חדשות קולנוע וסרטים

"המצב לא טוב, בסוף יבינו שאנחנו הבורג שמחזיק את העולם"

המצב לא טוב, בסוף יבינו שאנחנו הבורג שמחזיק את העולם
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בין עונה חדשה ל"קופה ראשית", הצגות בקאמרי והסדרות "באש ובמים" ו"פאלו אלטו", יניב סוויסה מככב כעת גם בסרט החדש "אמצע החיים" לצד שלום אסייג וחן אמסלם זגורי. בראיון לעורך האתר הוא מספר על הצילומים בחווה בשטחים והביקורת נגד קרן קולנוע שומרון, הדמות של ניסים שהקפיצה את הקריירה שלו והאובדן האישי שחווה עם מותו של עוזר ההפקה ב"קופה ראשית" שי טרמין במלחמה בעזה
נדמה שיניב סוויסה נמצא בימים אלו בכל מקום. אם תפתחו את המסך הקטן תוכלו לראות אותו בפרקי הספיישל של סיטקום הקאלט של כאן 11 "קופה ראשית" שבימים אלה צולמה עונתה החמישית, כמפקח משטרה בדרמת המתח של קשת "אף אחד לא עוזב את פאלו אלטו", בקומדיית האקשן של חנן סביון וגיא עמיר בנטפליקס "באש ובמים", בהצגות של תיאטרון הקאמרי "החב"דניקים" ו"הקומדיה על שוד הבנק" ובסרט "אמצע החיים" שבו הוא מככב לצד שלום אסייג, חן אמסלם זגורי וצחי הלוי.

איך זה מרגיש שכל הפרויקטים יוצאים במקביל?

"אני אדם מאמין ומבחינתי הכל זה מלמעלה. אני קם בבוקר לחלום שהגשמתי, אז כמה שיש יותר פרויקטים במקביל זה יותר מבורך. אנחנו לא בארה"ב כשעושים סדרה כמו 'חברים' ויכולים לנוח על זרי הדפנה. המשכורות פה יחסיות ולא נותנות שקט ותמיד יש גם את הרעב לעשות עוד ועוד, הלוואי שכל הזמן אני אהיה עמוס".

"באש ובמים" שיצא בנטפליקס לא קיבל קידום בסטרימינג בגלל המלחמה. מה חשבת על זה?

"לצערי היא לא קיבלה מבחינת יח"צ את הבמה והדחיפה הראויה והנכונה כי בגלל המצב צריך לשמור על פרופיל נמוך. הגענו למצב לא טוב מבחינת העולם, אף פעם לא היינו אהובים וה-7 באוקטובר העיר הרבה שדים ועכשיו כמעט כל העולם נגדנו. אני מאמין בעזרת השם שהכל יסתיים ויסתדר".



(יניב סוויסה בסרט "אמצע החיים". באדיבות סרטי יונייטד קינג)

הסיבה לראיון הוא הסרט "אמצע החיים" של הבמאים דני רייספלד ויריב הורוביץ העוקב אחר אחינועם (חן אמסלם זגורי) שחוזרת בשאלה ומשפחתה מפרידה ממנה את בנותיה. ניסים (שלום אסייג), רב כריזמטי אוסף את אחינועם מהרחוב לחווה בשטחים, אליה מגיעות נערות אבודות שברחו מביתן ומשתקמות בה. למקום מגיע גם יונתן (צחי הלוי) טייס, שעולמו הבטוח מתרסק בעקבות מחלתה הסופנית של אשתו, אחותה של אחינועם. סוויסה מגלם את שמואל, גבר נשוי שמתרחק ממשפחתו, עובד בחווה ומתאהב באחינועם, שלא נענית לחיזוריו.

איך הגעת לסרט?

"אני חושב שכבר מראש הם ידעו שהם רוצים אותי לתפקיד, הם כתבו דמות שהתלבשה להם טוב עליי. לדעתי זה איכשהו התקשר קצת עם ניסים מ'קופה ראשית', למרות שהדמויות די שונות. קבעו לי פגישה עם חן ועם הבמאים דני ויריב, הרצנו את אחת הסצנות כמה פעמים וזה עבד".

הדמות של שמואל היא הכי פגיעה בסרט, דמות שחיה בעולם משל עצמה.

"שמואל הוא אדם שרוב הזמן נמצא מחוץ לבית משפחתו והוא חי בפינה שלו. במהלך שש השנים שהוא מכיר את אחינועם, קורה לו דבר שקורה להרבה גברים. הם חושבים שאם אישה היא מאוד כיפית איתם היא אולי נמשכת אליהם. היא בכלל לא מרגישה ככה, מבחינתה שמואל הוא סוג של אח".

כשהיא מגיבה להצהרת האהבה שלו בתוקפנות, היא מאוד פוגעת בו.

"המטרה שלה לא הייתה לפגוע בו, הוא נפגע כי הוא מבין פעם ראשונה שאין סיכוי. משהו שם קצת מתפלפ כשהוא בא לניסים עם הטבעת ואומר לו שהם מתחתנים. מהטירוף של אהבה לשיגעון הקו הוא מאוד דק וזה נהיה אובססיבי".

איך התחברת לדמות של שמואל? "הדמות שבניתי היא לא של אדם רגיל. הוא אחר, בחור מאוד גדול שבפנים הוא ילד שנפגע. זה לא אדם בוגר שמבין מה מדברים איתו, אלא אדם חסר מודעות שלא מבין שהיא צעירה ממנו בהרבה ולא רוצה אותו".

חזרת לשתף פעולה בסרט עם צחי הלוי וחן אמסלם זגורי אחרי סרט הטלוויזיה על עופר מקסימוב.

"כן, זה היה חתיכת פרויקט שיצא ממש טוב. גם עם שלום עבדתי בעבר בתפקיד אורח בעונה השלישית של 'שנות ה-80'. זה ממש כיף, כמו לבוא למילואים ולפגוש את החברים שלך עוד פעם. הקאסט הוא מדהים וגם שני הבמאים דני ויריב באים כל אחד עם ראייה שונה שבסוף מסתנכרת".



(פרמיירת "אמצע החיים". צילום: רפי דלויה)

"אמצע החיים" הוא הסרט השני שמוקרן כעת במסכים שנתמך ע"י קרן קולנוע שומרון, בנוסף ל"קרב אוויר". הקרן זכתה לביקורות מצד חלק מהיוצרים והשחקנים מאחר שהיא מתקצבת רק ישראלים שחיים באזור ומציגה תמונה שתואמת להשקפת העולם של מייסדיה. כך "אמצע החיים" מציג את הנופים היפהפיים של חוות גבעות עולם במזרח השומרון שבה הוא מתרחש, מראה צד אחר של מתנחלים מזה שמראים בתקשורת ומתעלם מהמצב הביטחוני באזור ומהתושבים הפלסטינים שחיים בו.

המיקום של הסרט בהתנחלויות הוא לא דבר שרואים בקולנוע הישראלי הרבה.

"זה סיפור שנכתב למקומות האלה, אתה יודע מראש לאן אתה הולך ומה הולך לצלם. זה לא שהפתיעו אותנו, ידענו והכל בסדר. זה חלק מהדבר ועושים את העבודה".

יש שחקנים שמחרימים את קרן קולנוע שומרון.

"זו בחירה של כל אחד. כשיש תיאטרון ואנחנו מופיעים באריאל אני מופיע שם בשמחה גדולה, אני לא מתחיל להתחשבן על אידיאולוגיה, אני לא במקום הזה. יש לי תפקיד אחד - לבוא ולבצע את התפקיד שלי בתור שחקן".

בקולנוע הישראלי בדרך כלל לא ראינו דמויות של מתנחלים שמוצגים בצורה כזו חיובית. מה החשיבות של זה מבחינתך?

"זה מראה צד אחר שלהם. כשאומרים מתנחלים עולה בראש בלגאן ודברים כאלה, אבל כשאנחנו ביקרנו בגבעות עולם מואוד הופתעתי מהמקום המדהים, מחלבות העזים, מקום שמתנהל כמו קיבוץ קטן. אתה רואה צדדים אחרים, זה נושא מאוד מורכב".



סוויסה, בן 46, נולד באור עקיבא והחל את הקריירה שלו כבר בשנות ה-90 בערבי במה פתוחה בצוותא. לאורך השנים שיחק בתיאטרון ובתפקידי אורח בסדרות כמו "רמזור", "נשואים פלוס" ו"זגורי אימפריה" אך הפריצה הגדולה שלו הגיעה בשנת 2018 כשהחל לגלם את דמותו של ניסים הקצב בסיטקום בערוץ 23 בשם "קופה ראשית". משם השאר היסטוריה כשהסדרה הפכה ללהיט הגדול ביותר של כאן 11, הייתה מועמדת לאמי הבינלאומי והפכה לסדרת קאלט שאהובה על בני כל הגילאים.
יש שחקנים שתמיד מזהים אותם עם אותה דמות. כמה אתה מרגיש שיש לך את הטייפקאסט של ניסים וקשה להשתחרר מזה.

"ניסים הפך להיות חלק ממני. עשיתי המון דברים לפני 'קופה ראשית' ויש סדרות שפתאום מגיעה דמות שמכירים אותה בפני עצמה. אני לפחות הרווחתי - לאבא שלי קוראים ניסים, ב'אמצע החיים' קוראים לי שמואל וככה קוראם לאחי. כשאני הולך עם אבא שלי ברחוב וקוראים ברחוב ניסים אז שנינו מסתובבים ואבא שלי אומר 'אני המקור'. אני מבסוט מזה, הבאנו משהו גדול, אף אחד לא האמין שזה יגיע לממדים האלה. התחלנו כתכנית נישה וחשבנו שיעבור זמן וזה יתאדה כמו עוד הרבה סדרות שהיו. אני מקווה שזה ימשיך עוד שנים".

צילמתם עכשיו את העונה החדשה של "קופה ראשית". איך זה לצלם סדרה קומית במצב כזה?

"זה המקצוע שלי, אני חייב לעשות אותו גם כשלא נוח ולא מתאים. גם כעשינו את 'הקומדיה על שוד הבנק' בקאמרי התחלנו את החזרות ו-3 ימים אחרי קרה ה-7.10. יותר משבוע אחרי קיבלנו החלטה שממשיכים את החזרות. בחוץ טילים מתפוצצים מעל שמי ת"א, אנחנו למטה בחדר חזרות ומעלינו כיכר החטופים. זו מציאות דפוקה לגמרי, אבל ההצגה חייבת להימשך. באיזשהו מקום זה קצת מוציא אותך לכמה שעות מהשגרה הלא טובה הזו למקום אחר, שזה דבר טוב בשבילי".

אתה מרגיש שגם הקהל צריך את זה?

"אנשים רוצים לצאת ולצחוק, אבל יחד עם זאת תמיד כשתצחק בקול במקום ציבורי תרגיש קצת לא נוח. הצחוק לא יוצא טבעי וזה באמת לא נעים כי המצב לא טוב. יש גם הרבה בורות בעולם, אנשים שאין להם שמץ של מושג על מה הם מפגינים. לא משנה מה נעשה לא יאהבו אותנו אף פעם. בסוף יבינו שאנחנו הבורג שמחזיק את העולם כמו שצריך".

גם חוויתם אובדן אישי ב'קופה ראשית' כשעוזר ההפקה שלכם שי טרמין נפל ברצועה.

"שי היה אח יקר ואהוב שלנו. תמיד אומרים על מי שנהרג דברים טובים, אבל הוא באמת היה מסוג האנשם שמנחיתים אותם לתקופה קצרה בעולם ובאים לעשות רק טוב ונעלמים. הוא היה אדם מיוחד מאוד. אני ואמיר שורוש ישבנו בפלוגה שלו בבית ליד ודיברנו שעות. ה-7 באוקטובר נגע ופגע בכל אחד מאיתנו".

אתה מופיע כעת בתפקידים כמו "אמצע החיים" או "פאלו אלטו" שמציגים את הצד הדרמטי. זה חשוב לך להראות את הצד האחר שבך?

"בטח, כולם יודעים שיש לי את הצד הקומי. זה מגרה לי את המוח לנסות עוד תפקידים. אתה תמיד רוצה לטעום מהצד השני של העוגה. זה נותן צבעים אחרים וזה נורא כיף גם לי לראות את עצמי בעוד דברים. זו העבודה של שחקן לחקור ולמצוא את הדמות, זו מתנה".

איך זה לעבור בין המדיומים של קולנוע טלוויזיה ותיאטרון? יש לך העדפה?

"הקאמרי זה אחד הדברים הכי טובים שקרו לי בחיים. בתיאטרון אתה מקבל אתה אנרגיה ויש לך את הזמן להיות בפול ריכוז ולהביא את התוצר הכי טוב. בטלוויזיה יש לך את היכולת לשפר את הסצנה. האנרגיה של הקהל בתיאטרון היא אחרת אי אפשר להסביר את זה, הצחוק ומחיאות כפיים. יושבים לך 900 איש באולם ואתה מקבל אנרגיה מהם, זה נהדר".

הזדמנות לראות את הסרט "אמצע החיים" במחיר של 10 ש"ח בלבד - ביום רביעי (5.6), יום הקולנוע הישראלי, בבתי הקולנוע ברחבי הארץ.
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
1אז גם הוא משת"פ מחליא של הורסי ישראל הכהניסטים יוסריאן_1 (0) | 31/05/2024 09:09:04
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית חן אמסלם זגורי
 
חיפוש בארכיון 2021
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Bad Boys Ride or Die1בחורים רעים: הכל או כלוםציון גולשים10 / 8.7ציון מבקרים5 / 2.0
The Great Escaper2הבריחה הגדולהציון גולשים10 / 8.6ציון מבקרים5 / 3.0
The Sixth Child3הילד השישיציון גולשים10 / 8.6ציון מבקרים5 / 3.4
A Great Friend4סוד החיים הפשוטיםציון גולשים10 / 8.2ציון מבקרים5 / 3.5
Hemda5חמדהציון גולשים10 / 8.1ציון מבקרים5 / 3.3
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט