3:10 ליומה ביקורת סרט

3:10 to Yuma Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "3:10 ליומה":
"מערבון משובח"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר 3:10 to Yuma
משחק ראסל קרואו, כריסטיאן בייל, לוגן לרמן, דאלאס רוברטס, בן פוסטר, פיטר פונדה, אלן טודיק, גרטשן מול, לוק ווילסון במאי/ת ג'יימס מנגולד  
מתח/פעולה
ביקורת סרט ל3:10 ליומה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מערבון משובח"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע4.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די33.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות61.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
יש לי חיבה עמוקה לבמאי ג'יימס מנגולד. יוצר הוליוודי נטול כול ייחוד אישי שהספיק לביים סרטים בז'אנרים שונים אך תמיד עשה זאת בצורה מאופקת, אלגנטית ולעיתים (כמו במקרה דנן) גם אינטליגנטית. לא משנה איזה סרט הוא עשה עד היום, אהבתי או חיבבתי (במקרה הרע) את כולם. מי שהתחיל כיוצר עצמאי, אינטימי ומסקרן עם סרטו הראשון, Heavy (1995) בכיכובה של ליב טיילור, הפתיע כשליהק בסרט השני את סילבסטר סטאלונה לצד רוברט דה-נירו והרווי קייטל במותחן המשטרתי המאופק "קופלאנד". שנתיים אחרי ו"נערה בהפרעה" זיכה את אנג'לינה ג'ולי באוסקר. אחרי קומדיה רומנטית על מסע בזמן עם מג ריאן, סרט אימה פסיכולוגי עם ג'ון קיוזק וביוגרפיה מוזיקלית על ג'וני קאש שזיכה באוסקר את ריס ויתרספון, איזה עוד ז'אנר נשאר למנגולד להתעסק איתו?מערבון כמובן. מנגולד מחליט לחדש את המערבון של דלמור דייויס, "3:10 ליומה" משנת 1957 שהיה מבוסס על סיפור של אלמור לאונרד, הסופר שאחראי על "תפוס את שורטי" ו"ג'קי בראון". בדיוק כמו בספרי הפשע שלו גם כאן נמצאים גברים מהקצוות השונות של החוק. גם כאן נאמנות, עזרה הדדית ופשטות חומרית מתנגשים בערכים תרבותיים שהמודרניזציה הכלכלית והפוליטית מאיימת לשחוק. לעומת האדפטציות הקולנועיות המעליבות האחרונות לספריו: ""The Big Bounce ו "Be Cool". המערבון של מנגולד נמצא בסקאלה אחרת לחלוטין.
נראה שמנגולד מצליח לשחזר את הקסם של המערבון הקלאסי והוא אפילו לא מנסה להעניק לסרט איזשהו נופך עכשווי בסגנון "הר ברוקבק", "שלוש הלוויות של מלכיאדס אסטרדה" וכמובן הסרט שהחזיר את המערבון אל רשימת שוברי הקופות, סרטו המשובח של קלינט איסטווד מ-1992, "בלתי נסלח". יש משהו קסום ב "3:10 ליומה": הוא לכאורה סרט מיושן באופיו אך העשייה שלו עכשווית וכוללת שפע סצנות קרב מעולות. מערכת היחסים בין שני הגיבורים היא כמובן מרכז הכובד של הסרט אבל עושה רושם שאפילו לרגע אחד מנגולד לא שכח שהקהל זקוק גם לליטרת הדם ומגיש לנו מערבון כמו שמערבון צריך להיות.העלילה מפגישה בין שני גברים, לכאורה מאוד שונים. בן, פורע חוק מתוחכם וכריזמטי, המנהיג כנופיה אלימה ורצחנית בעזרת קסם אישי רב. לעומתו ניצב דן, אזרח אמריקאי, פצוע במלחמת האזרחים, בעל חווה המתקשה לפרנס את אשתו ושני בניו. פורע החוק וכנופייתו שודדים כרכרת דואר של חברת הרכבת ואילו חברת הרכבת שודדת את חלקת האדמה של החוואי הפשוט. ביום בהיר אחד גורלם של השניים מתאחד: דן יצטרף לקבוצה של אנשים שתוביל את בן, פורע החוק שנתפס אל העיירה יומה, משם ישנה רכבת שתוביל אותו אל בית הכלא ועמוד התלייה. דן מתנדב למשימה עבור 200 דולר שיעזרו לבני משפחתו לשרוד את החורף הקרוב. השניים שיצטרכו לבלות שלושה ימים יחד בדרך לעיירה ילמדו להכיר אחד את השני לעומק וילמדו שהנסיבות שהובילו אותם למצב שבו הם נמצאים, הרבה יותר מורכבות.
אין ספק, שנת 2007 היא שנת הקאמבק של ראסל קרואו. מאז שנת 2000 כאשר הפך לכוכב קולנוע, בסרטו של רידלי סקוט, "גלאדיאטור" עליו גם זכה באוסקר. מאז הוא לא השתתף בסרטים מעניינים וטובים. "נפלאות התבונה" הקיטשי והמביך. "אדון ומפקד: הצד הרחוק של העולם" היה סתמי במקרה הטוב. נראה שההתרסקות של שני סרטיו האחרונים בקופות ובביקורות, "סינדרלה מן" ו"שנה מופלאה", החזירה קצת את הקריאטיביות לקריירה המדרדרת שלו." 3:10 ליומה" כבש את הקופות וזכה לביקורות מפנקות. גם הסרט השני בהשתתפותו, "אמריקן גנגסטר" מספק את הסחורה. קרואו עוטף את הכריזמה הקולנועית המהפנטת שלו בעדינות נטולת גינונים. הוא מפגין משחק נטול פאתוס ומפסיק לשדר לצופים בבית הקולנוע כמה הוא מתלהב מעצמו. הוא מצליח להפוך את דמותו של בן לאנושית, מסקרנת וכובשת.כריסטיאן בייל שהופך לאחד השחקנים המבוקשים ביותר בעיר הסרטים ממשיך לחפש לעצמו תפקידים מורכבים ומאתגרים. לכאורה השחקן שמגלם את "באטמן" עדיין לא הוכיח שהוא כוכב קולנוע ברמ"ח איבריו. כמו בכול סרט בהשתתפותו הנוכחות שלו לא כובשת את המסך על השנייה הראשונה. הוא לא ניחן באיכויות של כוכב קולנוע סטייל קרואו, טום קרוז, דנזל וושינגטון, הריסון פורד או ג'וליה רוברטס. לעומתם בייל הוא שחקן אופי מעולה שמחפש אתגרים. הוא הופך לדמות ומגלם אותה באופן טוטאלי. בעזרת האיכויות שלו כשחקן (מה שחסר למרבית כוכבי הקולנוע), הוא מצליח לכבוש את לב הצופים. למי שמעוניין, בימים אלו ניתן לראותו בתפקיד טוטאלי נוסף אוכל חרקים אמיתיים ומרזה בצורה קיצונית בסרט המלחמה "לשרוד עד החופש".צוות שחקני המשנה בסרט מרשים למדי: בן פוסטר המעולה מגלם את צ'ארלי פרינס, עוזרו הרצחני של בן. פיטר פונדה כשכיר חרב מזדקן, אלן טודיק כרופא טוב הלב ודאלאס רוברטס כנציג חברת הרכבת הפחדן. הבולט מכולם הוא לוגן לרמן המגלם את בנו של דן המצטרף למסע המדמם. לילד יש איכויות של כוכב, נקווה שהוא לא יתקלקל עם השנים.

"3:10 ליומה" מספר סיפור קלאסי שמאות מערבונים כבר סיפרו באינספור דרכים. הוא גם מחזיר למסך הקולנוע את כול הדמויות האהובות על חובבי המערבון: פורע החוק הכריזמטי, החוואי הישר, עקרת הבית הנאמנה, נערת הבארים, איש העסקים המושחת, איש עסקים פחדן, הרופא הטוב, הבן המבולבל, אינדיאנים, סינים, אסופת רוצחים אכזריים ולוק ווילסון אחד שסוף כול סוף מקבל מה שמגיע לו. מנגולד ממשיך את דרכו של ג'ון פורד גדול הבמאים בז'אנר סרטי המערבון ובסופו של דבר מאחורי סרט הפעולה המרשים שביים מסתתרת דרמה פסיכולוגית מרגשת על אב שמאוד רוצה להוכיח לבן שלו שהוא גיבור.
3:10 ליומה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: גולדיגיל: 6331/01/2024 01:13:58
7/10אייקון ציון
טוב, קשה להסחף עם כזה תסריט מופרך. הסצנות והתנהגות הלא צפויה של הגיבורים בעלילה אולי מהווים שינוי מסקרן,אבל לא כל כך אמין... אבל מעבר לזאת קיבלנו משחק טוב, אווירת מערבון טובה, אקשן נחמד עם טוב ורע מעורבבים, וקצת (אולי קצת יותר מדי) פילוסופיה בגרוש. מי צריך יותר מזה?
שם: גרי סיינפלדגיל: 1728/05/2009 14:26:08
5/10אייקון ציון
זה מערבון זה?...זה רק דיבורים... וגם ככה לא הבנתי כלום. לא משהו בכלל
שם: לילה קגיל: 3403/02/2008 14:57:39
8/10אייקון ציון
אהבתי! כריסטיאן בייל מהמם! משחק טוב!
קישורים
חץ 3:10 ליומה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט