ספיד רייסר ביקורת סרט

Speed Racer Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ספיד רייסר":
"מסחרר חושים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Speed Racer
משחק אמיל הירש, ג'ון גודמן, כריסטינה ריצ'י, מת'יו פוקס, סוזן סרנדון, סקוט פורטר, בנו פורמן במאי/ת אנדי וואשובסקי, לארי וואשובסקי  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לספיד רייסר מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מסחרר חושים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע28.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די64.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אם האחים (?!) וושבסקי היו מסוגלים לקצץ איזה 20-30 דקות מיותרות מהסרט הזה, כנראה היה מדובר באחד הסרטים המבריקים של שנת 2008. מאחר ומדובר ביצירה קולנועית שאורכה 135 דקות עם מספר רב של סצנות קומיות ילדותיות, התוצאה היא אחלה בידור קייצי לילדים ולהורים שלא ממש אכפת להם להיסחף לתוך עלילה שבלונית עם צילום ופעלולי אנימציה ממוחשבת שיגרמו להם לחטוף התקף אפילפסיה במקרה הרע ובמקרה הטוב להיזכר בטריפים הטובים ביותר שהיו להם אי פעם בימיי צעירותם.ואכן "ספיד רייסר", למרות אורכו, מצליח להשאיר את הצופים פעורי פה בעזרת סצנות מרדפים ופעולה. עוד לא נראתה חוויה פסיכדלית שכזו בבתי הקולנוע ועוד בסרט ילדים. אני אוכל את הלב שהחלטתי לוותר על הצפייה באיימקס בניו-יורק ונכנסתי לאולם שהקרין את "נרניה" המשמים.
העלילה שבלונית עד שחוקה. ספיד רייסר הוא נהג מרוצי מכונית המנוהל על ידי אביו. אחיו הגדול שהיה נהג מרוצי מכוניות מת בתאונה על אחד המסלולים המסוכנים בעולם. עכשיו ספיד צריך להחליט האם הוא מתכוון להמשיך לעבוד עם אביו או להצטרף אל תעשיות רויאלטון המנוהלות ע"י מיליונר שחושב שהוא רשאי לעשות ככול העולה ברצונו. המיליונר מחליט לחסל את העסק המשפחתי של ספיד ומשפחתו, אבל אלו מחזירים מלחמה כאשר חוברים אליהם חברתו של ספיד, טריקסי ויריבו מהעבר רייסר אקס המסתורי.לארי ואנדי וושבסקי היו יכולים להפוך את "ספיד רייסר" לאחת החוויות הקולנועיות המסעירות של השנה בעזרת עריכה הדוקה יותר. הפוטנציאל מרוח על המסך והוא מרהיב עין. בנוסף לבעיית האורך, לא ברור אם מדובר בסרט ילדים טפשי או בדרמה משפחתית רצינית. מהצבעים העזים ששולטים במסך ברור שלא רק סדרת האנימציה היפאנית הקלאסית היתה מקור ההשראה של הצמד.
בסרט שלא השחקנים שלו הם הגיבורים הראשיים אלא אולפני האנימציה והפעלולים המיוחדים די ברור שהדגש לא הולך להיות על התסריט. על אף אורכו, "ספיד רייסר" הוא סרט מהיר, סוחף, מצחיק לעיתים, ובעיקר מספק כיף טיפשי וחסר מעצורים. לצד המכונית והמרדפים ישנם גם שחקנים נפלאים: אמיל הירש בתפקיד הראשי, כריסטינה ריצ'י כטריקסי מתוקה, ג'ון גודמן כאב, סוזן סרנדון כאם ואילו מתיו פוקס בתפקידו הטוב ביותר בקולנוע כרייסר אקס. אף אחד מהכוכבים לא באמת משחק ודי ברור שהם רק נמצאים שם כדי להכניס קצת אנושיות במופע הפירוטכניקה שהקהל צופה בו.בדרך כלל סרטי פירוטכניקה ארוכים עושים לי כאב ראש אחד גדול, ראה הלהיט הקופתי ואחד הסרטים הרעים של העשור - "הרובוטריקים". אבל בספיד רייסר יש הרבה מעבר לפעלולים. יש בו המון תמימות ילדותית, יש בו נשמה ובעיקר הוא מספק חוויה משפחתית צבעונית מפתיעה וחריגה שאולי משחקת אותה במוצר הוליוודי של אמצע דרך אבל היא הרבה יותר מתוחכמת ממה שהיא באמת.
ספיד רייסר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יואב גגיל: 3628/09/2008 21:59:29
6/10אייקון ציון
סרט מירוצים אנרגטי וצבעוני במיוחד (לוקח זמן להתרגל לצבעוניות היתר). העלילה נעה ממירוץ אחד למשנהו, כשבין לבין ישנן גם כמה סצנות מעיקות - אבל הסך הכל: חיובי ביותר. דרך אגב, בסרט משחק בתפקיד קטן מתיו פוקס (גק מ"אבודים"). חבל שאנחנו לא רואים אותו בעוד סרטים... מומלץ מינוס!
שם: מתן יניבגיל: 1108/07/2008 09:34:54
10/10אייקון ציון
סרט יפה מאד אהבתי אבל הוא יותר אנימציה לילדים
שם: מתן יניבגיל: 1108/07/2008 09:34:10
10/10אייקון ציון
סרט יפה מאד אהבתי אבל הוא יותר אנימציה לילדים
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט