איירון מן ביקורת סרט

Iron Man Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "איירון מן":
"דאוני שולט"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Iron Man
משחק רוברט דאוני ג'וניור, טרנס הווארד, גווינת' פלטרו, ג'ף ברידג'ס במאי/ת ג'ון פאברו  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לאיירון מן מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"דאוני שולט"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע16.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די80.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרט הקומיקס החדש, איירון מן, משופע בשלל פעלולים ואפקטים מרשימים. גם הבימוי מקצועי, הצילום מרשים, התסריט מהודק ושחקני המשנה טובים, אבל יותר מכול תמצאו בו את רוברט דאוני ג'וניור באחד התפקידים המוצלחים ביותר לאורך הקריירה שלו.השחקן שהיה מועמד בעבר לפרס האוסקר על גילום דמות של צ'רלי צ'פלין סבל מבעיות סמים ואלכוהול שכמעט חסלו לו את הקריירה. איכשהו הוא הצליח להתגבר על המשפטים המביכים, הבילוי החוזר ונשנה בבתי כלא וחזר להיות כוכב קולנוע ושחקן מוערך.
דאוני תמיד הצטיין בגילום דמויות וורבליות ושחצניות ולא פלא שדווקא הוא מצא את עצמו מגלם הביליונר טוני סטארק - גיבור הקומיקס המושלם ביותר עבורו. סטארק שעשה את כול הונו מייצור ומכירת כלי נשק לומד בדרך הקשה שכול חייו הוא שפך את דמם של חפים מפשע, ומחליט לעשות מעשה וליצור לעצמו אלטר-אגו שישנה את המציאות האכזרית שיצר.אבל לוקח זמן עד שסטארק עוטה על עצמו את שריון הפלדה והמסכה. למען האמת, עוברות די הרבה דקות מסך - בעצם שעה פלוס, אבל אי אפשר להתלונן לרגע אחד. טוני סטארק הוא הגיבור האמיתי של הסרט, והופעתו של דאוני ג'וניור היא מרתון אנרגטי של קצב דיבור מהיר, שפע של קסם אישי וגם מספר רגעים קורעים מצחוק עם עוזריו המכנים במעבדה. הפעלולים שמוצגים בעקבות אותו לבוש ההופך את סטארק ל"איירון מן" הם רק תוספת מרשימה וקייצית לאפקט הבאמת מרשים של הסרט, דאוני ג'וניור.
סטארק לא זוכה לכוחות על. הוא הופך את עצמו לגיבור על בעזרת הטכנולוגיה המתקדמת ביותר בעולם. אם הוא דומה לאיזשהו גיבור על אז מדובר כמובן בבאטמן, שגם הוא נעזר בהונו כדי להלחם ברוע ולשכלל את אמצעי הלחימה שלו. לעומת באטמן הדיכאוני שאינו כול כך מודע למצבו ומכאן נובעת הטרגדיה של הדמות, סטארק רץ לתקשורת לספר לכולם על מחשבותיו ורגשותיו. התוצאה היא דמות קומית בעלת הומור עצמי. סטארק חובב פרסום, אלכוהול, נשים יפות וטכנולוגיה מתקדמת, והוא לא מתבייש בזה.ההצלחה השנייה של הבמאי ג'ון פברו היא הדרך שבה הוא הצליח להכניס לתוך סרט הקיץ הקליל הזה נושאים אקטואליים לא קלים בכלל, כמו האחריות הישירה של ארה"ב בהפצה וייצור נשק קטלני המגיע לידי האויב האמריקאי ומשמש אותם נגד הכוחות האמריקאים. הוא אפילו מצליח לערבב את המעורבות הצבאית של אמריקאים באפגניסטן ועירק פנימה ועושה זאת בעין ביקורתית."איירון מן" זוכה להצלחה כי הוא גם מספק בידור קייצי קליל מבויים היטב, כתוב לעילא, משוחק נפלא וגם בעל לו ערך מוסף אם אתם מחפשים אמירות פוליטיות כלשהן. בסך הכול אם מצליחים לשבת באולם הקולנוע הקריר במשך שעתיים, לזלול פופקורן, לשתות קולה ולא להרגיש שהזמן עובר - זה כבר הישג גדול עבור סרט בעונת המלפפונים.
איירון מן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אופירגיל: 1713/09/2019 13:10:08
9/10אייקון ציון
הסרט שהתחיל את הכל. סרט שנבנה בצורה מדהימה, בטח ובטח ביחס לעובדה שהוא רובו מאולתר. הדבר היחיד שמפריע לי בסרט הזה זה הנבל החלש מאוד, שרק בגלל שטוני החליט להפסיק לייצר נשק הוא מחליט לפגוע באנשים, וקורא להם "נזק משני" בזמן הקרב שלו עם טוני. בגדול סרט אדיר, רוברט דאוני ג''וניור הוא שחקן אדיר.
שם: rotem590גיל: 1722/03/2016 16:09:48
9/10אייקון ציון
סרט מעולה, מצחיק והרבה אקשן. אפקטים מצוינים ומשחק נהדר של דאוני.
שם: מיכאלגיל: 1118/11/2012 17:49:12
9/10אייקון ציון
אני דווקא די חובב איירון מן ואני יכול לומר שהסרט מעולה ומגניב נהנתי מאוד
קישורים
חץ איירון מן (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט