חדשות טלוויזיה / סדרות

"קונאן חייב ללכת": ביקורת תכנית הטיולים של קונאן או'בריאן

קונאן חייב ללכת: ביקורת תכנית הטיולים של קונאן או'בריאן
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הקומיקאי האמריקאי ממשיך במסעו הרחק מתכניות האירוח בפריים טיים והפעם עם סדרה בשירות הסטרימינג של MAX, שהיא ההפך מתכנית הטיולים הממוצעת ובה הוא מטריל ומציק למעריציו ברחבי העולם. התוצאה מהנה ומצחיקה מאוד, אבל מעוררת טעם של עוד לאור העובדה שיש 4 פרקים בלבד
מאז שהיה חלק לא פעיל באחת השערוריות הכי גדולות בהיסטוריה של הלייט נייט, קונאן או'בריאן מצא מפלט הרחק מהפריים טיים, בערוצי נישה ופורמטים לא קונבנציונליים. מתוכנית אירוח "קונאן" בערוץ TBS ומיני סדרת טיולים "קונאן ללא גבולות" שבמסגרת אחד הפרקים שלה ביקר בישראל, הקומיקאי האמריקאי ממוצא אירי עבר לעולם הפודקאסטים עם "קונאן או'בריאן צריך חבר", שבו אירח דרך הזום מעריצים מכל העולם. בסדרת הטיולים החדשה שלו שעלתה בשירות הסטרימינג של HBO MAX, שהיא המשך ישיר של הפודקאסט, קונאן מבקר חלק מהמעריצים האלה מבלי שהם יודעים על כך. "קונאן חייב ללכת" (Conan O'Brien Must Go) הוא תרגום מילולי מדויק לשם התוכנית באנגלית, אבל ממש לא מכסה את מגוון המשמעויות שלו.

כל פרק מתחיל בפתיח של נופים מרהיבים מרחבי העולם עם הקריינות: "על מנת להעריך כראוי את ההדר המהמם של הכוכב שלנו, לפעמים צריך לחלל אותו. קבלו את המחלל", ואז משודר לקט מעלליו של קונאן מכל פרקי הסדרה. אלה הנופים המרהיבים האחרונים שתראו בכל הסדרה, כי חוקי הפורמט של תוכנית טיולים לא חלים על קונאן אובראיין.



כפי שהוא בעצמו מעיד בראיון לקידום התוכנית, "המטרה היא שבסוף הפרק תדעו על המדינה עוד פחות מאשר בתחילתו". בעודו נמצא בנורווגיה הוא יציג את הזוהר הצפוני ואז המצלמה תתרחק ונגלה שזה שומר מסך בלפטופ שלו. בתאילנד הוא ילך לאטרקציה שיש בכל מקום - קיר טיפוס. בארגנטינה הוא יבקש מאמן רחוב לצייר ציור קיר שלו, 100% אירי, מחבק את מסי והאפיפיור עם הכיתוב "בניה הקדושים של ארגנטינה". אכן, המחלל.

בכל מקום אליו הוא מגיע, קונאן מתעלק על מעריציו ומהר מאוד גורם להם להתחרט על המפגש שרק לפני רגע שמחו ממנו מאוד. קשה להבין אם התגובות האלה אמיתיות או מבוימות. במיוחד כשהוא מגיע למגדלור ותיק ומפורסם באירלנד ולתדהמת המפעיל המבוגר מביע את מורת רוחו על כך שמדובר במנורת לד ענקית ולא אור אמיתי.המפתח להבנה נמצא בהיכרות עם הקומדיה של קונאן שמכוונת בעיקר כלפי עצמו והפרסונה הצנועה ובו זמנית גדולה מהחיים שלו. לאורך כל הקריירה שלו תמיד התייחס בכבוד לאנשים ותרבויות, אבל מצא דרך להתאים אותם לשגעונות שלו. אולי זו אחת הסיבות שהצליח להישאר רלוונטי כל כך הרבה זמן ושרד חילופי דורות בפלטפורמות מרובות ותעשייה משתנה במהירות.



בזכות רוח השטות הבלתי נלאית של הג'ינג'י המגודל וכימיה שהוא מייצר בקלות עם כל הסובבים, תוכנית הטיולים שאין לה מבנה מקבלת צורה – הצורה של קונאן או'בריאן. המרכיב הסודי להצלחה שלו הוא פשוט להיות עצמו. גם כשהגיל כבר מראה עליו את אותותיו, האינפנטיליות המדבקת עדיין שם, בין אם זה כשהוא מציק לעוברי אורח או מנהל שיחה רצינית עם גניאלוגית. אין סיטואציה שלא ינסה לסחוט ממנה בדיחה ובדרך כלל יצליח, במיוחד כשהפאנץ' שלה זה הוא עצמו, מראהו החיצוני או רמת הידוענות שלו.

הלך הרוח בתוכנית מרגיש כל כך מוכר ונוסטלגי, עד שנופל האסימון שזו הפעם הראשונה מאז 2021 שאנחנו רואים חומר מצולם של הקומיקאי האהוב, אחרי שלושה עשורים רצופים של לייט נייט שהופסקו על ידי הקורונה. הפעם היו אלה שביתות האיגודים בהוליווד שהפריעו לצילומי התוכנית ובגללן קיבלנו ארבעה פרקים בלבד. זה בהחלט לא מספיק אבל כן מהנה ומצחיק מאוד.

התכנית "Conan O'Brien Must Go" משודרת בבשירות הסטרימינג MAX. לביקורות סדרות נוספות: לחצו כאן
יבגני גרינברג - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Bad Boys Ride or Die1בחורים רעים: הכל או כלוםציון גולשים10 / 8.7ציון מבקרים5 / 2.0
The Great Escaper2הבריחה הגדולהציון גולשים10 / 8.6ציון מבקרים5 / 3.0
The Sixth Child3הילד השישיציון גולשים10 / 8.6ציון מבקרים5 / 3.4
A Great Friend4סוד החיים הפשוטיםציון גולשים10 / 8.4ציון מבקרים5 / 3.5
Hemda5חמדהציון גולשים10 / 8.1ציון מבקרים5 / 3.3
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט