הקול בראש 2 ביקורת סרט

Inside Out 2 Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "הקול בראש 2":
"סרט קיץ נהדר לילדים ולמבוגרים"
סרט חדש   שתף/י
פוסטר Inside Out 2
דיבוב איימי פולר, לואיס בלק, טוני הייל, מיה הוק במאי/ת קלסי מאן  
אנימציה
ביקורת סרט להקול בראש 2 מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"המשך מוצלח"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע59.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די34.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
תשע שנים אחרי ההצלחה המסחררת של הסרט "הקול בראש", יוצא סרט ההמשך המיוחל. היה זה ענין של זמן עד שאולפני דיסני-פיקסאר יפיקו סרט המשך (בסוף הסרט הראשון נתנו הצצה לכפתור גיל ההתבגרות, שנתן רמיזה לכך שיהיה סרט בעתיד על גיל ההתבגרות). הם עשו זאת עם "צעצוע של סיפור", "מכוניות", "משפחת סופר על", "מפלצות בע"מ" ועכשיו הגיע תורו של "הקול בראש". למרות שסרטי המשך נתקלים ברמת ציפייה גבוהה במיוחד ובדרך כלל מהווים אכזבה למעריצים, עדיין ישנה העדפה ללכת על בטוח, במיוחד עם הסרטים המאכזבים של דיסני-פיקסאר שיצאו לאקרנים לאחרונה בקופות כמו "שנות אור" ו"אלמנטלי". באופן מפתיע "הקול בראש 2" מצליח לעמוד בציפיות.בעלילת הסרט הראשון הצופים מתוודעים לריילי, ילדה בת 11 שעוברת עם הוריה לסן פרנסיסקו בעקבות עבודתו של אביה. המעבר ממקום מוכר, חיי חברה תוססים ופעילויות מגוונות למקום חדש וזר גורמים לה למורת רוח, עצב ובדידות. לאורך כל תקופת חייה שומרות עליה חמש דמויות שמייצגות חמישה רגשות: שמחה, עצב, כעס, פחד וגועל. דמויות אלה מפקחות על המתחולל בחייה ועל זיכרונותיה. המעבר יוצר אצל ריילי תחושת בדידות חזקה מאוד והיא מתקשה להתמודד עם המצב החדש. הרגשות בראשה, בהנהגת שמחה, מנסים לעזור ולשמח אותה. שמחה מנסה לדחוק את עצב מהזיכרונות כדי לשמח את ריילי אך בעקבות תקלה, שמחה ועצב יוצאים מהמפקדה ועוברים מסע בראשה של ריילי בתוך כל עולמותיה (שהולכים וקורסים במהלכו). במהלך המסע שמחה מבינה שגם לעצב יש חלק גדול בזיכרונות והוא חשוב לא פחות ממנה. הבנה זו תעזור לריילי להתמודד עם המצב החדש ולחזור לעצמה.
בסרט השני ריילי כבר בת 13. היא התרגלה לסן פרנסיסקו, יש לה חברות טובות - גרייס וברי מנבחרת ההוקי - והיא חשה שמחה ומאושרת. הבעיה מתחילה כשריילי וחברותיה מוזמנות למחנה אימונים יחד עם בנות בוגרות יותר. כבר כשהיא מגיעה למחנה האימונים, ריילי מגלה שחברותיה לא יהיו איתה יחד באותו תיכון. היא חשה מיוסרת, בודדה ומפוחדת וכשהיא רואה את ואל, שחקנית הוקי שהיא מעריצה, היא מחליטה להרשים אותה ואת חברותיה. מכיוון שלה ולחברות של ואל אין שום דבר במשותף – הן בוגרות יותר ותחומי העניין שלהן הם של בוגרות יותר, היא משנה את עצמה. התהליך אותו עוברת ריילי מלווה ברגשותיה מהסרט הראשון (שמחה, פחד, גועל, כעס ועצב) אך מתווספים לו רגשות חדשים: מבוכה, קנאה, אדישות, נוסטלגיה ובראשם חרדה. חמשת הרגשות החדשים דוחקים את הישנים מהמפקדה ומתפעלים אותה מנקודת מבטם. כעת חייבים הרגשות הישנים לחזור למפקדה ולקחת פיקוד לפני שיקרה אסון.בניגוד למנטרה 'צוות מנצח לא מחליפים', נראה שדיסני-פיקסאר רצו לעשות שינוי והם החליפו את הכותבים והבמאים. על כתיבת התסריט הופקדו מג לפיו (היחידה שנותרה מהסרט הקודם), דייב הולסטין וקלסי מן שגם ביים. סרט ההמשך די דומה בקו העלילתי לקודמו: הרגשות עוברים מסע על מנת להגיע למפקדה, רואים את הכאוס בחייה של ריילי ובסופו של המסע הם מבינים מה עליהם לעשות על מנת לעזור לה.
בניגוד לסרט הקודם, ישנם חלקים ילדותיים ומיותרים שהוכנסו לסרט ההמשך כמו החלק של מר פאוצ'י שמזכיר את מר מפה מהסדרה "דורה" ונותן תחושה שחשבו על פתרון שטחי וילדותי למדי על מנת לצאת ידי חובה. ניתן היה לחשוב על פתרונות יצירתיים ואיכותיים יותר.יחד עם זאת האנימציה מדהימה, העריכה קצבית, והתסריט שובה לב ואף מצליח לרגש. הסרט גם מספק הכנה טובה להורים למתבגרים. יש לציין את עבודת הבימוי הנהדרת של המדבבים הישראלים שעשו לני כהן ושרון כהן שהביאו אנסמבל מדבבים מוכשר: אלברט כהן הנפלא ככעס, עידו רוזנברג שמוכר כבמאי תיאטרון נהדר כפחד, דקלה הדר ("צומת מילר") מרגשת כשמחה, שירלי לילו מופלאה כעצב ואריקה פנקס שמדבבת את נוסטלגיה היא הברקה ליהוקית.
הקול בראש 2 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אמיר כהןגיל: 2929/06/2024 15:47:55
10/10אייקון ציון
״הקול בראש 2״ מצליח להחזיר את הקסם והרגש של הסרט המקורי עם סיפור מרגש שמעמיק בנפש האנושית. הסרט מציג דמויות חדשות וקסומות שמוסיפות עניין ומורכבות לעלילה, תוך שמירה על ההומור והחום שכבשו את הקהל בסרט הראשון. האנימציה מרהיבה והפסקול תורם בצורה משמעותית לאווירה הכללית של הסרט. הדמויות המוכרות, כמו ג׳וי וסאדנס, ממשיכות להיות אהובות ומשכנעות, והאינטראקציות ביניהן מביאות לרגעים רבים של צחוק וגם דמעות. המסר החזק של הסרט על חשיבותם של רגשות שונים בחיינו מצליח לגעת בלב של ילדים ומבוגרים כאחד. ״הקול בראש 2״ הוא סרט שובה לב ומעורר מחשבה, ומצליח להיות המשך ראוי לסרט המקורי, עם תוספת של עומק וחן.
שם: רואי לילוגיל: 2027/06/2024 17:15:49
10/10אייקון ציון
חיכתי לו שיצא הרבה זמן והיה מישתלם,הלכתי עם חבר וממש נהנו,זה היה מרגש מיוחד הסוף שלו ולא יעשה ספולירים,עצוב ואישית לי הרגיש שדיסני שמו את כל הרגשות שלנו מאז מה שהיה ב7.10 למרות שלא ידוע הם ידעו מה קרה.ממליץ בחום ללכת ונהנתי למרות שהיתי בגירסה המדובבת לעברית
שם: איילתגיל: 1027/06/2024 08:53:24
8/10אייקון ציון
סרט נהדר! העלילה מתרכזת בריילי שנכנסת לגיל ההתבגרות, מה שאומר שמצטרפים אליה המון רגשות חדשים. הסרט מומץ למתבגרים בתחילת הדרך וגם להורים שלך שיכולים לקבל הצצה למה שעובר על הילדים שרק לפני רגע היו חמודים ומתוקים.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Bad Boys Ride or Die1בחורים רעים: הכל או כלוםציון גולשים10 / 8.7ציון מבקרים5 / 2.0
The Great Escaper2הבריחה הגדולהציון גולשים10 / 8.6ציון מבקרים5 / 3.0
The Sixth Child3הילד השישיציון גולשים10 / 8.6ציון מבקרים5 / 3.4
A Great Friend4סוד החיים הפשוטיםציון גולשים10 / 8.2ציון מבקרים5 / 3.5
Hemda5חמדהציון גולשים10 / 8.1ציון מבקרים5 / 3.3
Elioאליאו Smile 2סמייל 2 School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות Alien Romulusהנוסע השמיני: רומולוס
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט