האיש שהפיל את הבית הלבן ביקורת סרט

The Man Who Brought Down the White House Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "האיש שהפיל את הבית הלבן":
"מדהים עד כמה אקטואלי גם בשנת 2017"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Man Who Brought Down the White House
משחק ליאם ניסן, דיאן ליין, טוני גולדווין במאי/ת פיטר לנדסמן  
דרמה
ביקורת סרט להאיש שהפיל את הבית הלבן מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"ניסן נפלא"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע52.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די18.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות29.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
זהו סרטו השלישי כבמאי של התסריטאי פיטר לנדסמן ונראה שהוא אוהב ליצור סרטים המבוססים על אירועים אמיתיים. סרטו הראשון "פארקלנד" תיעד את ההתרחשויות השונות בבית החולים שאליו הובא הנשיא ג'ון פ. קנדי אחרי ההתנקשות בחייו. סרטו השני "בלתי הפיך" בכיכובו של וויל סמית' הביא את סיפורו של הפתולוג ד"ר בנט אומאלו, שחשף את הניסיון של בעלי ליגת הפוטבול בארה"ב להסתיר מהשחקנים והציבור כיצד זעזוע מוח יכול להשפיע על שחקני פוטבול ולגרום להם לנזק מוחי. סרטיו של לנדסמן הם מקצועיים ומכובדים, אך אף אחד מהם לא באמת מצליח להפוך ליצירה קולנועית מסעירה ובעלת חשיבות היסטורית, על אף העובדה שהסרטים עצמם עוסקים בדמויות ואירועים היסטוריים רבי חשיבות.זהו גם גורלו של "האיש שהפיל את הבית הלבן". זהו סרט עשוי היטב העוסק בנושא חשוב שיספק לחובבי היסטוריה, ולצערי גם אקטואליה, במה לדיונים נרחבים. פרשת "ווטרגייט", שחשפה את הריקבון והשחיתות בצמרת הבית הלבן, כבר הוצגה בשלל מוצרים קולנועיים וטלוויזיוניים, מרביתם מנקודת המבט של הנשיא ניקסון שנאלץ להתפטר ולעלות על המסוק, לנופף בידיו לאות ניצחון למרות ההפסד הצורב ולהיעלם באופק, עד שבשנת 1977 הוא הסכים להתראיין אצל כתב החדשות הבריטי דיוויד פרוסט. גם על מפגש לא שגרתי זה נוצר סרט קולנוע מעולה - "פרוסט/ניקסון" של רון האוורד.
הסרט המפורסם והחשוב ביותר הוא כמובן מנקודת המבט של העיתונאים בוב וודוורד וקרל ברנשטיין בסרטו זוכה האוסקרים של אלן ג. פאקולה "כל אנשי הנשיא". הסרט הביא את סיפורם של כתבי ה"וושינגטון פוסט", שבעזרתו של גורם חשאי ב-FBI שכונה "גרון עמוק", חשפו את פרשת הפריצה למטה המפלגה הדמוקרטית במלון "ווטרגייט" בוושינגטון לצורך האזנות סתר לפני הבחירות של 1972. אבל מי היה אותם אדם מסתורי שסיפק להם את המידע? זהותו האמיתית של המדליף נחשפה רק בשנת ב-2005, כאשר זה החליט לפרסם ספר על קורותיו בגיל 90. מדובר בסוכן החשאי מארק פלט, מספר שתיים ב FBI. בשנת 2006 בגיל 91 הוא נפטר ופיטר לנדסמן רכש מיד את הזכויות על הספר, החושף את פעילותו לאורך עשרות שנות שנים במוסד החשוב והמדובר.הסרט מתחיל בפטירתו של ג'יי אדגר הובר, ראש ה-FBI משנת 1924 ועד מותו בשנת 1972. אדם בעל כוח רב שתחת ידיו נערמו ערמות מסמכים החושפים את שלל השחיתויות והבגידות של פוליטיקאים רבים בוושינגטון. כל הנשיאים שישבו בבית הלבן חששו מהכוח הבלתי נגמר של האיש ששלט ביד רמה ב FBI. גם ניקסון חשש ולכן כאשר זה נפטר, במקום להחליף אותו בסגן הנאמן מרק פלט, הוא בחר להכניס למשרד עסקן פרטי משלו כדי למנוע חקירות הנוגעות לפשעים ולשחיתויות שהוא מעורב בהם.
הבעיה המרכזית של הסרט היא שהצופים שאינם בקיאים בהיסטוריה האמריקאית, פרשת "ווטרגייט" וגם מי זה ניקסון, עתידים להתאכזב ואף להשתעמם. על אף שזהו סרט בכיכובו של ליאם ניסן, שהפך לעת זקנה לכוכב סרטי פעולה ("חטופה" והמשכיו), מדובר בדרמה המתרחשת מאחורי הקלעים של הבית הלבן. למרות המוסיקה שמנסה להכניס קצת מתח, אין בסרט סצנות פעולה אלא בעיקר המון דיאלוגים בין אנשים מעונבים וגם כמה מונולוגים זועמים של ניסן המגלם את מרק פלט באופן כריזמטי. כנראה זה תפקידו הדרמטי הטוב ביותר של ניסן כבר תקופה ארוכה. התסריט לא מצליח להסביר לנו מי הוא אותו פלט, איך הוא הגיע למעמד שאליו הגיע ב-FBI ולמה אחרי שלושים שנה של שרות הוא מחליט להדליף את המסכמים בנוגע לנשיא ומקורביו. האם מדובר בנקמה בניקסון והסובבים אותו שהחליטו לדלג על המחליף הטבעי או דאגה אמיתית לשלומה של הדמוקרטיה האמריקאית?צריך להתבונן על החדשות המגיעות מארה"ב ומהארץ כדי להבין את חשיבותו האקטואלית של הסרט. אם זה בארה"ב כאשר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מנסה לפגוע בחקירה של ה FBI בנוגע לקשרים שלו ושל מקורביו אודות מעורבות של רוסיה בבחירות בארה"ב. ואילו בישראל שורת החוקים המנסים לעצור את פעולת המשטרה כדי לפגוע בחקירות הרבות העוסקות בשחיתות נגד נתניהו, משפחתו ושריו. הסרט הזה הוא שיעור חשוב באזרחות ואולי מתאים לשיעור שעוסק בהפרדת רשויות, דבר שממשלת ישראל מנסה להעלים. ניקסון רצה להיות נשיא אבל גם להיות השופט והשוטר. מזכיר לנו קצת את ממשלת ישראל בשנת 2017 - זאת כנראה הסיבה המרכזית לחשיבותו של הסרט.
האיש שהפיל את הבית הלבן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תומר רפאליגיל: 1609/11/2019 13:50:39
7/10אייקון ציון
סרט סבבה בסך הכל, יש קטעים קצת לא מובנים אבל הסרט טוב בסך הכל
שם: ערןגיל: 4702/02/2018 04:44:24
7/10אייקון ציון
פרשת ווטרגייט והחקירה שנערכה ע"י האפ בי איי על רקע לחצים מהממשל זוכים להצצה מעניינת , מבוססת על סיפור אמיתי שמצליחה לייצר עניין ושומרת על מתח. ליאם ניסן משחק מצויין בתפקיד אופי שונה ממרבית תפקידיו האחרים.
שם: Neisגיל: 6922/12/2017 19:51:10
9/10אייקון ציון
סרט מתח טוב. משחק מצויין של ליאם ניסן. חובה לראות ולו כדי להכיר את האיש שהפיל את הבית הלבן. נותן תקווה לשימור הדמוקרטיה בתקופה בה אנו מגלים שהחופש הולך ונעלם משום חוסר מודעות ועניין של הציבור.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט