קינסי ביקורת סרט

Kinsey Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "קינסי":
"אורגזמה של סרט!"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Kinsey
משחק ליאם ניסן, לורה לייני, כריס אודונול, טים קארי, ג'ון ליתגו, אוליבר פלאט, לין רדגרייב במאי/ת ביל קונדון  
דרמה
ביקורת סרט לקינסי מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אורגזמה של סרט!"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע16.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די66.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאי/תסריטאי זוכה פרס האוסקר, ביל קונדון, מגיש לנו את אחד הסרטים הסקסיים החכמים והמבדרים של השנה. אף על פי שמדובר בעוד ביוגרפיה קולנועית, הפעם יאמר לזכותו של היוצר שהוא מתייחס בכבוד לדמות אבל לא יוצר עוד סרט מנופח מחשיבות עצמית וזוכר שהקולנוע זו גם צורת בידור. בדיוק כמו בסרטו הקודם "אלים ומפלצות" עליו זכה באוסקר ובסרט האחרון שלו כתב את התסריט, "שיקגו", גם ביצירה זו הוא מצליח לשלב אלמנטים מהמקצוע של גיבוריו אל תוך היצירה הקולנועית ולהגיש לנו את אחד המסמכים הקולנועים המשעשעים והחשובים ביותר על תרבות המין האמריקאית.אלפרד קינסי, זואולוג שהתמחה בעולמן של הצרעות התפרסם כמי שחקר את סודותיה האינטימיים ביותר של האומה האמריקאית. מה שהתחיל עבורו כמשימה מדעית, הפך למסע אישי. בשנת 1948 הוא פרסם את ספרו הראשון "התנהגות מינית אצל הגבר האנושי". קינסי ראיין יחד עם עוזריו אלפי אנשים בנושאים האינטימיים ביותר בחייהם ועבודתו הציתה את אחד הדיונים התרבותיים הסוערים ביותר באמריקה באותה התקופה.
קינסי לא הצליח להפריד בין עבודתו כמדען לעובדה שהוא איש משפחה נשוי עם ילדים. הוא ניהל רומן עם קלייד מרטין, אחד החוקרים שגייס, ואף עודד את אשתו לשכב עם מאהבו. הוא יוצר סביבת עבודה פתוחה מינית שבה עובדיו ונשותיהם מחליפים זוגות בקצב מסחרר ולעיתים קרובות אף שוכבים עם המרואיינים שלהם. הבועה שבה קינסי ושותפיו חיים בה מתנפצת כאשר בשנות החמישים השמרניות הספר שלו אודות המין הנשי נתפס כהתקפה על ערכיה של אמריקה והוא מואשם בבגידה ובתמיכה בקומוניזם. גם האוטופיה הפרטית של הקבוצה הולכת ומתערערת.קינסי חקר את המיניות האנושית ובעצם חקר את מיניותו שלו. הוא השפיע רבות על התרבות האמריקאית אבל בעצם ניסה להבין את המאבקים האישיים בתוך אישיותו. קונדון מצליח להציג את הדמות בצורה מבריקה כאילו קינסי ורעייתו קלרה בעצם נחקרים על ידי צוות החוקרים שלהם. הסרט נבנה כמו פאזל כאשר ישנם פלאשבקים החושפים רגעים מילדותו, כך שמורכבות הדמות הפגומה אך המרתקת הזו נחשפת לנגד עינינו המשתאות.
צוות שחקנים משובח עושה עבודה נפלאה ובראשם: לורה ליני מועמדת לאוסקר משנה על תפקידה כקלרה רעייתו של אלפרד קינסי. ליאם ניסן בתפקידו הטוב ביותר עד היום מגלם את קינסי. פיטר סקארסגארד מגלם את החוקר והמאהב קלייד מרטין. עוד משתתפים כריס אודונל, טימוטי האטון, ג'ון לית'גו, אוליבר פלאט, טים קארי, דילן בייקר והופעת אורח מרגשת של לין רדגרייב (כוכבת סרטו של קונדון "אלים ומפלצות").118 הדקות של "קינסי" עוברת במהירות וזאת על אף שעשרים הדקות האחרונות היו זקוקות להידוק כלשהו כדי להגביר קצת הקצב. אין ספק, ביל קונדון מבסס את עצמו כאחד היוצרים העצמאיים המעניינים הפועלים בתוך המסגרת ההוליוודית ויצירתו שופכת אור על אנשים צבעונים ומרתקים כמו הבמאי של סרטי פרנקנשטיין ג'יימס וואלס או אלפרד קינסי. קונדון יוצר סרט סוחף שבאופן מפתיע לא רק מספק לנו מידע על אישיות ייחודית בהיסטוריה האמריקאית אלא גם נעזר בהומור שנון ועשייה קולנועית נבונה, כדי ליצור בידור קולנועי משובח.
קינסי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אורי רוזנברגגיל: 5002/09/2005 22:01:29
9/10אייקון ציון
סרט מעולה, החושף באופן יקיר, בוטה ואמיץ את הצביעות והבורות של החברה האמריקאית. חוקר חרקים יבשושי הופך לחוקר של מיניות האדם ואף נסחף, עם רעייתו וצוות עוזרין לאורח חיים מתירני ואפילו הרסני. קינסי היה פורץ דרך בתחומו והניח אבן פינה לממשיכיו, כגון מסטרס וג'ונסון. סרט המעיד שכולם "עושים את זה" , מעודד ליברליות ונונקונפורמיות ומקנה לצופה הצצה אל מאחורי מסכת התקינות הפוליטית. מומלץ מאוד.
שם: נתן אודנהיימרגיל: 1722/05/2005 11:04:21
1/10אייקון ציון
די לז**ן במוח . סרט גרוע. קודם כל- לא מעניין. שנית כל- מזויע. מי שרוצה ואוהב להתעלל בעצמו שילך. אני בקטע שבחור מגעיל ביותר מספר על אונס של קטינים ומתאר גמירות של ילדים בני 10 ואחרי זה מוכיח שהוא מסוגל לגמור בפחות מ10 שניות עצמתי עיינים. יש גבול. אני בעד לזעזע אם יש משהו מאחורי זה. סרט מיותר.
שם: ליאורגיל: 3125/02/2005 01:18:30
5/10אייקון ציון
סרט תיעודי-אנטרופולוגי על הקושי של האדם ה"נאור" להתמודד עם מיניותו. הסרט מוצג בצורה גרוטסקית, המותחת את גבול הסבלנות אל מעבר לגבולותיה. מי שנהנה במיוחד מסרטי ערוץ 8 על המין האנושי, או על חקר התנהגות השבטים האפריקאיים, ייהנה מכל רגע. אם אתם מחפשים גם הנאה "רגילה" (מוזיקה, עלילה, התרגשות) - זה לא הסרט בשבילכם. הסרט הזה הוא סיוט מתמשך לחובבי הדרמה-קומדיה-פעולה-רומנטי למיניהם.
קישורים
חץ קינסי (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
Radical4רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
White Bird A Wonder Story5ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט