היה היה פעם בארץ הפלאות 3

Once Upon a Time 3 Series Review

תמונת כתביאיר פרי על "היה היה פעם בארץ הפלאות 3":
"סדרת הבת של "היה היה פעם" עולה בתזמון גרוע במיוחד"
פוסטר Once Upon a Time 3
משחק סופי לאו  פיטר גדיות  ג'ון לית'גו  נווין אנדרוס  מייקל סוצ'ה  אמה ריגבי  
פנטזיה
ביקורת סדרה להיה היה פעם בארץ הפלאות 3 מאת יאיר פרי | מבקר קולנוע וטלויזיה
ציון המבקר
"נופלים למחילה"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אני אוהב מאוד את הקונספט של סדרות-בת. הרעיון הזה מאפשר לממש במלואו את הפוטנציאל של הטלוויזיה: לספק לנו סיפור ודמויות שהולכות מסע ממושך, מפותל ועמוק ברוחב יריעה שהקולנוע לא מסוגל להציע לנו. סדרת-בת (או "ספין אוף") מסוגלת לעשות אפילו יותר מזה. סדרת טלוויזיה תמיד תהיה מצומצמת לעיסוק בגיבור אחד, ובדמויות משנה שלצידו. סדרת–בת מאפשרת יצירת יקום עלילתי הגדול מסך חלקיו בכך שהיא מכניסה לתוכו גיבור נוסף ושווה ערך. לסדרות-בת יצא שם רע כתרגיל שיווקי אוניסיון "לסחוט" עד תום את פוטנציאל ההכנסות של סדרת-להיט. ואכן, לא חסרות דוגמאות לסוג כזה של סדרה (ג'ואי מ"חברים", המופע של קליבלנד מ"איש משפחה" ועוד) אך גם לא מעט סדרות נחשבות ו/או מצליחות התחילו את דרכן כסדרות בת ("אנג'ל", "מרפאה פרטית", "NCIS", "חוק וסדר: מדור מיוחד", "זינה" ואפילו פרייז'ר, דגרסי ומלרוז פלייס). אז מה החוקיות?אם תשאלו אותי, סוד הצלחתה של סדרת-בת טמון תמיד באיכות ומצבה של "סדרת האם". כל הסדרות שברשימה השנייה לא רק שהגיעו מסדרה מבוססת אלא גם נולדו מהסדרה המבוססת בעודה בשיאה. מה שמוביל אותנו לנושא עבורו התכנסנו כאן – "היה היה פעם בארץ הפלאות", היא סדרת בת של דרמת הפנטזיה המצליחה "עד עצם היום הזה", אך בחרה את הרגע הגרוע ביותר לפרוץ ממנה אל המרקע.
"עד עצם היום הזה" עוקבת אחר עולם מפוצל: בין זה שאנו מכירים, לבין עולם אגדות בו דמויות כמו שלגייה, המכשפה הרעה ועוץ-לי-גוץ-לי רוכשים מיני תככים ומזימות. בסוף העונה הראשונה מתערער הגבול שבין העולמות והדמויות נזכרות במי היו לפני שעברו לעולמינו. כמו בכל סדרה הבנויה על סוד, מגיע הרגע להתעמת עם היום שאחרי. ממש כפי שלואיס מגלה שקלארק הוא סופרמן, גם גיבורי "היה היה פעם" נאלצים להתמודד עם עולם חדש, וממש כמוה, גם הסדרה הזאת הולכת לאיבוד. קשה להכביר במילים על כמה שהעונה השנייה הייתה אסון בניסיון נואש להמשיך את העלילה בכוח. האתגר הגדול ביותר היה להתמודד ריבוי קווי זמן ועולמות בידיוניים תוך כדי העמדת דמות חדשה בתור האויב, לאחר שאוייבת העונה הראשונה,רג'ינה, מסורסת כמעט בהתחלה ברצון "להיות אמא טובה לבנה".העונה השלישית מתחילה בניסיון לאסוף את השברים ולאחד את העלילות לקו קוהרנטי אחד כאשר הדמויות הראשיות, והן בלבד, נלקחות לארץ לעולם-לא במטרה יחידה- להציל את הנרי(כנראה הילד המרגיז ביותר בטלוויזיה) מפיטר פן המרושע. ועם זאת, מכאן ועד לחזרה לסטטוס של "סדרת ברת צפייה", עוד צריך לעבור כברת דרך ובעיקר, לדעתי, לצמצם משמעותית את דמויותיהן המעצבנות של שלגייה (ג'ניפר גודווין) ואמה (ג'ניפר מוריסון) ולהתמקד בלעדית ברג'ינה (לנה פרילה המשגעת).דווקא כאן, החליטו היוצרים להפציע בסדרת בת. תמוהה לא?
"היה היה פעם בארץ הפלאות" מתמקדת באחד מהעולמות בהם ביקרנו בעונות האחרונות ובסיפור של גיבורת אותו עולם – אליס, החוזרת לארץ הפלאות בניסיון להציל את אהובה – הג'יני של אלאדין. כן, גם כאן נעשה מישמש של אגדות וגם כאן הייצוגים הם כולם שחזור בוטה, עד לרמת התלבושות והצבעים, מאלה שבחרה חברת דיסני בסרטיה והפעם בתקן השחזור המיותר – נווין אנדרוס (אבודים) על תקן ג'אפר, כולל השפם המסולסל, שרביט נחש הקוברה וכריות הכתפיים. נשבע לכם. העלילה מופרכת לא פחות מסדרת-האם אך, כאמור, מתעלה עליה בצמצום היחסי בדמויות ובקו עלילה אחיד. אך בהתחשב בגורלה של סדרת-האם, עולה השאלה - מה יעשה כאשר תמצא אליס את הג'יני והסדרה תאלץ למצוא לעצמה סיבת קיום חדשה?הכיוון הכללי שבחרו יוצרי "עד עצם היום הזה" העונה הוא חיובי, ונותר בעיקר לתהות האם לא מאוחר מדי לסדרה להפוך להיות, אם לא כיפית, אז לפחות נסבלת. "ארץ הפלאות", מנגד, כלואה בין האפשרות לפרוץ במשהו חדש לבין הצורך להתכתב עם סדרת-האם הגוססת. מה גם שנראה שהפוטנציאל של "ארץ הפלאות" לא משתווה לפוטציאל המקורי של סדרת האם. בתחילת דרכה, "היה היה" נהנתה מחידת "כן או לא" לגבי קיום עולם האגדה וכמובן, בעצם המקוריות שבהצגת עולם האגדות בצורה סקסית תוך כדי התעסקות עם דרמות רומנטיות ומשפחתיות מהעולם שלנו. אז האם "ארץ הפלאות", ביחד עם שינוי כיוון עלילתי, יצליחו להחזיר את "עד עצם היום הזה" למסלולה, או שהשתיים ביחד יצנחו לתהומות השעמום המבולגן? בוא ניתן להם לסיים עונה, ונחזור עם תשובות.
ארץ הפלאות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תומר רפאליגיל: 1615/01/2020 21:31:04
6/10אייקון ציון
פחות טובה מהמקורית אבל עדיין סבבה של סדרה
שם: עד עצם היום הזה (היה היה פעם)גיל: 1331/01/2014 01:11:17
8/10אייקון ציון
אני ממש לא מסכים עם ביקורת על סדרת האם המדהימה! חשוב לדעתי שהמבקר יגיד שזו היא דעתו האישית, לא להכליל. הסדרה, לדעתי, נשארה מצוינת! אז כן, רואים שבכל תחילת עונה קצת קשה ליוצרים, אבל כשזה מגיע לעלילה זה נהדר! אז, כמו שאמרתי, עד עצם היום הזה זו הסדרה הכי טובה שנוצרה אי פעם. ובנוגע לספין אוף, הוא גם מצוין, פחות מהמקור אבל גם מעולה!
קישורים
חץ ארץ הפלאות (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות פנטזיה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט