המזכרות ביקורת סרט

Les Souvenirs Movie Review

תמונת כתבמור קומפני על "המזכרות":
"בסרט הזה כבר הייתם, ואתם ממש לא חייבים לראות אותו שוב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Les Souvenirs
משחק אנני קורדי, מישל בלן, מתייה ספינוזי, שנטל לובי במאי/ת ז'אן פול רוב  
דרמה
ביקורת סרט להמזכרות מאת מור קומפני | מבקרת קולנוע
ציון המבקר
"לחטוף סכרת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע82.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די11.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי שהוצג בתחילת השנה בפסטיבל חיפה, יוצא "המזכרות", סרטו השלישי של הבמאי הצרפתי ז'אן פול רוב להקרנות ברחבי הארץ. הסרט מבוסס על רב המכר של דויד פואנקינוס ("העדינות") ומביא את סיפורה של מדלן (אנני קורדי), אישה שחצתה את גיל 80 ומתקשה להתמודד עם אובדן בעלה, ואת סיפורו של נכדה רומן (מתייה ספינוזי), השואף להיות סופר. הסרט מציג למעשה את נקודת מבטם של שלושה גיבורים בני אותה משפחה, שאינם מרוצים מתקופה זו בחייהם: מדלן שמפונה לבית אבות, בנה שזה עתה יוצא לגמלאות ומתקשה להתמודד עם עובדה זו, ורומן הנכד שעובד בלילות כפקיד בבית מלון ומחפש אהבה.אפשר לחלק את הסרטים בעולם הקולנוע כיום בהערכה גסה לשני סוגים: אלו שמטרתם לספק אסקפיזם, בידור רגעי והנאה, ואלו המתבוננים, המעודדים חשיבה מחדש על סוגיות שונות. "המזכרות" משתייך לסוג הראשון ואין כל רע בכך, אלא שגם סרטים שנועדו למטרות בידור ותו לא – רצוי שיכילו מינימום השקעה תסריטאית במבנה ובעיצוב הדמויות. נדמה שבסרט הזה זה פשוט לא קרה וכל שניתן למצוא בו הם צילומי נוף מרהיבים ואסופה של קלישאות.
בסרט הזה כבר הייתם, אך יש במאים ותסריטאים המשכילים לפחות להציג סיפור שסופר פעמים רבות בסגנונות קולנועיים עשירים, במבע מעניין או בטוויסט סיפורי מרתק. ובכן זה לא המקרה, וכך זוכה הצופה לראות שוב איך השמה בבית אבות נכפית על הסבתא טובת הלב והיא מחליטה לברוח בעוד נכדה המבולבל והרגיש יוצא לחפש אחריה. הנשים בסרט מצטיינות בהסתרה, שקרים ומניפולציות וכך גם אשת בנה של מדלן בוחרת לומר לו שהיא בוגדת בו עם גבר צעיר על מנת שיתעורר ויבין שמערכת היחסים שלהם בסכנה. השאלה שעולה מתוך הסרט היא האם הדרך היחידה של נשים להגיע להבנה מסוימת כוללת תכסיסים ומרמה?לא רק הגיבורות מעוצבות באופן בעייתי ומכני. גם בנה של מדלן (מישל בלן), דמות שאמורה להיות מרגשת ומעוררת הזדהות, גורמת בעיקר לזעם ואי נוחות באופן הגס בו היא כתובה ומגולמת. הנכד רומן הוא דמות לא ברורה שנראית סהרורית לחלוטין לכל אורך הסרט. לא ברור מה הרצונות שלה ואיך הפעולות שהיא מקיימת מתחברות זו לזו. בשלב מסוים בסרט נראה שרומן מתעניין בנשים ומחפש אהבה, אך לא ניכר כי זה נושא שכה הטריד אותו בתחילת הסרט ולא ברור מדוע הוא מוטרד עד נואש מהנושא בגילו הצעיר. הרעיון של שלוש נקודות המבט הוא מעניין, לו רק נקודות אלו היו משיקות זו לזו. נדמה כי הגיבורים מתנהלים במרחבים שונים ורובדי העלילה מפוזרים ומנתקים את הצופה רגשית מכל מה שהוא צופה בו.
מדובר ביצירה סכרינית עד מעיקה, שמעוררת תחושה של פנקייק יבש שהוטבע בעודפי רוטב מתוק על מנת להחיות את טעמו בכל מחיר. התשובה לעלילה מתובלת לא טמונה תמיד בסוכר, והמפתח לסרט טוב ומעורר הזדהות הוא לא בהכרח חנופה אובססיבית לקהל עד כדי שיטוח גמור של העלילה.מי בכל זאת עשוי להנות מסרט כזה? אולי מי שלא מצפה לתחכום מינימלי בקולנוע שלו, אולי מי שבדיחות מקושקשות מפצות בעיניו על היעדר עלילה ועומק. אולי מי שממש, אבל ממש אוהב מתוק. הרבה מתוק. הרבה יותר מדי מתוק.
המזכרות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איילתגיל: 6018/10/2016 14:02:18
8/10אייקון ציון
סרט יפה,נוגע ללב עם הומור,שמדגיש את הפערים שבין הדורות.בהרבה חן מכליט את הדאגות היומיומיות שיש לנו לגבי עצמנו, לגבי הורינו, ולגבי ילדינו. רגשות של אחריות,של אשמה,של פחדים..והכל מעורבב בהרבה אהבה.
שם: ירון ג. רעותגיל: 6218/09/2016 10:21:21
6/10אייקון ציון
סרט קטן חמוד איטי משעמם ומטופש. משחק טוב. צילומים יפים.
שם: ירון ג. רעותגיל: 6218/09/2016 10:19:12
6/10אייקון ציון
סרט קטן חמוד איטי משעמם ומטופש. משחק טוב. צילומים יפים.
קישורים
חץ המזכרות (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט