העונה השישית של "הומלנד" מחזירה אותנו, אחרי עונה חמישית לא רעה בכלל בה התרחשה הסדרה בברלין ועקבה אחר גל הפיגועים באירופה, לארה"ב ולתככים שבתוך ה-CIA והיחסים בין סוכנות הביון לבין הבית הלבן.
"הומלנד" הייתה תמיד אחת הסדרות עם האצבע המדויקת ביותר על הדופק בזיהוי מגמות אקטואליות ועיסוק בנושאים פוליטיים וציבוריים כחלק מעלילת הסדרה. הפעם גם היוצרים, אלכס גאנסה והווארד גורדון, לא יכלו לשער את מה שכמעט איש לא צפה – זכייתו של דונלד טראמפ בנשיאות ארה"ב. העונה נפתחת ממש בימים אלו, ימים ספורים לפני השבעת הנשיא החדש, אלא שבמקום נשיא דמוי טראמפ, הימרו היוצרים על נשיאת ארה"ב ראשונה וליברלית, הנמצאת במאבק עוד טרם כניסתה עם ה-CIA לגבי הוצאת כוחות אמריקניים מהמזרח התיכון וצמצום חיסולים באמצעות מל"טים.
פרסומת
גם מקומה של ישראל לא נפקד העונה, כיאה לסדרה המבוססת על המקור הישראלי "חטופים", ואשר גם בעונתה הקודמת המוסד וקשריו ההדוקים של ראש ה-CIA לשעבר סול ברנסון עימו היוו נקודה מרכזית בעלילה. כבר בפרק הראשון עולה ישראל מספר פעמים על סדר היום, כששיתוף הפעולה החשאי בין ה-CIA והמוסד מתהדק באמצעות חיזוק ישראלי בדמות סוכנת המוסד טובה (הדר רצון).
מאז היפרדה מברודי בתום העונה השלישית, "הומלנד" נאלצה להמציא את עצמה בכל עונה מחדש, ועשתה זאת בהצלחה לא מועטה. מסדרת מתח עמוסת טוויסטים, הדגש על הפן הדרמטי ופיתוח הדמויות עלה, כאשר פרק הפתיחה של העונה השישית מביא מגמה זו ביתר שאת, בהתמקדות בשיקומו של קווין, שסיים את העונה הקודמת מתנדנד בין חיים ומוות, וכעת נאלץ להתמודד עם שיקום ממושך והתמכרות לסמים קשים ככלי לבריחה ממצבו.
מערכת היחסים הלא יציבה בינו לבין קרי, ממנה נפרד חברה הגרמני יונאס בסיום העונה הקודמת ואחריה רדף המיליארדר אוטו דורינג עד ארה"ב בפתיחת העונה, היא המרכז הפועם של פרק הפתיחה ונדמה כי הפן הרומנטי ביניהם יעלה מדרגה. קרי עובדת כעת בסיוע למהגרים מוסלמים הנרדפים על ידי השלטונות, אך כהרגלה סביר להניח כי במהלך העונה היא תצטרך להכריע בין העוולות המוסריות אליהן היא נחשפת בעבודתה, לבין ההגנה על שלום המולדת ועל ביטחון הציבור הכרוכה לעיתים בפגיעה בזכויות אדם, כפי שמוצג בפרק בסיפורו של הבלוגר המוסלמי שנעצר מסיבות בטחוניות.
פרק הפתיחה המנומנם למדי, שמצטרף לסיום העונה הקודמת שהתנהל על מי מנוחות, מוציא קצת מהעוקץ של סדרה מהז'אנר של "הומלנד". עושה רושם כי היוצרים יצטרכו להאיץ את המהלכים בפרקים הבאים ולהתחיל לבנות קו עלילה מרכזי, בשביל להצליח לעמוד בסטנדרט של העונות הקודמות ולשמר עניין בדמותה המתוסבכת של קרי, שההזדהות עימה הפכה לקשה יותר ויותר ככל שהתקדמה הסדרה.