קריד ביקורת סרט

Creed Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "קריד":
"לא רק למעריצי "רוקי" - קולנוע מרגש וסוחף"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Creed
משחק סילבסטר סטאלון, מייקל ב. ג'ורדן, לואיס גוזמן במאי/ת רייאן קוגלר  
דרמה
ביקורת סרט לקריד מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"דרמה חזקה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע64.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די30.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בסרטו השני באורך מלא של הבמאי/תסריטאי ריאן קוגלר מצליח לטעון את הסרט השביעי בסדרת סרטי "רוקי", ברבדים חברתיים ופסיכולוגיים מורכבים שהיו חסרים בכל ששת הסרטים הקודמים, והוא עושה זאת בחוכמה רבה. קוגלר, שסרטו הראשון והמשובח "תחנת פרוטווייל" זיכה אותו בשלל פרסים בפסטיבל סאנדנס ועסק בפשע שנאה על רקע גזעי, ביסס את מעמדו כאחד הקולות הצעירים והמסקרנים ביותר הפועלים כיום בהוליווד. לטובת הפרויקט ההוליוודי הגדול הראשון שלו, הוא גייס את כוכב סרטו הראשון מייקל ב. ג'ורדן לתפקיד הראשי והשניים הופכים את חוויית הצפייה ב"קריד", לאירוע קולנועי יוצא דופן מסוגו בז'אנר סרטי האגרוף.מי שמצפה לראות את רוקי בלבואה חוזר לזירת האגרוף ואת סילבסטר סטאלון שוב פעם נאבק על התואר האלוף עתיד להתאכזב קשות. זה לא הסרט שאתם עומדים לצפות בו. ישנו גיבור חדש וצעיר לסדרת הסרטים וסטאלון נכנס לנעלי המאמן הקשוח. אבל זה לא סרט אגרוף בסיסי כפי שהורגלנו אליו. זה סרט על מערכת יחסים בין אב לבן. חלל ריק נותר בנפשו של אדוניס ג'ונסון שמעולם לא הכיר את אביו המפורסם אפולו קריד שנפטר טרם הולדתו. הריקנות התמלאה באלימות ולא משנה כמה אהבה ותמיכה תעניק לו אמו, בגילומה של פלישיה ראשד שחוזרת לגלם את מארי אן קריד, אדוניס חייב למלא את החלל בדמות האב. הוא מחליט לנטוש את לוס אנג'לס ולנדוד לפילדלפיה. שם חי לו רוקי בלבואה, מנהל מסעדה הנושאת את שמה של אדריאן.
רוקי רואה באדוניס הזדמנות שניה, גם לפצות על תחושות האשם בנוגע למותו של אביו של אדוניס, מי שהתחיל כאויב והפך לחבר, אפולו קריד. גם לרוקי יש היסטוריה משפחתית מורכבת: אשתו נפטרה מסרטן, בנו הביולוגי מתנכר לו, והוא חי על זכרונות העבר דרך המסעדה שלו שבה הוא מספר לכל מי שמתעניין על עברו כפי שלמדנו בסרט השישי בסדרה. רוקי זקוק באופן נואש למלא את החלל בליבו וגם לדרך עקיפה לחזור אל זירת האגרוף. שני אנשים זרים שהיסטוריה אלימה מחברת ביניהם, שני גברים שתחושות בדידות וניכור יאחדו ביניהם ויהפכו אותם לסוג של משפחה אלטרנטיבית.מייקל ב. ג'ורדן הוא אחד השחקנים הצעירים המוכשרים ביותר הפועלים בהוליווד. כריזמה של כוכב אין לו אבל מגנטיות של שחקן אופי בסגנון של אוסקר אייזיק בהחלט כן. לעומתו סטאלון מזכיר לנו שוב פעם שהוא מסוגל ליצור דמות אנושית ולרגש. מדהים שכוכב הקולנוע הזה, שלא ידוע בזכות כישורי המשחק שלו, מצליח להפתיע בכל פעם מחדש. הוא ריגש ב"רוקי 6", הרשים במותחן הלא מוערך "קופלנד" ועכשיו הוא מגלם אדם שהשיא כבר מאחוריו. אדם שאיבד הכל ונראה שוויתר על החיים. סטאלון בעיקר נשען על הכריזמה שלו ככוכב קולנוע ממגנט, אך זוהרו הלך ודעך עם השנים. האיש שלא ידוע בצניעותו מפנה את הזירה לשחקן צעיר אבל גונב את ההצגה בתפקיד צנוע ומרגש במיוחד, שעליו הוא מועמד לגלובוס הזהב ולא יפתיע אם גם יזכה באוסקר.
אבל הכוכבת האמיתית של הסרט היא האוחזת במצלמה מריס אלברטי. הסגנון הריאליסטי הכאילו תיעודי של הצלמת המתמחה בקולנוע תיעודי מעניק לסרט רובד נוסף ועכשווי. הסרט מתקיים בין מצוקה סוציאלית למצוקה רגשית והמצלמה שלה מתעדת את המציאות בסגנון "סינמה וריטה" שמכה בצופה מהסצנה הראשונה. בין עבודותיה המרשימות אפשר גם למצוא את "המתאבק" של דארן ארונופסקי עם מיקי רוורק ואת הקומדיה הזדונית "אושר" של טוד סולנדז. מלבד האווירה הריאליסטית המרשימה אלברטי צילמה בצורה מבריקה סצנת אגרוף מסחררת ב-One Shot מה שגרם לשחקנים להוכיח שהם באמת יודעים להתאגרף ולא רק מתאימים את עצמם לשוטים קטועים כמו במרבית סרטי האגרוף. רק על התוצאה המרשימה בסצנה הזו היא ראויה למועמדות לאוסקר."קריד" הוא הפתעה ביקורתית וכלכלית שלה אף אחד לא ציפה. ההתרגשות החנוקה מתחילה כבר בסצנה הראשונה בבית המעצר לקטינים ומסתיימת בסצנת הסיום המאופקת על המדרגות המפורסמות המובילות אל המוזיאון לאמנות בפילדלפיה מהסרט הראשון בסדרה, שגרמה לי להיחנק מדמעות. אני לא יודע אם "קריד" יהיה מועמד לפרס היוקרתי או אם יזכה, כפי שקרה לסרט ההוא משנת 1976, אבל הוא מצליח לעמוד כסרט בפני עצמו וגם להמשיך את המורשת בצורה מכובדת שתרגש את המעריצים הנאמנים וגם כאלו שאוהבים דרמות הוליוודיות שלא עושות הנחות לצופים.
קריד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4431/07/2016 08:33:00
6/10אייקון ציון
עם כל האהבה לסילבסטר סטאלון מדובר על סרט בינוני וממוחזר . אם הוא מתיימר לשחזר את ההצלחה של "רוקי" מלפני 40 שנה אז זה זה לא לעניין. גם אם יש אלמנטים כאלה ואחרים כמו העיר פילדלפיה והמוסיקה של ביל קונטי, זה לא מתקרב. בחור צעיר שהתייתם מהוריו בגיל צעיר, שהוא בנו של אפולו קריד יריבו המיתולוגי של רוקי ,פונה לרוקי כדי שיאמן אותו. קריד הצעיר הוא בחור אינטליגנטי וכישרוני שמוותר על קריירה מבטיחה בתחום אחר על מנת להיות אלוף איגרוף. רוקי לוקח את הבחור תחת חסותו ומכין אותו לקרב מול האלוף המכהן הבילתי מנוצח. בהמשך , בריאותו של רוקי שאינו איש צעיר מתדרדרת. בין לבין קריד הצעיר מכיר בחורה ומתאהב בה. איך ייגמר הקרב האחרון? היה אפשר לקצר משעתיים לשעה וחצי.
שם: מור רזגיל: 1308/04/2016 17:09:58
7/10אייקון ציון
סרט נחמד מאוד לצפייה !!! השחקנים מעולים, הפס-קול נוסטלגי, הצילום נהדר, רוב סצנות האגרוף מהפנטות ורוב הדיאלוגים טובים (אך לא תמיד מעניינים) אבל התסריט והעלילה צפויים מאוד, כמו בכל סרט אגרוף. בקיצור, הצפייה נחמדה, וזהו !!!!
שם: שרון881גיל: 3105/03/2016 15:30:26
4/10אייקון ציון
באופן אישי אני לא מבין מה כל כך עפים על הסרט. סרט בינוני שלטעמי מצליח אך ורק בשל הנוסטלגיה לסרטי רוקי. לדעתי סרט זה בפני עצמו לא שווה את הצפייה. הקרב המסכם לא מותח ומרתק. בקיצור סרט ששווה צפייה בבית רק לאחר שממש מציתם כל אופציה אחרת ואין משהו יותר טוב.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט