הירח תמיד היה מוקד משיכה וסקרנות לאדם. בתור הגורם השמימי שכה קרוב אלינו אבל גם כל כך רחוק, הוא סקרן משחר ההיסטוריה את בני האדם וכך גם משחר הקולנוע עם אחד סרטי המד"ב הראשונים "מסע אל הירח" של ז'ורז' מלייס משנת 1902. הנחיתה על הירח ב-1969 של צוות אפולו 11 הפכה את החלום למציאות וסימנה עידן חדש בהיסטוריה האנושית שיצאה מגבולות כדור הארץ ונחתה במקום חדש.המסע השאפתני של נאס"א תועד בסרטים מצליחים כמו "האדם הראשון" ו"אפולו 13" (על מסע ההישרדות של צוות החללית שנשלחה לאחר אפולו 11) ובסרטים תיעודיים כמו "ארמסטרונג" ו"אפולו 11". אולם לאורך השנים העיבה על הנחיתה על הירח תיאוריית קונספירציה שצברה תאוצה שלפיה הנחיתה הייתה פיקטיבית ולמעשה בוימה ע"י סטנלי קובריק, שהוכיח את יכולותיו יוצאות הדופן בבימוי ריאליסטי בחלל שנה לפני כן ביצירת המופת שלו "אודיסיאה בחלל: 2001".
פרסומת
סביב תיאוריה זו, אבל עם טוויסט מרענן שהופך אותה על פניה, ניצבת עלילת הדרמה-קומית הרומנטית "קח אותי לירח" (Fly Me to the Moon) בכיכובם של צ'אנינג טייטום וסקרלט ג'והנסון ובבימויו של גרג ברלאנטי, שכבר התנסה בבימוי קומדיה רומנטית גאה ומקסימה בשם "באהבה סיימון" ובמגוון סדרות מצליחות כמו "החץ", "ריברדייל" ו"את".הסרט מתרחש במהלך ההכנות לפרויקט הגדול בהיסטוריה של נאס"א. התקציב עולה (והגיע לשווה ערך ל-191 מיליארד דולר של היום, פי 8 מפרויקט "מנהטן" לבניית פצצת האטום), כשלונות קודמים מעלים ספק אצל הציבור ואשת יחסי ציבור נמרצת בשם קלי ג'ונס מועסקת ע"י נציגו של ניקסון מו ברקוס (וודי הרלסון בתפקיד ממזרי כתמיד) כדי לשווק את הפרויקט לציבור האמריקאי. ג'ונס היא אישה שלא דופקת חשבון לסביבה הגברית הפטריארכלית, יודעת למכור קרח לאסקימוסים, אבל גם כזו שבורחת מעברה ומסתירה סודות לגבי זהותה האמיתית.
הגעתה למטה המרכזי של נאס"א, לא מתקבלת באופן אוהד ע"י מנהל השיגור הכריזמטי והמקצועי קול דיוויס. אמנם השניים כבר נפגשו במקרה בלי להכיר זה את זו קודם, וקול התוודה בפניה כי היא "האישה היפה שראתה מעודו", דבר שמציב את המתח המיני בחזית כבר מההתחלה, אך התערבותה בעבודתו ושיטת עבודתה שכוללת הטעיות ושקרים מפריעה לקול, שמצד שני צריך אותה כדי לגייס את המימון והתמיכה הנדרשת לפרויקט. הבעיות רק מחריפות כשנציג הממשל מגייס את ג'ונס להפיק סרט נחיתה פיקטיבי על הירח למקרה והנחיתה האמיתית לא תצלח. ג'ונס מגייסת במאי קפריזי ומסתירה את ההפקה מקול, ומכאן כמובן הדברים יסתבכו.ברלנטי מנווט את הסרט בנוחיות בין ז'אנרים שונים, כשלרגעים הוא דרמת אוסקרים גדולת היקף על ההכנה לירח ולפעמים קומדיה רומנטית בסגנון סקרובול עם דיאלוגים מהירים ושנינויות. המעבר הזה מקנה לסרט קצב וטון שהם לא תמיד אחידים, אך הבימוי האלגנטי, ההקפדה התקופתית על הפרטים הקטנים ובעיקר הכימיה בין שני כוכבי הענק והמשחק הנפלא של ג'והנסון, שלובשת ופושטת מבטאים בחינניות, גורמים לזה לעבוד."קח אותי לירח" היה זקוק למספרי עורך שיקצצו לפחות חצי שעה מאורכו בן 132 דקות, שארוך מדי לטון הקליל שלו ומכיל מספר סצנות שאינן הכרחיות לעלילה. אך יש בו קסם הוליוודי של פעם, הכנסה מוצלחת של הצופה לעולמם של מהנדסי נאס"א ותשוקתם לתפקיד, בנייה טובה לרגע השיא של ההמראה והנחיתה על הירח וזוג כובש במרכזו שהקשר המתהווה ביניהם, על שלל השקרים ופיתולי העלילה, מצליח להחזיק את הסרט מעל המים למרבית אורכו.
הסיפור שלא סופר על טיסת אפולו המאויישת הראשונה לירח. מקסים. סקרלט ג''והנסון - נפלאה.
שם:הודגיל:3106/08/2024 02:57:09
10/10
סרט מלחיץ אבל בקטע טוב עם המראה לירח השחקנים אדירים סרט במשקל שמלה שפשוט עושה טוב על המראה הוא יפהפה ועוצמתי גם כשמדובר בקומדיה רומנטית אני מאוד אהבתי. סרט קסום!
שם:dtגיל:6024/07/2024 17:30:41
9/10
סרט מרתק ועשוי היטב. משחק בלתי נשכח של סקרלט ג׳והנסון כאשת מכירות שמסוגלת למכור הכל ומגוייסת לפרוייקט הירח. שום דבר לא עומד בפניה.
עם זאת ניתן פה מקום די נרחב לתאוריית הקונספירציה כחלק מהמציאות. היה או לא היה?