את עדי אשכנזי אתם מכירים בעיקר מהופעות סטנד-אפ ומהתוכנית "מה זה השטויות האלה". את סיגל אבין אתם מכירים בעיקר מהטלנובלות שכתבה כמו "משחק החיים" ו"טלנובלה בע"מ". עם זאת, הצירוף של השתיים הוא לא זה ולא זה. "בלתי הפיך" בבימויה של אבין ובכיכובה של אשכנזי היא דרמה קומית (שהיא למעשה יותר קומדיה דרמטית) שמג'גלגת בין הומור סטנד אפ מאולתר לבין סיבוך של עלילות ועלילות-משנה. אבל האם "בלתי הפיך" היא באמת יצור זר ומוזר בנוף הטלוויזיה הישראלית ובכלל? והאם יש לו מקום ראוי בלוח השידורים של 2013?"בלתי הפיך" עוסקת בזוג צעיר, פרברי אך תל אביבי, עממי אך מתנשא, אוהב אך אגואיסט, מתחכם אך מטופש ובעיקר- הורים אוהבים אך עייפים. רונה (אשכנזי) ואודי (מולי שולמן) הם ההורים הגאים (בקטע סטרייטי) של אסתר הקטנה ומדי פרק הם וקרוביהם נקלעים לערב רב של תסבוכות קומיות מורכבות. זו, בגדול, העלילה. אם כן, ההשוואה המתבקשת היא ל"ערים כל הלילה", סיטקום של רשת NBC האמריקאית. בדומה לה, "בלתי הפיך" מתעסקת בהורות צעירה אך בעוד "ערים כל הלילה" מתרכזת בקונפליקט בין רצון ההורים להיות מחוברים, מגניבים ובליינים, לבין דאגתם המוגזמת לפעוטה הקטנה, לא מאוד ברור מה הקונפליקט המרכזי של "בלתי הפיך" והאם בעצם יש אחד כזה.
פרסומת
את מקומו של הקונפליקט תופסת, למעשה, הנוכחות של אשכנזי. כך, כפי ש"ערים כל הלילה" מנפנפת בקלף ה'כריסטינה אפלגייט' שמשחקת פחות או יותר את עצמה, הגרסה הישראלית מנפנפת בקלף 'אשכנזי' שמשחקת, יותר 'יותר' מפחות, את עצמה. 'רונה קליין' היא לא רק סלב בעצמה אלא היא גם מתנסחת וחושבת כפי שמאופיינת דמותה הטלוויזיונית של אשכנזי (שטיב דימיונה אל אשכנזי עצמה ידוע רק לה). הסיבה לכך נטועה בדרך בה בחרה אבין לביים את הסדרה. בלשונה- התסריט ידוע מראש אך הבחירה נתונה. התוכנית צולמה תוך הסתמכות רבה על יכולתיהם הקומיות של השחקנים אשר לוקחים את הדיאלוג, ואת העלילה, למקומות מפתיעים.החסרון המרכזי של שיטה זו עבור הצופה (מלבד פאוזות מגומגמות פה ושם), הוא שהוא מכניס את הכוכבת לפינה הבטוחה שלה ומוציא ממנה את אותה 'עדי אשכנזיות' שהציבור הישראלי מכיר כל כך טוב. מנגד, היתרון המרכזי הוא שהציבור הישראלי נורא אוהב את ה'עדי אשכנזיות' הזאת ונהנה לראות אותה בכל הקשר- על הבמה, בסיטואציות מופרכות, בשולחן מול יאיר לפיד (כמגיש, לא פוליטיקאי) וגם כדמות בדיונית המתמודדת עם אינטריגות חברתיות, זוגיות והוריות. הבחירה ללהק מול אשכנזי את מולי שולמן ולא איזה סופר-סטאר-סטייל-אסי-כהן, מדגישה את האיפיון המרכזי של חווית הצפייה כקשורה בצורה בולטת לקומיקאית עצמה.
אך הליהוק של שולמן הוא גם אחת ההברקות הגדולות בסדרה. מעבר ליתרונו כ'לא גונב תשומת לב' מאשכנזי, הדינמיקה בין השניים באמת עובדת, טבעית ואינטימית (לעומת זוגות טלוויזיונים עכשווים אחרים כמו יהודה לוי ויפתח קליין). לכן, ההומור בין השניים אפקטיבי וזורם. כי בסופו של דבר וזאת כנראה השורה האחרונה- "בלתי הפיך" מצחיקה. ההומור העלילתי אמנם מפתיע כמו הסוף של "משחק החיים" (הם ביחד) אבל הוא עדיין עושה את העבודה.אולי זה האילתורים, אולי זאת הדינמיקה, אולי זה שחקני המשנה המעולים (יעל עמית, איריס בר, שמואל וילוז'ני ועוד) ואולי זאת פשוט הציפייה הנמוכה שיש לנו מסיטקום ישראלי, אבל אם אשכנזי מצחיקה אתכם, אתם תצחקו מ"בלתי הפיך", שזה כבר 'אחלה'. "בלתי הפיך" איננה יצירה קורעת לב של גאוניות מרעישה ולא ברור אם תחקק בדברי הימים של הקומדיה המקומית אבל היא סדרה הראויה למקום בלוח השידורים הישראלי כרגע. אם לסדרה יהיה גם 'למה' (כוונה, מטרה, קונפליקט מרכזי) ולא רק 'איך' (סיבוכים, אלתורים, עדי אשכנזי), אולי היא גם תוכל להתעלות לדרגה אחת מעבר ל'אחלה'.
יש דבר מה לא הבנתי מדוע אין את הסידרה עצמה? ועוד משהו ראיתי בעברי חלק די גדול מהפרקים ומאוד אהבתי! למה אין המשך???
שם:ברגיל:3604/05/2013 12:28:33
9/10
אח . . .אין כמו סדרה קומית משעשעת שלוקחת את הקונפליקטים הזוגים וההורים וזורקת לנו בפרצוף כמו עוגת קצפת - עדי אשכנזי משתבחת עם השנים וגם הפרטנרים שלה בסדרה מתאימים כמוכפפה ליד - ממתינה לעונה שנייה
שם:igalגיל:3716/02/2013 23:09:14
1/10
לצערי בניגוד לשאר הדברים המשובחים של רענן שקד או של עדי אשכנזי הסדרה סובלנות מחוסר קשר אמיתי עם המציאות ...רצון העז לנסות לשעשע לא ממש מצליח, כמו כן כל זוג עם ילדים לא ממש משועשע עד כה כי רובם לא קורים לנו במציאות או לכל זוג אחר שאני מכיר וגם לא קרוב לכך.
ניסיתי בכח לצפות במספר פרקים וכל פעם אותה אכזבה כושלת של ניסיון להצחיק שלא ממש מעלה חיוך קל על השפתיים...לצערי החלק הכי מהנה היה המעבר אל הפרסומות.