אם התרגלנו לסרטי אימה שבהם המפלצת היא על טבעית או סתם אנשים מופרעים, הגיעו בשנים האחרונות סרטי אימה וקומדיות שחורות כמו "רדופה" המסויט (או בשמו המקורי שמסגיר את טיבו Men), "צעירה מבטיחה" הנפלא, "אל תדאגי יקירתי" שלא הוערך דיו, "נשים מושלמות" וכמובן הסדרה סיפורה של שפחה" ומתארים אויב מסוג חדש – המין הגברי כולו, על תאוותו הבלתי נשלטת, יצריו האפלים והרצון שלו לשלוט ולמשטר נשים.אליהם מצטרף כעת "צאי מזה" (Blink twice), סרט הביכורים של השחקנית זואי קרביץ ("שקרים קטנים גדולים", "מפוצלים"), שמוכיח את כישרונה ומשלב במיומנות בין קומדיה שחורה, אימה פסיכולוגית ופנטזיית נקמה מדממת ומתחבר גם לז'אנר האהוב בימינו של מרד נגד העשירים ("התפריט", "משולש העצבות", "פרזיטים"). זהו סרט שמתחיל באופן אחד ומסתיים שונה לחלוטין מזכיר קצת בטונו סרטי אימה חברתית כ"תברח", אך ככל שעלילה מתקדמת הטון הקומי והניהיליסטי שבו דומים יותר לקומדיות אימה שחורות וגוריות כמו "מי שעומד מאחוריי", שהמסר החברתי שבהן טבול בדם רב.
פרסומת
עלילת הסרט עוקבת אחר מלצרית בשם פרידה (נעמי אקי המוצלחת, "מומחה לכלום") וחברתה ג'ס (אלייה שאוקט, "משפחה בהפרעה"). הן עובדות באירוע גיוס כספים שמוביל יזם ההייטק המיליארדר סלייטר קינג (צ'נינג טייטום, בן זוגה של הבמאית, בתפקיד שונה מהרגיל) ומחליטות לפשוט את בגדי העבודה וללבוש שמלות ערב כדי להתקרב אליו. היוזמה מצליחה וקינג מתחבר אל השתיים ובמיוחד אל פרידה, מכיר אותן לחבריו ובסיומו של הערב מזמין אותן אל האי הפרטי שרכש כדרך להתנקות מדרכים נלוזות שנקט בהן בעבר ועליהן הוא מתחרט בראיונות פומביים.באי מתחברות השתיים לחבריו של המיליארדר, אותם מגלם קאסט מוכר של שחקנים ככוכב האייטיז כריסטיאן סלייטר ("שם הוורד", "מר רובוט"), ילד הפלא של הניינטיז היילי ג'ואל אוסמנט ("החוש השישי") ובנם של אית'ן הוק ואומה תורמן, לבון הוק, וגם לחבורת נשים שהגיעו לאי, בראשות שרה, שורדת ריאליטי קשוחה (אדריה ארחונה, "אנדור"). הכל נראה טוב ויפה, השמפניה נמזגת כמים, מעדני השף מוגשים בשפע וכך גם סמי ההזיה.
אבל השגרה באי מתחילה לחזור על עצמה, הטלפונים הניידים של הבנות נלקחים מהן בהתחלה, סיומה של החופשה לא נראה באופק, זכרונות ליל אמש מתחילים להתעמעם וכשחברתה הטובה של פרידה, ג'ס, נעלמת, היא מתחילה להבין שמשהו לא כשורה ומחפשת בסיוע שרה את הפתרון. המבנה המוכר של סרט אימה שבו שורה של רגעים קטנים מערערים את תחושת הנורמליות והביטחון עד שהכל מתפרץ החוצה עובד, ומסייעת לכך גם אווירת הניהילזם חסר המטרה סטייל "ספרינג ברייקרס" שחוזרת על עצמה שוב ושוב.הבעיה היא שהחזרה הזו גורמת לתחושת רפטטיביות בסרט, ופוגמת בקצבו. גם ההתרה העלילתית אינה אמינה, ומשלבת בהצלחה מוגבלת בין ביקורת חברתית שהופכת את הגברים כולם למפלצות (או קורבנות של כאלה בעצמם) לקומדיה שחורה. חלקו האחרון של הסרט אמנם מפתיע וקיצוני למדי אבל גם בעייתי במסריו, מאכיל את הצופה בכפית ולא מספיק הגיוני כשמנסים לחבר את הפיסות יחד.יחד עם זאת, בזכות הבימוי המלוטש של קרביץ, הצילום המוקפד ובעיקר העריכה המבריקה של קתרין שוברט (חכו לשוט המפתיע של שם הסרט), לצד קאסט מרשים בראשות נעמי אקי שמעוררת אהדה והזדהות בתפקיד הראשי, "צאי מזה" בהחלט יכול לספק את חובבי האימה. רק שהוא לא חכם ומורכב כפי שהיה יכול להיות, או כפי שהוא תופס את עצמו.
סרט מדהים , זורם ומפתיע, ראיתי אותו פעם שנייה על מנת לגלות את כל הרמזים שסרך לדוגמא: "ארנב אדום", "המילה "מדהים" , מומלץ בחום
שם:אביבית דייןגיל:4513/09/2024 00:40:09
7/10
סרט עם טויסט מפתיע ולא צפוי. נחמד, לא חובה
שם:Barbara Tגיל:7003/09/2024 23:11:21
2/10
אני רואה הרבה סרטים באופן קבוע. חלקם WOW, חלקם מעולה, חלקם בינונו וחלקם כמו הסרט הנ"ל - גרוע ביותר, סרט ריקני, מלאה באלכוהול, קללות, סמים ואלימות. באמת, אבל באמת, חבל על הכסף והזמן שלכם. לוותר, יש מבחר של סרטים יותר נורמלים.