חמדה ביקורת סרט

Hemda Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "חמדה":
"אחד מסרטיו הטובים של שמי זרחין"
סרט חדש   שתף/י
פוסטר Hemda
משחק ששון גבאי, אסי לוי, מאור לוי, די אלון, ליטל שוורץ, רועי אסף, שאדי מרעי, דויד שאול, דניאל מורשת, עידו ברטל במאי/ת שמי זרחין  
דרמה
ביקורת סרט לחמדה מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"זרחין במיטבו"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
מדד פופולריות
10.0/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע88.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די6.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
על פי ההגדרה המילונית חמדה מוגדרת תשוקה, תאווה, דבר נחשק ויקר. ועל בסיס מילה זו מונעים גיבורי הסרט – כמיהה לאהבה, כמיהה לתשוקה, כמיהה לילד, כמיהה לחמלה. באחת הסצנות הראשונות בסרט "חמדה", מתקיים בין ששון גבאי למאור לוי שמגלם את נכדו בסרט דו-שיח אודות אהבה. ששון קורא לו 'יא חביב אלבי' והוא עונה 'אהוב ליבי'. ששון ממשיך וקורא לו 'חיאתי', והוא עונה 'חיים שלי'. וזו לטעמי אחת החמדות הגדולות של הסרט, האהבה הגדולה בין סב ונכדו.הסרט מתמקד בזוג - ששי (ששון גבאי) ואפי (אסי לוי), שחיים בשגרה עמוסה ושוחקת בין עבודות שונות שיפרנסו אותם בעיקר על מנת להחזיר את חובותיו של בנו של ששי שמכור להימורים. ששי עובד בשמירה ובמחזור בקבוקים ואפי עובדת כמורה לנגינה ומטפלת וואטסו ובנוסף שניהם יחד אופים מאפים בתשלום. הם מתחילים את היום השכם בבוקר ומסיימים מאוחר בלילה, ולמרות הקושי הנפשי, הפיזי, הכלכלי והעומס הרב יש ביניהם אהבה רבה. בסוף כל יום הם מגיעים לדירה הקטנטנה ומתנחמים אחד בזרועות השנייה. הם יחד כבר 19 שנים ופער הגילאים ביניהם (ששי בן 73 ואפי בת 51) מאוד מורגש, במיוחד כשמתברר שהם מנסים כבר שנים להביא ילד לעולם ולא מצליחים.
לששי ילדים מאשתו הראשונה ולאפי אלו נישואים ראשונים והיא כמהה להיות אמא. הדינמיקה הזוגית נקטעת כשעומרי (מאור לוי, "בתולים"), נכדו הבכור של ששי מגיע לביקור. עומרי חי בבלגיה יחד עם אביו ומתגעגע למשפחתו שגרה בארץ. בהמשך הסרט יתבררו סיבות נוספות לביקורו. הכריזמתיות והנאיביות שהוא מקרין משפיעים על אפי וששי ומעלים בהם מחשבות וכיסופים לעבר. בנוסף, מגיע לבריכה הטיפולית של אפי דויד, בחור שהיה לה רומן עמו בעבר וגם הוא גורם לספינה הזוגית להיטלטל. האם האהבה העמוקה של אפי וששי תצלח את המשברים בחייהם?זהו סרטו השמיני של הבמאי, תסריטאי וסופר שמי זרחין, שאחד מסרטיו אף עובד לאחרונה לבמות תאטרון הבימה ("אביבה אהובתי"). בניגוד לסרטו הקודם, "השתיקה" שהלך לכיוון פוליטי, חוזר זרחין למקורות – לסיפורים הפשוטים והיפים שמאפיינים מאוד את כתיבתו. השימוש באוכל ובארוחות משפחתיות, שחוזר בכל אחד מסרטיו,, תורם לחמימות ולתחושת האינטימיות שמצליחה לסחוף את הצופה עמוק פנימה, לתוך השולחן המשפחתי.
הפעם זרחין מתמקד בתופעת הזקנה והשפעותיה על כוח האון הגברי (ששי חושב לבצע ניתוח פרוסטטה), בהתרפקות על זיכרונות העבר וסוג של משבר קיומי שהוא חווה. עומרי נכדו מחזיר לו את הערגה לפעם, כשהיה צעיר יותר והוא בתהליך השלמה עם הקיים. הוא מציג אהבה עד בלי די בין זוג אנשים עם פער גילאים שמנסים להסתגל למצב הקיים ולחבקו. בנוסף, ישנה לקיחת אחריות על מצבו של הבן – מצב שמשפיע גם על ששי לנכדו. אולי זה נובע מרצונו לכפר על ההתאהבות שלו באפי ובעקבות כך גירושיו מאשתו לשעבר או פשוט כי הוא אוהב את בנו ונכדו בצורה טוטאלית.זרחין הוא אמן שמצליח לטעת חיות ויצריות בסיפורים שהוא יוצר. סצנות הכנת האוכל יפהפיות ויוצרות חמימות בין ששי ואפי. לכל דמות, לבוש ואמירה יש משמעות ומטרה. גם פער הגילאים בין אפי ודויד מזכיר את פער הגילאים בין אפי וששי כשהכירו (למרות שהכיוון במקרה של אפי ודויד הוא יחסים אסורים בין בוגרת לקטין) וגם השם – דויד הוא בעל משמעות. בתנ"ך דויד לקח את בת שבע מאוריה בעלה. נקודת החולשה של הסרט היא התפזרות עלילתית – הכנסת סיפורה של האחות וילדיה ואת העובד הערבי עימו לששי יש קשר חזק. לטעמי זה מיותר ומתפזר ומאידך, חבל שאין יותר עומק לדמויות המשנה השונות שבסרט, כמו דויד שנותר יחסית עמום והוא דמות מאוד מסקרנת. דמותו של עומרי גם יכלה לקבל יותר עומק וכן גם דמותו של אביו. אך הקצב המהיר של הסרט, העלילה האינטליגנטית, הדיאלוגים השנונים ואנסמבל השחקנים הופכים את הסרט למרתק ללא רגע דל."חמדה" מכיל שלל שחקנים נהדרים, כולל השחקנית הנפלאה לבנה פינקלשטיין שמופיעה באופן קבוע בסרטיו של זרחין. אך הוא בעיקר מביא מפגש מחודש של השחקנים הראשיים, ששון גבאי ואסי לוי. השניים שיחקו יחד בסרטו של זרחין, "אביבה אהובתי" לפני 18 שנה. זהו מפגש פסגה בין שני שחקנים נפלאים, שרק הולכים ומשתבחים עם השנים. כל אחד מהם מביא יכולות משחק אדירות והכימיה בין שניהם כל כך טבעית שלא ברור למה חיכינו כל כך הרבה שנים עד שילוהקו שוב יחד. יש לציין גם את מאור לוי שמגלם את נכדו של ששי. לוי הופיע בסדרה "בני אור" ובסרטו העלילתי הראשון של מאור זגורי, "בתולים". השחקן הצעיר מצליח לכבוש בקסמו את הצופים, הכימיה בינו ובין גבאי ולוי אמינה ובסצנות שהוא עמל במטבח הוא מזכיר מאוד אושרי כהן בצעירותו בסרט "הכוכבים של שלומי". תהיו בטוחים שתשמעו רבות על הבחור המוכשר הזה בעתיד.
חמדה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אמיר_שגיל: 5026/06/2024 13:31:28
2/10אייקון ציון
נתחיל בטוב: משחק מעולה כצפוי של כל צוות השחקנים ובמיוחד של ששון גבאי ואסי לוי, שבזכותם מלכתחילה רצתי לסרט הזה. אבל בזה זה נגמר. הרע: הסרט חסר עלילה אמיתית, סרט מדכא ולרגעים אף מביך, מעין חיי יום יום של זוג קשה יום, שמקבלים ביקור פתאומי של נכדו של הגבר - ששון גבאי-, שגם הוא לא מתפתח לשום דבר. ברקע מעין סיפור די משעמם שהאשה-אסי לוי- הסתירה, וגם איתו לא קורה משהו מיוחד. הנכד עצמו שמגיח לביקור, בעיקר אוכל כמו חזיר רוב הסרט, ולא תורם רגש או משהו אחר לעלילה. אין לי בעיה עם סרטים שגרתיים, או איטיים או יומיומיים, להיפך, אני מאוד אוהב כאלו, הבעיה שהתסריט לא מעניין ולא מושך הזדהות. בנוסף, הסרט נמרח כמו מסטיק, ניתן היה לקצר אותו בקלות בחצי שעה. לא הייתי ממליץ לראות אותו אפילו בטלוויזיה, פשוט בזבוז של זמן.
שם: ננה קיסלמןגיל: 5122/06/2024 14:51:15
10/10אייקון ציון
סרט מצויין , מציותי ומעניין.
שם: גל שחרגיל: 5222/06/2024 11:30:27
8/10אייקון ציון
זה ממש סרט שאני יכולה להבין את אלו שעפו על הסרט ואת אלו שלא אהבו כלל, תקראו את התקציר של הסרט וזה מה שתקבלו בלי רגעי שיא או תפניות חדות, אתה פשוט צופה בחיי משפחה כשיש נגיעה קטנה בכל דבר שהם חווים בלי להכנס לעומקם של הדברים. וביננו... מי תעבוד קשה ותצטמצם בדברים בגיל 50 כדי להחזיר חובות של הבן המהמר שהוא לא שלה וזאת עם חיוך ואהבה?! ועוד כשאין לה ילדים משותפים מאותו בן זוג שגדול ממנה בעשרים שנה ?!, הציון הגבוה יחסית שנתתי זה בעיקר בגלל שנהניתי מהמשחק המושלם והמדהים של ששי גבאי אסי לוי ומאור לוי... ועוד דבר ראיתי שהסרט מתאים לגילאי 14 אז ממש לא... לדעתי הסרט לא יעניין ילדים אולי יעניין בוגרים מגיל 19.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
חמדה Hemda חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Bad Boys Ride or Die1בחורים רעים: הכל או כלוםציון גולשים10 / 8.7ציון מבקרים5 / 2.0
The Great Escaper2הבריחה הגדולהציון גולשים10 / 8.6ציון מבקרים5 / 3.0
The Sixth Child3הילד השישיציון גולשים10 / 8.6ציון מבקרים5 / 3.4
Radical4רדיקליציון גולשים10 / 8.4ציון מבקרים5 / 4.3
A Great Friend5סוד החיים הפשוטיםציון גולשים10 / 8.4ציון מבקרים5 / 3.5
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות Alien Romulusהנוסע השמיני: רומולוס Borderlandsבורדרלנדס
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט