דום ביקורת סרט

Doom Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "דום":
"חובה לאוהבי הז'אנר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Doom
משחק דה רוק, קארל אורבן, רוזמונד פייק, דאוביה אופארי, בן דניאלס, דקסטר פלטשר, ריצ'רד בראק, רוברט ראסל במאי/ת אנדרז' בארטקוויאק  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לדום מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"חובה לאוהבי הז'אנר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע12.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די75.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אני אוהב סרטי פעולה, אני אוהב סרטים עם זומבים, אני חושב שדוויין "דה רוק" ג'ונסון אחלה שחקן, ו"Doom" היה אחד ממשחקי המחשב האהובים עלי לפני שעברתי גמילה קשה ומרובת ייסורים בתקופת נעורי כאשר הבנתי שמשחקי המחשב משתלטים על חיי. לכן כשהגעתי לראות את הסרט "Doom" היתה לי איזו ציפייה, אבל לא לגדולות ונצורות. בסך הכול מדובר בסרט שהוגבל מגיל 14 ומעלה בבתי הקולנוע בארץ.נהניתי מהסרט, אני לא יכול לכתוב שסבלתי. הציפייה הכי מינימאלית שלי התגשמה - בהחלט מדובר בסרט בנים במובן הטראשי הטוב של המילה. אבל צריך לצלוח את החלק הראשון של הסרט כדי ליהנות באמת מהמוצר ההוליוודי הזה. ההתחלה נטולת קצב. השחקנים מדברים יותר מדי וזה כמובן מאוד לא טוב בז'אנר המדובר כי תסריט לא ממש קיים פה. כמעט ואין אלימות, גועל או רגעים מלחיצים ומפחידים. זה מה שקורה כשמוצר הוליוודי תעשייתי חושב שהוא סרט אימה רציני לפחות כמו "הנוסע השמיני" כאשר רוח הסרט הרבה יותר קרובה ל"אויב שבפנים".
אבל אז אחרי שכמעט והתייאשתי התחיל להיות מעניין: האקשן והמתח התחילו לזרום. כמובן ברגע שהסרט התחיל להשתפר איתו גם הגיעה ההפסקה המעצבנת. הקהל שהיה מורכב מנערים צעירים וערסים מתבגרים יצאו לעשן, אולם מספר 4 ממש התרוקן מקהל. אבא שלי ואני חיכינו בסבלנות שמזריקי הניקוטין יועילו בטובם לחזור אל אולם הקולנוע כדי שנוכל לחזור אל הסרט. הצלצול הגואל הגיע במהרה ואיתו גם החלק השני. כמובן שאין מה להשוות בין החלק הראשון והבלתי מספק לעומת החלק השני המלהיב של הסרט."Doom" בחלקו השני מספק את הסחורה. מלבד המתח הבלתי פוסק, כמה קטעי פעולה מגניבים וסוף מעולה עם טוויסט בלתי צפוי ומאוד מפתיע מתגלה כמות הפוטנציאל שהיה טמון בפרויקט הזה. ככה היה אמור להראות הסרט מתחילתו ועד סופו אבל דרך ההתנהלות של הבמאי הפולני אנדרז' בארטקוויאק מסורבלת ומגושמת ולכן גם מאוד מאכזבת. למזלנו הוא התעורר והחצי השני פשוט טוב מאוד, מסיקוונס מגניב שעורך מחווה ישירה למשחק המחשב ועושה טוב על הלב למעריצים השרופים וכמובן להפתעה העלילתית שהסרט הזה צופן בה.
הסרט ממשיך לבסס את מעמדו של דוויין "דה רוק" ג'ונסון ככוכב סרטי הפעולה המוצלח ביותר בהוליווד כרגע וגם חושף את הצד היותר נועז שלו בבחירת התפקידים. אם בסרט Be Cool הוא גילם שומר ראש הומו, כאן הוא מגלם מפקד קשוח ונטול סנטימנטים הפועל כמו רובוט אנושי. קארל אורבן הניו-זילנדי המוכר לנו מתפקידיו בסרטים "שר הטבעות", "רידיק-המסע מתחיל" ו"זהות במלכודת", מתגלה כשחקן ראשי כריזמטי לא פחות מהמתאבק השרירי שלצידו. העלילה לא מקורית ולא הושקע בתסריט מיליגרם אחד כדי להפוך אותה למעניינת יתר על המידה.קבוצה של לוחמי מארינס קשוחים נשלחת לכוכב כדי לבדוק מה קרה למדענים במעבדה תת קרקעית. כמובן שניסוי השתבש וכולם נמצאים בסכנת חיים בגלל זומבים שהופכים למפלצות ענקיות וקטלניות. יש לציין שני דברים מאוד חשובים לטובה: התפאורה מאוד אפלה, לא נוצצת, תעשייתית וקודרת. אהבתי את הסגנון המינימליסטי. עוד אהבתי שמתחת לעלילה הרדודה יש מסר הומאני שמתנגד לניסויים על חיות ובני אדם. והפוך על הפוך בצורה מאוד לא הומאנית הסרט מציג אלימות כמעט בשיא תפארתה."Doom" יספק לחובבי הז'אנר ונערים צעירים עמוסי אדרנלין מאה ועשר דקות מספקות למדי. לפי תגובת הקהל נראה לי שהיתה התלהבות באולם. אפילו הערסית העגלגלה שישבה לידי ודברה בסלולרי בחלק הראשון של הסרט נהנתה. מי אמר שיש יצורים רק על המסך?
דום - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ליטל לויגיל: 2218/05/2013 07:44:29
10/10אייקון ציון
אין מילים.. הסרט פשוט ריתק אותי והיה מעניין ומהנה מאוד לצפייה !אקשן הומור אימה דרמה.. הכל בהחלט שווה
שם: daniel livshenגיל: 1609/10/2006 20:32:42
10/10אייקון ציון
סרט מהמם ! לפי דעתי זה ממש לא חיקוי אלא דומה מאוד למשחק סרט אחלה!!
שם: דניאל קלדרוןגיל: 3013/11/2005 19:28:40
2/10אייקון ציון
לא שזה נראה לי אחרי מליון הביקורות הללו שזה שווה משהו, אבל אחרי שבזבזתי כסף והלכתי עם חבר לראות את הסרט הזה שאפילו HellBoy היה יותר מעניין ממנו...בעצם 99% מהסרטים גזורי הקומיקס ו/או משחקי מחשב יותר טובים ממנו. הייתי אומר - אם אתה עושה סרט פעולה, אז שיהיה כל הזמן, ולא איזה שתי דקות בסוף. אם אתה עושה סרט מדע בדיוני, אז שיהיה קצת מדע בדיוני ולא התאמצות להיות כמו בסרט (למרות החמש דקות ממבט ראשון אלק דום). ואם אתה רוצה להיות סרט מלחמה בזומבים (שזה שילוב של פעולה ומדע בדיוני) אז לפחות שיהיו זומבים מפחידים ולא מודעים לעצמם בחלק מהזמן (אלק ההתאבדות אחרי הצתלבות של גוט או מי שזה לא יהיה). אחרי סרט כזה, אפילו את השמות של הגיבורים אתה לא זוכר, רק את הבלונדינית אולי שבכח לא נוגעת בנשק ומסכימה בכל זאת להשאר לבד כשהכל מוקף בזומבים...וזאת למרות שהיא יודעת בדיוק מה אלו המפלצות הללו עוד לפני שהכל התחיל... לא שווה פרוטה, אולי תקציר חתונה (10 דקות)
קישורים
חץ דום (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט