סוד החיים הפשוטים ביקורת סרט

A Great Friend Movie Review

תמונת כתבתמר שרה שלומוביץ' על "סוד החיים הפשוטים":
"סרט נוגע לב שלא מתאמץ להיות יותר מזה"
סרט חדש   שתף/י
פוסטר A Great Friend
משחק למברט וילסון, גרגורי גדבואה, מארי גילאן, בטי פירוצ'י ברטהוד במאי/ת אריק בנארד  
דרמה
ביקורת סרט לסוד החיים הפשוטים מאת תמר שרה שלומוביץ' | כתבת קולנוע וטלוויזיה
ציון המבקר
"מקסים ופשוט"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
מדד פופולריות
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע75.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
שמו של התסריטאי והבמאי אריק בנארד הפך בצרפת לשם מוכר בעיקר כתסריטאי החתום על סרטים צרפתיים מצליחים כמו "נפלאות החושים" (2015), "דלישס" (2021) שמתאר את סיפורה של המסעדה הראשונה, וגם "שומר טינה" שביים גאי ריצ'י, המבוסס על סרט צרפתי פרי עטו.ב"סוד החיים הפשוטים" בנארד מגייס שניים מכוכביה הבולטים של צרפת: גרגורי גדבואה, שהוביל את סרטו "דלישס", המגלם את פייר - מתבודד שחי חיים שלווים והרמוניים בגן עדן הררי ומרהיב בצרפת, ולמברט וילסון ("מטריקס") המגלם את וינסן דלקור – יזם בעל שם עולמי והיפוכו המוחלט של פייר, שפורץ בגסות לעולמו לאחר שרכבו נתקע בדרך ההררית בסמוך לביתו.
פייר מציל את וינסן מצרתו כשהוא מציע לתקן את הרכב ואף לוקח אותו לביתו להתאושש. לאחר מנוחה ארוכה וינסן מוצא עצמו מתקשה להיפרד מנחלתו ושגרתו השלווה של פייר וחוזר אליהן שוב ושוב (למורת רוחו של המארח), בתקווה למצוא את הדבר שחסר לו בסגנון חייו המהיר והמודרני. הוא מתעקש להתלוות אליו במטלותיו היומיומיות ואף שש להתערב בחייו הפרטיים. פייר, מטבע מנהגו כמכניס אורחים, מאפשר את נוכחותו של וינסן בביתו, אך אינו מסתיר את סלידתו ממנה.את יכולותיו להתפרס על ז'אנרים נרחבים בנארד כבר הוכיח, אך אין ספק שהדרמות הקומיות הן צידו החזק. "סוד החיים הפשוטים" מצייר תמונה פסטורלית ונוגעת ללב של עולם שזז בקצב אחר, כזה שכבר קשה להאמין שקיים בימינו. בין כל הנופים המופלאים בולטת באבסורדיות קומית הניגודיות המובהקת בין וינסן לפייר. וילסון וגדבואה משחקים נאמנה את הזוג המוזר והכימיה בין צמד השחקנים עובדת בצורה נהדרת.
הדמויות מפותחות ולעיתים מפתיעות, וסיפורם נותן עומק רב לסרט. הבימוי המקצועי והתסריט הכתוב היטב, לא מצליחים לחפות על התחושה שהסרט אינו הולך לשום מקום. עד שבאמצע הסרט באופן מפתיע מתבררת הסיבה שבגינה וינסן ופייר באמת נפגשו, והיא לוקחת את הסיפור למקום חדש ומעניין הרבה יותר.בעקבות חציו הראשון הארוך והנמרח יתר על המידה והטוויסט בחציו השני של הסרט לכאורה יש תחושה של שני סרטים שונים. באופן מפתיע החלקים מתחברים בצורה טבעית והמעבר אינו מורגש או חורק מדי בעת הצפייה. זהו סרט שמתאפיין בעיקר בנופים מרהיבים ודיאלוגים שנונים בין שתי הדמויות הראשיות. הסיפור קליל ומחמם את הלב, אך לא עושה מאמץ להיות יותר מזה.שמו של הסרט מסכם אותו בצורה הטובה ביותר. "סוד החיים הפשוטים" מביא למסך הגדול סיפור המתבסס על הרבה קלישאות קולנועיות מוכרות, אך הן משרתות את הסרט הזה היטב. הדמויות יוצרות רצף שוטף של רגעים קומיים שובי לב כמעט ללא מאמץ. הסרט מלווה בטבע מפעים ואווירה חמה שעוטפת את הקהל. לאנשים שמחפשים סרט שירחיק אותם מן הצרות הרבות שאופפות אותנו, זוהי בחירה נהדרת.
סוד החיים הפשוטים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: נירה דגניגיל: 5819/05/2024 21:05:14
10/10אייקון ציון
סרט קסום על כל מה שהוא מורכב ובעצם נורא פשוט….או ממש להיפך
שם: מוניגיל: 7319/05/2024 10:04:12
9/10אייקון ציון
מאוד נהניתי חוץ מהנופים המדהימים סרט עם מסרים חדים נגד הרס הכדור ע"י האדם . יש סרטים שאני נהנה מהם ומקבלים ציון נמוך, כנראה ע"י צופים שמחפשים סרט פעולה.
שם: דורוןגיל: 6918/05/2024 14:26:07
6/10אייקון ציון
סרט צרפתי עם נופים הלקוחים מעולם הדימיון.מעבר לכך,סרט עם עלילה די משעממת, ללא הפתעות מיוחדות.זה פחות או יותר מה שיש לי לפחות, לכתוב על הסרט.אפשרי לוותר.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט