזו, לא ייתן לכם את הסיפוק המיוחל. הוא יעדיף להכניס אתכם לדיכאון עמוק, כל כך עמוק, שלא תדעו מאיפה הוא הגיע אליכם. זה ההבדל המשמעותי בין סרט יפני לסרט אמריקאי גם אם הוא עצמאי. כש"איש אינו יודע" ייגמר אתם רק תרצו לטוס ליפן, למצוא את הילדים המסכנים ולאמץ אותם. מאחר ומדובר רק בסרט וכרטיס טיסה ליפן הוא עסק מאוד יקר, אתם תחזרו הביתה, תשבו מול הטלוויזיה תנסו לשכוח את החוויה המדכאת אבל לא תצליחו להשתחרר ממנה. בסופו של דבר תמצאו את עצמכם שוכבים במיטה, לא מצליחים להירדם, קמים אל המטבח, בולעים כדור רגיעון ומגלים שבבוקר הדיכאון יחזור לתקוף אתכם בשיא הכוח."איש אינו יודע" למי שעדיין לא הבין הוא אחד הסרטים המדכאים ביותר שנראו השנה על מסך הקולנוע, מרה שחורה מהסוג הרע ביותר במיוחד כשמתברר לנו שהסרט מבוסס על סיפור אמיתי. הבמאי קורה-אדה הירוקאזו מביים את האירועים בלי טיפה אחת של סנטימנטאליות עודפת וכך הופך את יצירתו לכואבת במיוחד בזכות אותו איפוק מפורסם המאפיין את האומה היפנית ואת הסרט המדובר.
למי שעדיין לא יודע, הסרט עוקב אחרי ארבעת ילדיה של בחורה צעירה בשם קייקו. האם שוכרת דירה בבית דירות שאוסר על הכנסת ילדים לשטחו. קייקו טוענת שיש לה רק ילד אחד בשם אקירה בן ה-12. במהירות נגלה שבמזוודות ממתינים שני ילדים נוספים ועוד אחות אחת גדולה יותר הממתינה בסבלנות בתחנת האוטובוס שאקירה יבוא לאסוף אותה ויבריח אותה אל תוך הדירה. קייקו היא רווקה שכל אחד מילדיה שייך לאב אחר, הבחורה המשוחררת יתר על המידה מטילה על בנה הבכור לטפל באחיו הקטנים ובכך מונעת ממנו את האפשרות לגדול כמו כל נער נורמלי. מצבם של הילדים ילך ויחמיר כאשר האם תעלם לתקופת זמן ארוכה של חודשים ושנים.הבמאי, קורה-אדה הירוקאזו, לקח על עצמו משימה קשה במיוחד - לספר מלודרמה מניפולטיבית על ילדים שהולכים ונמקים בעולם עירוני חסר רחמים. למזלנו הוא עושה זאת בידיים רגישות אך מאופקות וניגש אל הסיפור קורע הלב בצורה מאופקת. הוא משכיל להשתמש בחוויה הויזואלית כדי לתאר את עולמם הפנימי של גיבוריו והוא מעדיף להתחמק מהסיפור העלילתי הטומן שפע מלכודות שעלולות להיות מרגשות באופן הרע של המילה. הירוקאזו מצייר את עולמם הפנימי בעזרת צילומים פיוטיים המתמקדים בחפצים מדירתם, כפות ידיהם ובעזרת אותם נקודות אור קטנות אך משמעותיות הוא מצליח להאיר לקהל את עולמם הרגשי העצוב ועם זאת מלא התקווה שאמם יום אחד עוד תשוב.
קהל חובבי הקולנוע עדיין לא ראה קבוצת ילדים גדולה כל כך מפגינה יכולת משחק טבעית כל כך ועוד בסרט אכזרי שכזה. איכות המשחק שהבמאי מצליח להוציא מקבוצת הילדים היא בבחינת נס קולנועי. בראש הקבוצה עומד התגלית הצעירה יויה יגירה, שהפתיע וזכה בפרס "השחקן הטוב ביותר" בפסטיבל קאן 2004. יגירה מצליח לשכנע אותנו בתהליך ההשלמה שלו עם הבדידות הכואבת והמוות המחכה לו מעבר לפינה. הבמאי שנעזר רבות בשחקנית יו (המגלמת את האם קייקו) בהדרכת הילדים מצליח לצייר בעדינות של נגיעות מכחול פורטרט מסקרן של עולם פנימי ריאליסטי וקורע לב."איש אינו יודע" הוא סיפור מסע קשה, מטריד ומלנכולי שבו אין רגע אחד של מנוחה. גיבוריו מנסים להיאחז בתמימות הטהורה של ילדותם אך זו תתנפץ לרסיסים ותאלץ אותם לעבור מסע התבגרות אפל המשלב זה לצד זה משחקי ילדות ואיסוף נדבות וקבצנות. "איש אינו יודע" גורם לנו כקהל בוגר לבחון את התנהגותנו במציאות שבה אנו חיים. ילדים הסובלים מבעיות סוציאליות חריפות מהלכים בינינו, את חלקם אולי אנחנו מכירים. בדיוק כמו השכנים ושאר המבוגרים בסרט אנחנו מעדיפים לעצום עין ולזרוק במקרה הטוב איזו נדבה. בינתיים נצטרך להתמודד עם המועקה האינסופית ש"איש אינו יודע" מספק לנו, כי זו לא יוצאת לי מהלב כבר תקופה ארוכה.
איש אינו יודע - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: donsגיל: 5218/04/2018 10:39:41
9/10אייקון ציון
סרט נפלא,נדרשת סובלנות אבל יש למה לצפות. סוף לא צפוי. משחק נפלא של הגיבורים הקטנים.
שם: I.D. Tokyoגיל: 2921/04/2005 13:19:01
10/10אייקון ציון
הסרט הינו אחד המדהימים שראיתי. שבוע לאחר הסרט אני ממשיכה לחשוב עליו- משמע שהחותם גדול. מומלץ בחום !! הילד המגלם את אקירה- שחקן מוכשר ביותר. אני בטוחה שהסרט יזכה בכמה אוסקרים.
שם: יעל גרטיגיל: 3506/04/2005 16:46:03
10/10אייקון ציון
סרט חזק ומטלטל שתופס אותך וקורע לך את הלב מן הרגע הראשון ועד לאחרון. משחק מעולה, צילום מעניין מאוד. סרט חובה. מומלץ מאוד.
קישורים
חץ איש אינו יודע (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Radical5רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט