הכחשה ביקורת סרט

Denial Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "הכחשה":
"מעביר בהצלחה מקרה היסטורי חשוב למסך הגדול"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Denial
משחק רייצ'ל וייז, טום ווילקנסון, טימותי ספול במאי/ת מיק ג'קסון  
דרמה
ביקורת סרט להכחשה מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"קורקטי ומעניין"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע79.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די19.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות1.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטי השואה הם תת-ז'אנר שזוכה להצלחה גדולה, מסיבות מובנות, בישראל, כאשר בשנים האחרונות מגיעים סרטים רבים שאינם עוסקים ישירות בזוועות מלחמת העולם השנייה, אלא מתעמקים בהיבטים עקיפים הנוגעים בתחום כמו ההתמודדות הגרמנית עם זיכרון השואה ("מבוך השקרים"), המאבק על החזרת הרכוש היהודי של הניצולים ("האישה בזהב"), ההפקה הטלוויזיונית של משפט אייכמן ("אייכמן שואו") או המאבק כנגד ההוראה הגרמנית להרוס את האתרים המובילים בפריז ("דיפלומטיה").גם הסרט "הכחשה" מציג פן מסוג זה, שפחות נדון בהתעסקות הקולנועית עם זיכרון השואה, והוא המאבק מול מכחישי השואה. הסרט מבוסס על המשפט שהתרחש בבריטניה בין הפרופסור האמריקנית דבורה ליפשטדט נגד ה"היסטוריון" דיוויד אירווינג, שהאשים אותה בהוצאת דיבה נגדו, כשהכריזה עליו כמכחיש שואה בספרה. בשל אופייה של מערכת המשפט הבריטית, חובת ההוכחה נמצאת על הנתבע וליפשטדט הייתה צריכה למעשה להוכיח במשפט כי השואה התרחשה ואירווינג משקר במכוון בספריו, משפט אשר היה מכריע בהוקעת מכחישי השואה ובקיבוע העובדתי של הזוועות שהתרחשו במחנות.
החשיבות המרכזית של "הכחשה" היא בעצם עשייתו. מבחינה קולנועית אין חדש בסרט, ופרט לסצנות מיותרות בהן עולה באופן מוחשי זיכרון המוחשי מול עיניה של דבורה, עשיית הסרט היא קורקטית, עניינית וחפה מסנטימנטליות. הסרט מציג שלב אחר שלב את המתרחש במשפט ומתבסס במידה רבה באופן עקבי מילה אחר מילה אחרי העדויות שנשמעו בו. יותר מאשר הסרט הוא סרט שואה קלאסי, זהו סרט על כך שיש עובדות שאינן פתוחות לדיון - יש דעות שניתן להתווכח עליהן ויש שקרים שניתנים להפרכה. מסר שהופך אותו לעכשווי במיוחד בעידן הפוסט-אמת של טראמפ והברקזיט."הכחשה" מסתמך על תצוגת המשחק של רייצ'ל וייס המגלמת בהצלחה ובדמיון רב את ליפשטדט (אשר הגיעה לפסטיבל הקולנוע היהודי בישראל וראיון עימה יפורסם בסוף השבוע באתר). מגדיל ממנה לעשות הוא טימותי ספול (הזכור כוורטמייל מסרטי "הארי פוטר"), שמצליח לגלם דמות קשה ובלתי ניתנת להזדהות בצורה מוקפדת שנמנעת מהקצנתה ומאפשרת לתסריט המדוד לגרום לצופים לחוות את דעתם עליה בעצמם.
למרות שתוצאותיו של המשפט יהיו ידועות מראש לרבים מהצופים, "הכחשה" מצליח לשמור על מתח ולרתק ,בחלקו, בדיוני בית המשפט. אין בו סצנות בלתי נשכחות או גדולה קולנועית וסביר להניח שהוא לא ייזכר כאחד הסרטים החשובים העוסקים בהתמודדות עם זיכרון השואה, אך הוא מצליח להעביר בהצלחה את המקרה אל המסך הגדול מבלי לרדד אותו ומכאן מגיעה הצלחתו היחסית.
הכחשה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תבורגיל: 1701/08/2018 23:18:40
10/10אייקון ציון
דרמה מרתקת, סוחפת, אי אפשר להוריד את העיניים לשנייה מהמסך. סרט לאוהבי סרטי משפט ותביעות והטחת מהלומות מילוליות הדדיות
שם: anipoגיל: 4606/01/2018 18:18:46
7/10אייקון ציון
דרמה משפטית מעניינת סביב נושא הכחשת השואה. דברה היא סופרת והסטוריונית של השואה ,אמריקנית ממוצא יהודי, שנתבעת תביעת דיבה על ידי מכחיש שואה גזען, לאחר שיצאה נגדו בהרצאותיה. התובע הוא בריטי והמשפט מתנהל בלונדון. החוק האנגלי בניגוד לאמריקני, מטיל על הנתבע את החובה להוכיח את צידקתו. דברה שוכרת צוות הגנה מקומי וכבר מההתחלה מתגלעים חילוקי דיעות לבין הצוות בנוגע לאסטרטגית ההגנה. דברה מעוניינת להעיד ושגם ניצולי יעשו כן, אך הצוות המשפטנים הבריטים הקרים סבורים שזה יהיה לרועץ. המשפט מתמקד במחנה ההשמדה אושוויץ ,כאשר מכחיש השואה טוען שמחנה זה לא שימש להריגת יהודים.כחלק מעבודת ההגנה,דברה והפרקליט הראשי שלה יוצאים לשם כדי לסתור את טענותיו.המשפט הרגיש הזה, מתנהל בפני שופט יחיד והוא לבד יהיה זה שיכריע. אין בסרט הזה כדי לשפוך אור נוסף על נושא השואה או להציג זווית שלא הכרנו ויכול להיות שלא התיימר להיות כזה. בסך הכל סרט טוב.
שם: ברגיל: 2204/06/2017 17:48:03
8/10אייקון ציון
סרט מצוין שמתהדר בקאסט שחקנים לא פחות ממדהים. משחק פשוט משובח של כל הדמויות. העלילה עצמה מאוד מעניינת אבל התסריט כתוב בצורה קצת צפויה וידועה מראש. הסיפור מקומם ומעלה שאלות רבות. איך זה שבעצם מגיעים למצב בו צריכים להוכיח שהשואה אכן קרתה? סרט מרגש אודות האמת, הלחימה, והצדק לדמוקרטיה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט