דיסטרביה ביקורת סרט

Disturbia Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "דיסטרביה":
"היצ'קוק לעניים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Disturbia
משחק שיאה לאבוף, שרה רומר, קארי אן מוס, אהרון יו, דיוויד מורס במאי/ת די.ג'יי. קרוזו  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לדיסטרביה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"היצ'קוק לעניים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע10.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די50.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות40.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אז מה אנחנו למדים מהטוקבקים באתר סרט? שנערים ונערות, צעירים בגיל הטיפש-עשרה בטוחים שהסרט האמריקאי, "דיסטרביה" הוא לא פחות מ: "אחד הסרטים! בימוי מהמם,המתח נדיר!" מאת עדי.ב בת ה-18, או, "סרט משהו מטורף! לא לבעלי לב חלש. הסרט הכי טוב שראיתי השנה טוסו לראות!" מאת יונתן מקסיק בן ה-15, וכפי שמסכמת בגאון שירי בת ה-18, "פשוט סרט מעולה!! מומלץ!!!".אז צעירים וצעירות קטנים וקטנות, בשנת 1954 ייצר אלפרד היצ'קוק, מלך סרטי המתח והאימה בכול הזמנים, את המותחן המעולה "חלון אחורי". סרט גאוני, מהסוג שלומדים בבתי ספר לקולנוע. אחד הסרטים שתמיד אפשר למצוא ברשימות הסרטים הטובים ביותר בכול הזמנים. מסוג הסרטים שתסריטאים תפלים כמו כריסטופר לאנדון, קארל אלסוורט ישמחו לעתיק ממנו. זה בדיוק מה שקרה בסרט המתח "דיסטרביה". התסריטאים העתיקו ובמאי נטול אופי ביים במקצועיות.
"חלון אחורי" הוא קודם כול סרט על הצופים בו - הסאב-טקסט הבוטה שלו עוסק ביצר המציצנות של קהל הצופים בקולנוע. הצורך העז של הקהל הצופים להכנס לחייהם של אנשים זרים לחלוטין ולהטמע בהם במשך 120 דקות כדי לשכוח את חייהם הקטנים והעלובים. די.ג'יי. קרוזו ושני התסריטאים נטולי הכישרון ברשותו, רוקנו את הפילוסופיה המבריקה של היצ'קוק. גם את ההברקות הויזואליות שיש בסרט הקלאסי לא תמצאו בקשקשת משנת 2007. כול מה שנותר הוא סרט מתח המתפקד גם כדרמת נעורים קומית רומנטית משומשת ולא מעניינת. סוג של "אמריקן פאי" לעניים."דיסטרביה" מתחיל כדרמת נעורים שבלונית על נער שאביו מת לנגד עיניו בתאונת דרכים והדרך שבה הוא מתמודד עם המוות הבלתי צפוי. הסרט הופך בשלב מסוים לדרמת נעורים קומית עם סצנת שיא רומנטית מגוחכת ומביכה להחריד. אז הוא הופך לסרט אימה שטיפה אחת של דם לא ניתזת בו. "דיסטרביה" הוא סרט נקי מאלימות אמיתית, נקי מתשוקת נעורים ונקי מרגשות. הוא סרט אולפנים סטרילי כי אין ליוצריו שום דבר מעניין באמת להגיד על יצר המציצנות, על הנעורים בארה"ב, או על התמודדות עם שכול, נושאים שהוא מעלה בסרט חלול וריק.
ההתחלה כמובן אפקטיבית מבחינה ויזואלית, התאונה מצולמת נפלא. הסרט מדרדר לתהומות הולמרק עם: "אני בדיכאון אבא מת, אני מאוהב בשכנה הכוסית" וכו' ומשתפר לקראת סופו, כאשר השכן הפסיכופט מחליט לגאול את הקהל מייסוריו ולחסל את הנער הנודניק, אמו המעצבנת ואת החברים הבלתי נסבלים. הדבר היחיד שמעציב אותי הוא שהשכן לא מצליח לחסל אותם, כי באמת מגיע להם.

את השכן מגלם דיוויד מורס, שבתחילת הקריירה שלו גילם רופא חביב בסדרת הטלוויזיה הקלאסית, "St. Elsewhere". חברו לסדרה דנזל וושינגטון הפך לכוכב קולנוע. לעומתו המעבר לקולנוע של מורס הפך אותו לפסיכופט מזדמן או לשוטר מושחת.הבשורה היחידה שצומחת מ"דיסטרביה" היא הנוכחות של שיאה לאבוף שהפך השנה לאחד הכוכבים הגדולים של הקולנוע האמריקאי. הוא כיכב בשני שוברי קופות ("דיסטרביה", "רובוטריקים") דיבב סרט אנימציה (תפוס ת'גלים), ובקיץ הבא הוא יגלם את בנו של הריסון פורד ב"אינדיאנה ג'ונס 4". הוא גם כבר חתום על סרטו הבא של הבמאי די.ג'יי. קרוזו. כנראה גם הפעם ייצא להם להיט. "דיסטרביה" הוא מותחן יעיל אך לא מקורי ולא באמת מעניין, בעיקר כי אין ליוצריו שום דבר מעניין להגיד וסרטי מתח טובים ואפילו סרטי אימה טובים חייבים להיות בעלי סאב-טקסט. אפילו ב"הוסטל" ו"המסור" יש סאב-טקסט.הדבר הטוב היחיד שבעצם יצא לי מכתיבת הביקורות הזו היא כתיבת המלצה חמה לכם הצעירים, כשתחזרו מהסרט גשו לספריית ה dvd או שכמו שמרביתכם עושים, גשו למחשב וחפשו את הסרט "חלון אחורי" (Rear Window). אתם תגלו שבשנת 1952 המותחנים היו הרבה יותר מותחים, הרבה יותר חכמים והשחקניות היו פי מיליון יותר יפות ומוכשרות, לא פלא שגרייס קלי הפכה למלכת מונקו. הגלגל לא הומצא בשנת 2007. אנשים הרבה פחות מוכשרים פשוט העתיקו אותו ואנשי יח"צ מכרו לכם את הסחורה בדיוק כמו שמוכרים ארוחה לחימום מהיר במיקרוגל. ככה הסרט הזה מרגיש - נטול טעם וריח.
דיסטרביה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דב ישראליגיל: 3607/02/2012 08:42:50
7/10אייקון ציון
Disturbia קייל נתון במעצר בית לשלושה חודשים,במהלך שהותו בבית עוקב קייל אחרי שכנתו הסקסית וגם מבחין בהתנהגות חשודה מצד שכנו...הסרט חביב,מעביר את הזמן בכיף,רק חבל שהוא גונב את הרעיון המרכזי בסרט חלון אחורי שהוא כמובן יצירת אומנות.
שם: דאןגיל: 1730/04/2008 21:16:33
10/10אייקון ציון
סרט יפה! מומלץ!
שם: יואב גגיל: 3601/12/2007 09:52:33
10/10אייקון ציון
סרט האימה הטוב ביותר שנעשה בשנים האחרונות אחרי "צעקה". בידור מושלם לשעות הלילה, רק אל תשכחו לנעול את הדלת אחרי שצפיתם בסרט... מומלץ! מומלץ?! חובה!!!
קישורים
חץ דיסטרביה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט