וודסמן ביקורת סרט

The Woodsman Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "וודסמן":
"ההופעה הטובה ביותר של קווין בייקון עד כה."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Woodsman
משחק קווין בייקון, קיירה סדג'וויק, איב, מוס דאף, בנג'מין בראט, דויד אלן גריר, ג'ינה פיליפס במאי/ת ניקול קאסל  
דרמה
ביקורת סרט לוודסמן מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"ההופעה הטובה ביותר של קווין בייקון עד כה."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די50.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות25.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
זהו סרטה הראשון של הבמאית ניקול קאסל וכדי שאף אחד לא יתעלם ממנה היא מתחילה את הקריירה שלה ברעש. מבחינה יחסי ציבור היא הצליחה לעשות זאת: הוליווד רעדה כאשר הסרט הראשון שבו מוצג פדופיל כדמות אנושית שניתן להזדהות איתה. אגב, היא כבר עובדת על סרט קולנוע חדש ביחד עם מייקל דאגלס. הסרט עצמו עשוי לעילא אבל הוא גם מאוד נזהר לא להציג דימויים שהקהל יירתע מהם ולכן למרות הנושא הנועז אפשר להגדיר את "וודסמן" כסרט מאוד מאופק לפעמים אפילו יותר מדי.למזלה הרב של קאסל היא החכימה ללהק צוות מוכשר של שחקנים ותיקים וצעירים שנותנים כאן הופעות מרשימות במיוחד. בראשם קווין בייקון שנותן כאן את תפקיד חייו, המוסיקאי והשחקן האפרו-אמריקאי מוס דאף שכובש את הקהל כבלש משטרה בסצנת מונולוג גאונית המצליחה להרטיט את הצופים. עוד אחת בלתי מוכרת היא הילדה אנה פילקס המגלמת את רובין חובבת הצפרות שמתיידדת עם וולטר הפדופיל חובב הילדות הקטנות. פילקס אגב מועמדת לפרס "רוח החופש", (המקבילה לאוסקר של תעשיית הקולנוע העצמאית) על הופעת הבכורה שלה בסרט קולנוע על תפקידה בסרט זה.
ארבעת השחקנים הותיקים והמוכרים יותר בסרט הם: הזמרת איב, בנג'מין בראט, קירה סדג'וויק והקומיקאי דויד אלן גריר. כולם נותנים הופעות טובות אבל לא מהסוג שנחקקות בזיכרון. התפקיד הבעייתי ביותר בסרט הוא של קירה סדג'וויק אשתו בחיים של קווין בייקון ואחת השחקניות שהקריירה שלהן פורחות בעיקר בזכות תפקידים לא רעים שהקולנוע האמריקאי העצמאי מעניק לה כמו בסרטים: "קצב נשי", "רק נשיקה" ועוד. היא מגלמת את ויקי, אשה קשוחה המתאהבת בוולטר. שלושת אחיה נצלו אותה מינית ולכן היא מוצאת קרקע נוחה להזדהות עם דמות הפדופיל. הבעיה המרכזית שלא ברור למה היא מתאהבת בו. נכון שהוא שקט ובסצנה אחת אף מתעניין בשלומה וזו התחלה נכונה לקשר, אבל כאשה המודעת לעברה הבחירות שהיא עושה במהלך הסרט נראות תמוהות ולא אמינות.העלילה, כאמור, עוקבת אחרי פדופיל בשם וולטר שבילה את שתיים עשרה השנים האחרונות שלו בכלא. הוא חוזר לעיר הולדתו, מוצא עבודה במחסן עצים שעבד בו בעבר, שוכר דירה קטנה מול בית ספר יסודי ומנסה לשקם את חייו. ויקי, אשה קשוחה העובדת איתו במחסן, מתאהבת בהתנהגותו השקטה אבל אז הוא מחליט לחשוף לפניה את הסוד שממנו הוא לא מצליח להימלט: הוא עבריין מין שהתעלל מינית בילדות. וולטר מנסה להתמודד עם החשש שבעבודה יחשפו מדוע הוא ישב בכלא. בעזרת גיסו הוא מנסה ליצור קשר עם אחותו המתנכרת. בלש משטרה החודר לו לפרטיות וילדה קטנה חובבת ציפורים בשם רובין המאלצת אותו להתמודד עם השדים המתעוררים בו.
ניקול קאסל מביימת את הסרט בין הטיפות: היא לא רוצה לפגוע בצופים העדינים ולהתמודד בדרך ריאליסטית עם הנושא הטעון ולכן היא מביימת את הסרט בצורה חסכונית ומוקפדת. מצד שני היא כן מצליחה לעורר תחושות של חוסר מנוחה ומתח שמלווים את הצופה גם כשהאור באולם נדלק. כאשר בוחנים את היצירה במלואה ברור שאנחנו צופים בסרט בכורה מרשים של יוצרת שעוד נשמע עליה רבות. "וודסמן" מספק שלוש הופעות מעולות: של קווין בייקון, מוס דאף ואנה פילקס. כסרט קולנוע הוא מצליח לעשות את מה שסרטים רבים אחרים לא מעיזים לעשות בימינו והוא להטריד את נפשנו בסרט מצמרר שלא מרפה גם ימים רבים אחרי.
וודסמן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שאקה זולוגיל: 2903/06/2005 01:23:13
8/10אייקון ציון
הסרט מאד מושך אך לא הייתי אומר שהוא מעולה,סרט נחמד בסך הכל. הערה:אם המבקר באתר כתב שזאת ההופעה הכי טובה של "קווין בייקון" ,אז כנראה שהוא לא ראה את הסרט "רצח מדרגה ראשונה".
שם: אור שרוןגיל: 3905/03/2005 18:41:49
6/10אייקון ציון
סרט נחמד ולא יותר מזה.הייתי מגדירה כסרט טלויזיה קליל. חשבתי שבגלל שהוא סרט קצר מאד הוא בטח חזק. אז ממש לא!!!
שם: עומרי להביגיל: 2004/02/2005 21:51:52
7/10אייקון ציון
ראיתי אותו אתמול והוא סרט די חזק. זה נראה לי הסרט הראשון שראיתי שכולו סובב סביב פדופיליה. קווין בייקון הוא תותח-על ונותן באמת משחק מעולה. העלילה מעניינת דווקא. רק חבל שהסרט מאוד קצר- כולה 87 דקות. לדעתי היה אפשר להוסיף. מרגישים שנגמר מהר מדי. כשרואים את הסרט רואים מה הולך בראש של פדופיל וזה עוזר קצת לנסות להבין מה הולך בראש מעוות כזה. בקיצור- אפשר ללכת, אפשר לחכות לדיוידי. תלוי במצב רוח לסרט חזק.
קישורים
חץ וודסמן (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט