מתחרים ביקורת סרט

Challengers Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מתחרים":
"משחק הטניס מעולם לא היה סקסי יותר"
סרט חדש   שתף/י
פוסטר Challengers
משחק זנדאיה, מייק פיסט, ג'וש אוק'ונור במאי/ת לוקה גואדנינו  
דרמה
ביקורת סרט למתחרים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"גואדנינו במיטבו"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
מדד פופולריות
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע41.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די37.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לוקה גואדנינו, הקולנוען האיטלקי שהפך לאחד מאנשי הקולנוע החשובים הפועלים כיום בעולם הצליח להשתלב בהצלחה בהוליווד על אף אופיים האומנותי למדי של סרטיו. סרט הפריצה שלו "אני אהבה" בכיכובה של טילדה ווינסטון זכה להצלחה גדולה ו"גלים גבוהים" גם הוא עם טילדה סווינטון יחד עם דקוטה פנינג, רייף פיינס ומתיאס שונארטס המשיך את הקו של גואדנינו עם סיפור על תשוקה מתפרצת במהלך חופשת קיץ. "קרא לי בשמך" הסרט שהפך את גואדאינו לשם מוכר בקרב הקהל הרחב תיאר גם הוא סיפור אהבה ותשוקה במהלך חופשת קיץ בין נער צעיר (טימותי שאלאמה בתפקיד שהפך אותו לכוכב) לסטודנט הנמצא בהתמחות אצל אביו. הסרט זכה בפרס אוסקר לתסריט הטוב ביותר. שלושת הסרטים הוכיחו שגואדנינו הוא מאסטר מודרני המתמחה בסרטים על תשוקה ואהבה.אחרי שניסה מזלו עם ז'אנר האימה ("סוספירה", Bones and All) וגם בסדרת טלוויזיה צבאית שלא עוררה יותר מדי עניין, גואדנינו חוזר אל המקורות ומביא אל המסך סיפור על אהבה, תשוקה וטניס באופן שלא נראה עד כה. "המתחרים" הוא סרט סקסי על האביר הלבן שמגיע להציל ולסייע ללוחם בשדה הקרב. אבל כאן הלוחמים הם שחקני טניס ובמקום חרבות יש להם מחבטים. האביר הוא בכלל אבירה, כוכבת טניס שחורת עור שנאלצה לפרוש מוקדם בגלל פציעה. שני שחקני הטניס הלבנים הם אלו שנאבקים בזירה על ההזדמנות שהיא תבחר בהם כדי לאמן אותם ולהפוך אותם לאלופים. מדובר במשולש אהבה, אבל האבירה במקרה הזה מאוהבת יותר במשחק מאשר בצמד השחקנים ויותר מעניין אותה למי יש יותר מוטיבציה להצליח.
זנדאיה ("אופוריה", "חולית", "ספיידרמן") בת 28 במציאות, אבל עדיין נראית כמו תלמידת תיכון. היא מגלמת את טאשי דאנקן, שחקנית טניס מכוונת מטרה כבר מימי נעוריה. מטרתה היחידה היא להפוך לשחקנית הטניס המצליחה בעולם וליהנות מכל האופציות הכלכליות שיגיעו אליה כמו חסויות, פרסומות וחיים של עושר ואושר. פטריק צווייג (ג'וש אוקונור, "הכתר", "ארץ אלוהים") וארט דונלדסון (מייק פייסט "סיפור הפרברים"), הם צמד שחקנים מצליח המשתתף ביחד בתחרות זוגות. הם חברים מגיל 12 וכל נעוריהם הם גרו יחד באותו חדר בפנימייה לבנים ושחקו יחדיו טניס. נראה שהשניים נמצאים במערכת יחסים שהיא הרבה יותר משותפים לחדר או למשחק טניס. הם סוג של תאומים לנפש.טאשי היא לכאורה הכדור הנע בין שני השחקנים אבל בעצם טאשי היא השחקנית המקצוענית שמקפיצה על מחבט אחד את שני השחקנים עד שתחליט להפטר מאחד מהם. היא מודעת לכך שתפקידה הוא פירוק מערכת היחסים בין השניים. מהרגע הראשון שבו השלושה נפגשים במסיבה, וההתגלגלות שלהם לחדר במלון, טאשי מתחילה את התחרות ביניהם על תשומת לבה וגורמת להם לראשונה אפילו לעשות מעשה שהם לא חשבו שהם אי פעם יעשו, כאשר טאשי נשענת לאחור כדי ליהנות מהשליטה שהיא מסוגלת להפעיל על צמד החמד שאין לו מושג לאיזה משחק מלוכלך הם מכניסים את עצמם..
כל פריים בסרט הנוכחי הוא חגיגה של שיכרון חושים תחת השגחתו של גואדנינו והצלם התאילנדי המבריק סיימבו מוקדיפרום ("קרא לי בשמך" ו"סוספיריה" של גואדנינו ויצירות המופת, "גלגוליו הקודמים של הדוד בונמה" ו"ממוריה" של הבמאי אפיצ'טפונג ויראסתקול). מוקדיפרום הופך כל פריים לבעל משמעות ארוטית: תלתלי השיער שניתזת מהם זיעה, ירכיים שריריות המגיחות מתוך מכנסיים קצרים, יד על חזה גברי בזמן טיפול מאסז', יד אוחזת בירכיים בהפתעה, אפילו אכילת צ'ורוס, כול תנועה בלתי צפויה יכולה להיות ארוטית. כל שיחה היא משחק טניס, המבוצעת בצורה מרגשת בחילופי דבר מהירים כאשר השיחות הופכות לאינטנסיביות וענייניות בלי בולשיט כי טאשי פשוט לא סובלת סתם מריחות של זמן ומילים מיותרות.כל משחק טניס הוא סצנת מין שבה השחקנים כאילו נמצאים בחדר המיטות באמצע אקט אינטימי מסעיר כאשר ההבדל היחיד הוא שהם חובטים בכדורים על מגרש מול קהל המונים. הצילום המבריק של סיימבו מוקדיפרום מצליח לספק לנו את נקודת המבט של הכדור הנחבט בין שני השחקנים. הפרספקטיבה של הכדור מספקת לקהל הצופים תחושה רגשית אדירה, כאילו הוא ממש בתוך המשחק. טניס אף פעם לא היה כל כך מסעיר כמו בסרט הזה. המצלמה מתנדנדת על פני המגרש בזריקות זורמות ובלתי מרוסקות, מה שהופך את העריכה של מרקו קוסטה ללא פחות מנועזת ופורצת דרך. הפסקול הטרנסי הסוחף של טרנט רזנור ואטיקוס רוס מאחד את הצילום והעריכה ומספק את המארז המושלם לכל הסצנות המרכזיות בסרט.התסריט מכיל דיאלוגים ששורטים בעור, כמו ציפורניה של טאשי המשחרות לטרף, פרי עטו של הסופר היהודי, ג'סטין קוריצקס (בן זוגה של הבמאית, סלין סונג "חיים שלמים"). בסופו של דבר גיבורי הסרט עסוקים יותר בלוחמה פסיכולוגית מאשר בטניס. הם מנסים לכפות את רצונותיהם על הסובבים אותם בלי רגע אחד של התנצלות. מדובר בקולנוע שטוף אדרנלין והורמונים, אבל יש גם בסרט הזה משהו מאוד גולמי ומכוער. זה סרט על אישה שהחיים עבורה הם משחק טניס, רצף של מהלכים קרים ומחושבים. כל מהלך צריך להוביל למטרה. כאשר פטריק וארט יעמדו אחד מול השני במשחק גורלי ומורט שלווה, היא תצרח בסוף come on באכזבה או בתרגום מדויק יותר "בחייכם". בעברית תרגמו את זה ל"יש" מה שמחטיא לחלוטין את מטרת הסרט ואת האכזבה של טאשי (כאשר תצפו בסרט תבינו את כוונתי). "מתחרים" זהו סרט שגיבוריו עוסקים בספורט, במקרה זה טניס, אבל זה לא סרט שעוסק בספורט ולכן הוא גם כנראה סרט "הספורט" הכי טוב מזה שנים.
מתחרים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שין שירהגיל: 6529/04/2024 15:32:55
10/10אייקון ציון
סרט נהדר. שעתיים של כיף עם משחק נהדר ועלילה סוחפת. כמה נחמד היה לפגוש את גוש אוקנור הזכור לטוב מהסדרה הכתר בה גילם את הנסיך צארלס. הנאה מובטחת.
שם: נורית תמםגיל: 4327/04/2024 09:54:13
10/10אייקון ציון
קצבי, מהיר, שחקנים מעולים. כיף של סרט.
שם: יערה_הודגיל: 3126/04/2024 00:22:03
10/10אייקון ציון
משחק מושלם, תסריט שנון, עריכה מהירה, פסקול משגע. סרט פגז.
קישורים
חץ מתחרים (עמוד סרט)
זנדאיה
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
Radical4רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
White Bird A Wonder Story5ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט