אוליב קיטרידג': ביקורת סדרה

Olive Kitteridge Series Review

תמונת כתבנטע שניצר על "אוליב קיטרידג': ביקורת סדרה":
"מיני סדרה איכותית מרגשת ונוגעת ללב"
פוסטר Olive Kitteridge
משחק פרנסיס מקדורמנד  ריצ'ארד ג'נקינס  ביל מוריי  זואי קאזאן  ג'ון גלגאר ג'וניור  פיטר מולאן  רוזמרי דוויט  
דרמה
ביקורת סדרה לאוליב קיטרידג': ביקורת סדרה מאת נטע שניצר | מבקרת טלוויזיה | כתבת סרטים
ציון המבקר
"מרגש ונבון"
דירוג הגולשים
ראית את הסדרה? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
מדד פופולריות
4.7/10
?
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
את הסדרה "אוליב קיטרידג" (Olive Kitteridge), שזכתה להדים חיוביים בארצות הברית ועכשיו גם בארץ, אפשר לסכם במילה אחת: מרגשת. הסדרה מתארת עיירה שלוות מראה שמלאה מתחת לפני השטח בבגידות וטרגדיות אותן אנו חווים דרך עיניה של אוליב קיטרידג', אישה קשה וקרה עם לב מיוסר. הסיפור מתרחש לאורך 25 שנה ומתמקד בקשרים של אוליב עם בעלה הנרי, הרוקח טוב הלב והעדין של העיירה, בנם כריסטופר, שמתנגד לגישתה של אימו להורות, וחברים נוספים בקהילה. אנו נכנסים לסדרה באיפוק מסוים בשל הקצב האיטי שלה, לעיתים אף מגלגלים עיניים בסצנות שמגיעות לביזאריות כמעט מופרכת וגם הסוף מעט צפוי. עם זאת הטון האחיד של הסדרה, הבימוי הרגיש ויוצא הדופן ועיצוב הדמויות הייחודי, שובים את לבנו ומשאירים אותנו עם טעם של עוד. רמת העשייה של הסדרה כל כך גבוהה שהרגעים האבסורדיים נתפסים כמו קסם ושואבים את הצופה עמוק יותר פנימה.
ככל שהסדרה מתקדמת, כך אנו נחשפים למבט אירוני יותר על חיי הדמויות. הסדרה מלאה בדמויות שמלבד הדמות הראשית קשה שלא להתאהב בהן, הן אנושיות, פגומות ויפות. בכל פרק יש לפחות רגע אחד קטרזי, שבו אי אפשר שלא להתפעם מהרגישות והתבונה של יוצר הסדרה והשחקנים. הגיבורה, אוליב, היא אישה איומה, שממררת לסובבים אותה את חייהם. עם התקדמות הפרקים המלווים את הזדקנותה, הדברים יתחילו להשתנות ואנו נקבל פרספקטיבה קצת אחרת. הליהוק של פרנסס מקדורמנד נהדר: על פניו מדובר באישה קרה, אגוצנטרית ופשוטה, אבל בפנים מסתתרים דיכאונות ורבדים אפלים ששוכנים בה, סכסוך עצמי ממושך וכאבי לב, שאותם הצופה לומד להכיר, לסלוח, ולאהוב את פגמיה וכך גם אותה.
מקדורמנד זכתה באוסקר על תפקידה בסרט 'פארגו' בבימוים של האחים כהן, והייתה מועמדת לפרס האוסקר על שלושה תפקידים נוספים בסרטים: "ארץ קרה", "כמעט מפורסמים" ו"מיסיסיפי בוערת". לאחרונה ראינו אותה בסרטו של ווס אנדרסון "ממלכת אור הירח". גם במיני סדרה זו יכולות המשחק שלה לא נופלות מהסטנדרט הגבוה שהיא הרגילה אותנו אליו. ריצ'רד ג'נקינס, המשחק את בעלה של אוליב, הנרי, היה מועמד לאוסקר לסרט "האורח" וגם הוא משחק באופן פנומנלי ויוצר אמפתיה עמוקה כלפי דמותו. שני השחקנים מועמדים לפרס גלובוס הזהב על תפקיד ראשי ומשנה בסדרה, ובנוסף הסדרה מועמדת לפרס גלובוס הזהב לסדרה הטובה ביותר. ג'ון גלגר ג'וניור משחק את כריסטופר, הבן, אותו אנו מכירים מהסדרה "חדר החדשות". עם צוות מנצח שכזה, הסדרה לא יכולה להיות פחות ממצוינת. מלאכת האיפור גם היא לא פחות ממעולה, התסריט בנוי היטב והצילום יפהפה. אלה ארבעה פרקים בלבד שמזמינים אותנו ללמוד משהו על עצמנו ועל החיים, דרך סיפור אישי ומרגש שעשוי במימדים קולנועיים יפהפיים. לא קורה הרבה שמזדמנת למסך מיני סדרה איכותית שגם נוגעת ללב – "אוליב קיטרידג'" היא מקרה מסוג זה.
אוליב קיטרידג' - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסדרה? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4315/06/2015 23:21:33
8/10אייקון ציון
סיפור על אישה שבכל מקום בו היא דורכת לא צומח דשא. חסרת אינטליגנציה רגשית, מינימום אמפטיה ותקשורת בינאישית לקויה מאפיינים אותה. דמויות המשנה הן בעלה ובנה ועלילות חייהם מושפעים ישירות מדמותה והתנהגותה. שריטות בנפש בגיל צעיר נשארות לאורך כל החיים. מזמן לא ראיתי סדרה שגורמת לחשוב כל כך הרבה על החיים, משמעותם ומורכבותם. יש כאלו שיראו בגיבורת הסרט אישה רעה על רקע העוולות שגרמה לבני משפחתה. אבל ככל שמתקרבים לסוף הסדרה ניתן להבין שגם לה מנגנון בריא של אדם נורמטיבי עם ייסורי מצפון, חמלה ,התאהבות ומחשבות על עתיד טוב. כל צופה בראייתו הוא. המשחק של כל המשתתפים ראוי ליותר ממילה טובה, אותנטי והולם את האווירה המלנכולית השלטת לאורך כל הדרך.
שם: אן גיגיל: 5026/02/2015 10:43:05
9/10אייקון ציון
סדרה מסקרנת. שחקנית מדהימה. עלתה בהוט כשבוע ונעלמה. מה קרה?
שם: nhv ayhckגיל: 7301/02/2015 16:13:39
9/10אייקון ציון
שחקנית מעולה בסדרת טלוויזיה מיוחדת ונדירה באיכותה: מורה (לדעתי) על גבול האוטיזם, חיה חיים משמעותיים עם עצמה ומשפיעים על סביבתה בעיירה אמריקנית קטנה. היא מתפקדת גבולית במשפחתה אך יודעת למצוא אהבה. סוף מפתיע ומספק במיוד. לדעתי, סדרה מצויינת אם כי לא כולם יהנו ממנה כי איננה קלה.
קישורים
חץ אוליב קיטרידג' (עמוד סדרה)
ביקורות נוספות של סדרות דרמה
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט