סנס8: ביקורת פרק פתיחת העונה השנייה

sense8 2 Series Review

תמונת כתבנועה לוי על "סנס8: ביקורת פרק פתיחת העונה השנייה":
"אקשן ודרמה שאוחזים בצופה ולא מרפים"
פוסטר sense8 2
משחק בראיין ג'יי סמית'  מקס רימלט  מיגל אנחל סילבסטר  ג'יימי קלייטון  דונה ביי  טינה דסאי  אמל אמין  
מדע בדיוני
ביקורת סדרה לסנס8: ביקורת פרק פתיחת העונה השנייה מאת נועה לוי | כתבת האתר
ציון המבקר
"שווה את ההמתנה"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.8/10
?
מדד פופולריות
3.1/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
את הפרק הראשון (טוב, השני למעשה אחרי ספיישל חג המולד) של העונה השנייה של "sense8" פתחתי עם חרדה קלילה. פרק הספיישל לא השאיר ברירה אלא להנמיך ציפיות, ולהתכונן לעונה דביקה ומייגעת בלי שום הפוגות, רק התגלגלות איטית מנאום צודק אך צדקני אחד לאחר.למגינת ליבי, אותם נאומים לא איחרו להגיע. כבר ברגעים הראשונים של הפרק אנחנו מקבלים עוד התקהלות של כל אשכול האחים, עוזרים אחד לשני, לתווך את האמת המאוד צודקת שלהם החוצה. שוב ושוב לאורך החלק הראשון של הפרק אנחנו מקבלים את הדמויות כשכל מה שהן יודעות לעשות זה להגיד רק את הדבר הנכון בזמן הנכון. בשלב הזה החשש תפח: האם ייתכן כי זאת הולכת להיות סדרה על חבורת קדושים מעונים ותו לא? כי יש לגעת בלב של הצופים, ויש סתם לנסות לסחוט אותו עד תום. אבל אז עבר קצת יותר מחצי פרק, והמנגינה החלה להשתנות לחלוטין.
ניצנים של עלילה משותפת החלו להופיע; במקום סגמנטים קטנים של חיים עגומים עבור רובם המוחלט של ילדי האשכול, וגיחה לשיתוף פעולה רק כדי שוב לדברר את עצמם, המשך הפרק החל להתמלא בפעילות ואולי הכי חשוב כדי להקל על הדרמה – אקשן.ואולי כאן נעוץ האיזון העדין של הסדרה. זה נכון שמעל הכל, ועל כך יעידו ההתבטאויות של השחקנים ושל צוות הכותבים, מטרת הסדרה היא להיכנס לנשמה, לצקת איזה אור חיובי ואופטימי בכל אחד ובעולם גם יחד. אבל כשכמויות הדרמה מתלכדות לכדי כמעט מלודרמה, צריך כוס של איזה משהו כדי לבלוע אתו את הגלולה. הדבר הזה הוא מה שהאחיות כנראה יודעות לעשות הכי טוב, כשזה עובד להן. לאזן את הדרמה והבלגן בעזרת אקשן חד, מותח ופשוט יפהפה לצפייה.
מהרגע שבו העלילה הראשית חוזרת – השמינייה נגד וויספרס והתאגיד המרושע שמאחוריו - היא הולכת ומאיצה, והלב תוך כדי צפייה כבר מייצר לעצמו את הרעש המוכר של הלמות חזה והתרגשות ומתווה ביד נאמנה את הקצב עד לסוף הפרק הנהדר. האקשן והאקטיביות הברורה של הדמויות שנוצרת לאורך המשך הפרק עוזרים גם לייצר איזשהו מבנה ברור בכל הבלגן שקיבלנו בפרק חג המולד, ולאחריו גם בחצי הפרק הראשון, ומספקים איזשהו הסבר לכל הפסיביות והסבל שעברו הדמויות עד כה.אבל לא הכל נפתר בצורה כל כך יפה. הרבה מהדיאלוגים נשארים מאד לוקים בחסר, חובבניים לפעמים, עם רגעים מילוליים או צפויים מדי ופשוט לא משכנעים. הקאפיוס החדש, שעלה כבעיה כבר בפרק הכריסמס, ממשיך גם הוא להיות מאוד לא משכנע על המסך, והרגעים איתו ממשיכים להיות קצת מביכים לצפייה.למרות בעיות כתיבה כאלו ואחרות, למרות כל הרגעים הדביקים – הפרק הראשון מצליח לייצר שוב את הניצוץ של העונה הראשונה, ומראה שוב את האיזון המרשים בהחלט של דרמה סוחפת עם אקשן עוצר נשימה, מבלי שהאחד יעיב על השני. ממש כמו שהסדרה מלמדת, שני האלמנטים האלה מבקשים ומצליחים בסופו של דבר לחיות יחד במעין סימביוזה יפה לעין ונעימה ללב. אם זה ימשיך ככה, נראה שהעונה השנייה של הסדרה הולכת להיות מופלאה.
סנס8 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצים להיות הראשונים לפרסם כאן ביקורת גולשים? לחצו על הכפתור והעלו ביקורת סדרה
קישורים
חץ סנס8 (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות מדע בדיוני
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות Deadpool and Wolverineדדפול & וולברין Twistersטוויסטרס
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט