גיהנום ביקורת סרט

L'ENFER Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "גיהנום":
"כשמו כן-הוא"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר L'ENFER
משחק עמנואל ביאר, קארין ויאר, מארי ז'יליין, גיום קנה במאי/ת דניס טאנוביץ'  
זר
ביקורת סרט לגיהנום מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"כשמו כן-הוא"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות60.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
באדיבותו של הבמאי דניס טנוביץ' זוכה פרס האוסקר ודקל הזהב בפסטיבל קאן על סרטו החשוב והחינוכי עד מאוד, "שטח הפקר", אנחנו זוכים להיחשף לתסריט הנקרא "גיהנום", מאת הבמאי הפולני המנוח, קז'ישטוף קישלובסקי. הבמאי המוכשר שהלך לעולמו תרם עת, לא זכה לביים את התסריט המביך עד מאוד פרי יצירתו המשותפת עם קז'ישטוף פיסייביץ' וטוב שכך. הצרה היא שטנוביץ' מצא לנכון להוציא את התסריט מהמגירה החשוכה אל האור והתוצאה מביכה עד מאוד.צוות מרשים של שחקנים צרפתים עמדו לראשותו של טנוביץ'- עמנואל ביאר, קארין ויאר, מארי ז'יליין, קרול בוקה, גיום קנה, ז'אק גמבלין, ז'אן פרן כולם שחקנים נפלאים שנותנים כאן הופעות גרועות עד מגוחכות. ככה זה שלאורך כול הסרט השחקנים שותקים וכאשר הם מחליטים לדבר הם מקשקשים שטויות. הצילום המרהיב של לורן דלאנד מאוד יפה אך הוא סובל מעודף משמעות. בנוסף לכול המכות גם המוסיקה בומבסטית להחריד, נטוביץ' עצמו אחראי עליה יחד עם דוסקו סגויק.
"גיהנום" הוא טלנובלה נחותה במיוחד שהתחפשה ליצירה קולנועית אירופאית איכותית אבל היא לא יותר מקשקוש שהיה ראוי להיות מוקרן בערוץ ויוה ולא בקולנוע לב. בסך הכול מדובר במלודרמה מהסוג הנחות ביותר, ולפעמים הן יכולות להיות מבדרות אבל במקרה הנ"ל זה לא ממש מסתדר. באיזשהו שלב זה פשוט מצחיק אחר כך זה מאוד מעייף ובסוף מעצבן. כן הצופה עובר גיהנום עד שהסרט הקלוקל הזה מסתיים. לפחות אורך הסרט 98 דקות ולא שעתיים.כמו בכול מלודרמה טיפוסית גם כאן ישנן גיבורות, הפעם הן שלוש אחיות שלא ברור כיצד הזיכרון המשותף מילדותן מעיב על חייהן כעבור כול כך הרבה שנים. הבחירות שהשלוש עושות כול כך מגוחכות, כול כך עלובות, כול כך בלתי הגיוניות שפשוט קשה להאמין למה שמתרחש על המסך. עמנואל ביאר ששדיה אולי עדיין מזדקרים אבל ההתבגרות לא עשתה לה טוב, עושה כאן תפקיד מגוחך המעורר פרצי צחוק של עלמה המתמודדת עם בעל בוגדני.
מארי ז'יליין מגלמת סטודנטית צעירה לספרות המנהלת רומן אובססיבי עם פרופסור מקשיש, למה היא מנהלת איתו את הרומן? למה היא מתעקשת להמשיך את הקשר שהוא כבר לא מעוניין בו? התשובות נשארות סתומות. קארין ויאר מגלמת את האחות הביישנית שזקוקה לזיון חזק שיחזיר אותה לחיים ובמקום זה מתפשטת מול הגבר הלא נכון. קרול בוקה המגלמת את האם האילמת סתם מאופרת רע. וגיום קנה מגלמת את הגבר הלא נכון.השאלה המרכזית שנשארה סתומה לחלוטין מה הסרט הזה עושה בבתי הקולנוע בישראל? כיצד סרט כול כך כושל זכה להגיע דווקא למסכי הקולנוע ברשת לב? אולי אני לא מבין בהפצה, ויש סיכויים טובים מאוד שאני לא מבין בהפצה, כי לפני שנה הזדעזעתי עמוקות מהסרט "כמו גן עדן" ובסופו של דבר הסרט התגלה כלהיט היסטרי בקרב המנויים של קולנוע לב. אולי גם הפעם הטעם שלי והטעם של הקהל הבורגני והמקשיש של הרשת הותיקה הולכים לכיוונים שונים לחלוטין. הרי אני אהבתי מאוד את "מסיבת שכונה" שנכשל קשות. אז אולי הדודות החביבות שדמעו ב"כמו גן עדן" יתרגשו מאוד גם "מגיהנום". בכל מקרה אני סבלתי, אפילו סבלתי מאוד.
גיהנום - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שיר ויגוצקיגיל: 2515/10/2006 12:56:17
10/10אייקון ציון
בראבו. קישלובסקי במיטבו. או ושדניס חובר אליו אנו מקבלים את הדובדבן שבקצפת. ההתחלה לא מבטיחה אך לאחר מכן כל הפיסות הקטנות מתחברות יחד ויוצרות דרמה ענקית מהחיים. קצת רלמדובר. באמת לרוץ לראות רק אם יש לכם טוסיק לשעתיים דרמתיות וכמובן לצרפתית
שם: אלעזר נאמןגיל: 2728/09/2006 13:06:13
4/10אייקון ציון
הסרט עשוי טוב אבל התסריט יותר מדי מלודרמה סתמית חבל :(
שם: מיכאלגיל: 4709/09/2006 18:12:15
9/10אייקון ציון
סרט מדהים,חכם ואינטלגנטי.מדויק מבחינה פסיכולוגית עד לפרטים הקטנים ביותר.משחק מעולה.בקיצור בל משכתכ על הסרט באתר יאיר הוכנר בבקורת המפורטת שלו,רק לא לשכוח להפוך "_" ל"+".אחת מהסרטים הטובים של השנה.
קישורים
חץ גיהנום (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט