משום מקום ביקורת סרט

In the Fade Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "משום מקום":
"דרמת מתח עשויה היטב עם משחק נפלא של קרוגר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר In the Fade
משחק דיאן קרוגר, נומן אקר במאי/ת פאטי אקין  
דרמה
ביקורת סרט למשום מקום מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"סוחף ומרתק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע82.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די10.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
פסטיבל קאן 2018 מתחיל ממש עוד רגע והמפיצים נזכרים רק עכשיו להביא לנו חלק מיבול הפסטיבל של שנה שעברה, כשבסוף השבוע האחרון יצאו לאקרנים שני סרטים מהתחרות הרשמית: "יום נפלא" (הבלתי ניתן לצפייה) שזכה בפרס השחקן והתסריט ו"משום מקום" של הבמאי פאטי אקין, שזכה בפרס השחקנית לדיאן קרוגר ובפרס גלובוס הזהב לסרט הזר הטוב ביותר.בניגוד להרבה מסרטי פסטיבל קאן, שניחנים במבע אמנותי ובקולנוע בסגנון ארט-האוס אירופאי, "משום מקום" הוא סרט מאוד נגיש ומעניין לצפייה, מה שגרם לחלק מהמבקרים להרים גבה על זכייתו בפרס כה חשוב בפסטיבל הצרפתי. אז נכון שלא מדובר ביצירת מופת והסגנון של הסרט הוא ישיר ונועד לעורר רגש עז בצופה, אך הוא עושה זאת בהצלחה מרובה ותצוגת המשחק של קרוגר בסרט היא לא פחות ממופתית.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
השחקנית הגרמנייה המצליחה, שמשתתפת לראשונה בסרט במולדתה, מגלמת את קטיה, אישה חזקה ועצמאית שמתחתנת עם מהגר טורקי בשם נורי, שישב בעבר בכלא על סחר בסמים ומביאה איתו לעולם ילד. לאחר היכרות קצרה שלנו עם המשפחה, פיצוץ אדיר מחריד את מקום העבודה של נורי והורג אותו ואת בנם. קטיה משוכנעת כי ניאו-נאצים ביצעו את הפיצוץ על רקע גזעני, בעוד המשטרה חושדת כי מדובר בחיסול עברייני בשל עיסוקו הקודם של נורי. העובדה שקטיה ראתה לרגע קט טרם הפיצוץ אישה שהניחה את אופניה במקום מספקת קצה חוט לפתרון המקרה.אקין מחלק את הסרט לשלושה חלקים, שכל אחד מהם נפתח בצילום ביתי (במצלמת אייפון) מחיי המשפחה של קטיה. השליש הראשון של הסרט מתמקד בהשלכות הפיצוץ על קטיה ובהתמודדותה עם הטראומה ואקין משרטט בעדינות וללא פומפוזיות את היגון שחודר לכל רגע ביום יום ואת המועקה שקשה להשתחרר ממנה ומובילה להרס עצמי. קרוגר מגיעה לשיא בחלק זה ומוכיחה כיצד בהבעות פנים מדודות היא יכולה להביע רגש עז וכן.
את המתרחש בשני השלישים הנותרים לא ניתן לתאר ללא גלישה לספוילרים, אך אקין משרטט בו מעגל בו הוא מראה עד כמה קשה להשיג צדק אמיתי בעולמנו ואת ההקרבה הכרוכה בהשגת צדק כזה והאופן בו הקרבה זו פוגעת לא רק בעבריינים אלא גם בקורבנותיהם. הוא מסתייע בעבודת צילום מדויקת של צלמו הקבוע ריינר קלאוזמן, המשתנה במעט בכל חלק בכדי להתאים את הצד הוויזואלי לאווירה אותה הוא מבקש להעביר.הבמאי הגרמני ממוצא טורקי הוא מבכירי הבמאים האירופאים היום וכמעט בכל סרטיו ("עם הראש בקיר", "בקצה גן העדן") הוא עוסק במשבר ההגירה בגרמניה, בדגש על המיעוט בטורקי והיחס הגזעני אליו של המדינה, שמנסה להסתיר את שדי עברה הנורא ולהשוות לעצמה פן ליברלי, אך העבר מצליח לצוץ מחדש מבעד למעטפת הנאורה. גם אם "משום מקום" עושה זאת בצורה ישירה יותר ומעודנת פחות, הוא עדיין עובד כדרמת מתח אפקטיבית ביותר, עשויה היטב ומשוחקת נפלא שתספק בהחלט את הצופים ותותיר אותם עם חומר למחשבה עם סצנת סיום שהיא בו זמנית צפויה, בלתי נמנעת וחזקה ביותר.
משום מקום - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Jason Stathamגיל: 2703/09/2018 14:17:11
10/10אייקון ציון
דרמת מתח מרגשת סוחפת ומרתקת. סרט שמציג בצורה מעניינת את משבר הפליטים בגרמניה והשנאה כלפיהם מצד חלקים באוכלוסיית גרמניה.
שם: אחד העםגיל: 4514/08/2018 17:39:11
9/10אייקון ציון
דרמה חזקה ונוגעת,סיפור כואב ,עשוי היטב עם סוף מפתיע ומרגש ,בהחלט מומלץ
שם: שלומיגיל: 6813/06/2018 19:16:18
9/10אייקון ציון
סרט באיכות טובה, מתאר את הבעיות בגרמניה עם המהגרים הזרים. משחק מצוין של דיאן קרוגר, מומלץ לצפייה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט