קפטן פנטסטיק ביקורת סרט

Captain Fantastic Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "קפטן פנטסטיק":
"נקודת מבט רעננה וכובשת לב על אבהות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Captain Fantastic
משחק ויגו מורטנסן, פרנק לנגלה, סמנתה איסלר, ג'ורג' מק'קיי במאי/ת מאט רוס  
דרמה
ביקורת סרט לקפטן פנטסטיק מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"יוצא דופן"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע58.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די35.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מי שצופה בסדרה הקומית הנפלאה, "סיליקון ואלי" זוכר את דמותו של גאבין בילסון המנהל האגוצנטרי של חברת Hooli. את הדמות המשעשעת המרוכזת אך ורק בעצמה מגלם בכישרון השחקן מאט רוס. מהשנה הוא גם במאי מוערך שהספיק לקיים פרמיירה עולמית לסרט הקולנוע השני בבימויו בפסטיבל סאנדנס ולזכות בפרס הבמאי הטוב ביותר, במסגרת "מבט מסוים", בפסטיבל קאן 2016 וגם בפסטיבלים בסיאטל ופאלם ספרינגס.ההישגים האלו אינם מפתיעים כי התוצאה תואמת את שם הסרט. במרכז הסרט נמצאת דמותו של בן, אב לשישה המגדל את ילדיו הרחק מציוויליזציה, ביערות וושינגטון. את האב מגלם ויגו מורטנסן בתפקידו הדרמטי הטוב ביותר מאז "סימנים של כבוד" בשנת 2007. למרות שפע הכשרונות הצעירים סביבו, הסרט באמת שייך לבוגר סרטי "שר הטבעות", שיוצר דמות מורכבת של אב קשוח, אלמן טרי הנמצא בתהליך אבל אך מסרב להכיר בזאת. הוא נע בין ייאוש, יהירות, חום, אכפתיות וחוסר סבלנות אבל גם אהבה ללא תנאים לילדיו. מורטנסן עושה זאת בעדינות ובשפע של חן כובש.
הפתיחה המהפנטת של הסרט מציגה טקס פגאני בו הבן הבכור נשלח לצוד את הבשר לארוחת הערב ומצביעה על הסתירה העמוקה שבה בן מגדל את ילדיו. החיים בטבע שבו אתה צד את הארוחות שלך ומגדל את הירקות והפירות בגינה, שונים לחלוטין מהציוויליזציה האמריקנית שבן מנסה להרחיק את ילדיו ממנה. למציאות תכניות אחרות לחלוטין עבור בן וילדיו. רעייתו ואם ילדיו נפטרה בנסיבות טרגיות והם חייבים להגיע להלוויה למלא אחר מבוקשה, מה שיוביל את בן להתמודדות עם משפחתה של רעייתו וכמובן עם ילדיו שלא כולם מוכנים לגדול בהתבודדות שהוא כפה עליהם וחלקם אפילו לא פגשו אנשים אחרים בחייהם."קפטן פנטסטיק" מתאר את מערכת היחסים הייחודית הזאת בין האב לילדיו בצורה אנושית ומרגשת. בסצנה נפלאה בה אחת מבנותיו מנתחת את ספרו של נאבוקוב "לוליטה" היא מסבירה לאביה שנקודת המבט של הספר היא דרך עיניו של הגבר המבוגר המאוהב בילדה בת 12, שזה מחריד אבל בגלל שהספר מבטא קודם כל את תחושותיו של הגבר ניתן להזדהות איתו. "קפטן פנטסטיק" הוא קודם כל נקודת המבט של בן. במציאות האמריקאית רשויות החוק יכולות לאסור אותו על הזנחה על כך שהוא בחר לילדיו דרך חיים קשה שיכולה לסכן את חייהם, אבל אנחנו בכל זאת מזדהים איתו ומבינים את מניעיו.
המשפחה יוצאת למסע לכיוון ניו-מכסיקו כדי לפלוש לטקס ההלוויה של האם, שהוריה מתכננים לה כנגד צוואתה. המסע הזה מפגיש אותם עם המציאות האמריקאית. זוהי התנגשות בין ששת הילדים שאוכלים אוכל בריא לעומת האמריקאים כבדי המשקל הזוללים בדיינר המקומי. שישה ילדים המתחנכים בבית וקוראים ספרים עיונים וספרות יפה לעומת בני הנוער שהולכים לבתי ספר העירוניים והשכלתם נמוכה יותר. הם מגלים גם סיטואציות שהמציאות לא היתה יכולה להכין אותה אליהם כמו אהבה ראשונה.מאט רוס אוסף סביבו צוות שחקנים מוכשר בתפקידי משנה: סטיב זאן, קתרין האן, פרנק לנגלה, אן דווד ומיסי פייל. כולם פנים מוכרות מעולם הקולנוע והטלוויזיה. אבל הליהוק הנפלא של השחקנים הצעירים הופך את מה שהיה יכול להיות סיוט בלתי נסבל לתענוג אמיתי. מבחינתי הם זכו בפרס המשפחה הקולנועית המוצלחת ביותר לשנת 2016. "קפטן פנטסטיק" מזמין את הקהל למסע מרתק שכולו חווייה חושית ורגשית, ואם אתם חוששים שהסרט אינטלקטואלי או איכותי מדי בשבילכם התוצאה בסופו של דבר גם מבדרת ומהנה. לצד "מועדון שנות ה-80" זה אחד הסרטים האהובים עליי הקיץ.
קפטן פנטסטיק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5206/01/2024 10:11:36
7/10אייקון ציון
עוף מוזר. אם מזקקים את הסיפור ,אז מדובר על קונפליקט בין העולם הרגיל שאנו מכירים לבין כל מה שקורא עליו תיגר.היחס לנושאים כמו דת,חינוך, חומרנות ועוד.יש פה היבט פילוסופי משמעותי .השאלה היא איך נכון לחיות את החיים ומה הייעוד שלנו. מנפץ פרדיגמות ותפיסות מקובלות. הסרט עצמו איטי ודורש סבלנות,אך הוא מייצר עניין וחומר למחשבה.ציון 7.5.
שם: שירנסגיל: 3427/05/2017 01:48:35
10/10אייקון ציון
סרט מקסים. זיקוק של אהבת אדם במועברת בצורה מופתית. גורם לחשוב בצורה נקייה על החיים שלנו כיום ומה היינו באמת רוצים. מומלץ למי שמסוגל להתמסר ולהתרגש.
שם: איתמרגיל: 2003/01/2017 23:57:44
10/10אייקון ציון
סרט פשוט מדהים, בלי להגזים - אחד הטובים שראיתי. עמוק, מרגש, איכותי. מעורר המון מחשבה: על צורת החיים שלנו כיום, על הניתוק מהטבע ומערכיו, על חינוך ילדינו - נושא שהוצג בצורה מופלאה - ועל איך היינו רוצים לחיות את חיינו כאן על כדור הארץ. בהחלט מומלץ!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט