מורדים לסופ"ש ביקורת סרט

Weekend Rebels Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "מורדים לסופ"ש":
"הסרט "איש הגשם" פוגש את משחקי היורו בגרמניה"
סרט חדש   שתף/י
פוסטר Weekend Rebels
משחק פלוריאן דויד פיץ, יואכים קרול, ססיליו אנדרסן, אילין טצל במאי/ת מארק רוטמונד  
דרמה
ביקורת סרט למורדים לסופ"ש מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"קורטוב אופטימיות"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
10/10
?
מדד פופולריות
3.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע66.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנים האחרונות תעשיית הקולנוע שמה יותר דגש על האוכלוסייה המוחלשת בחברה כשהמטרה היא להטמיע את קיומם בעולמנו ולהמחיש זאת באמצעות הקולנוע. ראינו זאת בסרט הספרדי "צ'מפיונס" אודות אנשים בעלי מוגבלויות שמגיעים להישגים נאים בתחום הכדורסל והמשכו "אלופי החיים". כך גם עשה הסרט האיטלקי "טעימה מהחיים" אודות בשלן גאון הסובל מתסמונת אספרגר ומוכיח יכולות בישול נדירות. כעת מגיע "מורדים לסופ"ש" הגרמני המביא אל המסך הגדול סיפור של אב לבן הסובל מתסמונת אספרגר וצורת התמודדותו עם המצב.הסרט מבוסס על ספר המבוסס על סיפור אמיתי, ובו הצופים מתוודעים למירקו ופאטיים, זוג צעיר שבנם הבכור ג'ייסון אובחן בגיל צעיר כלוקה בתסמונת אספרגר, ועולמם התהפך לחלוטין. "לאנשים נוירופיקנים כמונו קשה להבין מהי תסמונת אספרגר. אבל אפשר להגיד שהבן שלכם עשוי להבין דברים בצורה שונה. אין לדעת איך תתפתח ההתנהגות שלו. אבל אוטיזם היא לקות חשוכת מרפא", מסבירה הרופאה למירקו ואשתו על התסמונת ובדבריה היא שופכת אור שחור על ציפיותיהם ותקוותיהם.
למרות התחזית השלילית, הזוג מחליט לבנות לו חיים נעימים ככל האפשר. מה שגורם לאב לקחת עבודת פיקוח על סניפי בורגר ברחבי גרמניה, שגורמת לו להיעדרויות רבות מחוץ לבית ולאם להישאר בבית ולטפל בו ובבת התינוקת שנולדה להם. ג'ייסון גדל להיות ילד מבריק שמאוד מתעניין באסטרונומיה, אך מתקשה להסתגל חברתית ולהבין סיטואציות חברתיות בבית הספר.ג'ייסון מבין שילדים בגילו מאוד אוהבים כדורגל ומחליט שעליו למצוא קבוצת כדורגל אותה הוא יעודד וכך יוכל להתחבר אליהם. אך בניגוד לילדים אחרים, לג'ייסון יש רשימת דרישות: להגיע פיזית לכל המגרשים, לבדוק שהשירותים נגישים לנכים, שבין אוהדי הקבוצה אין נאצים, אסור לשחקנים לנעול נעלים צבעוניות מדי, אסור שיהיו פרסומות בכל מקום, שלא יהיו קמעות מביכים, אוהדי הקבוצה צריכים להיות בעלי מודעות סביבתית, אסור לשחקנים לעשות מעגל חיבוקים. אביו עושה איתו הסכם – הוא ייקח אותו למשחקים כל סופשבוע ובתמורה ג'ייסון לא יתחצף ויפריע בבית הספר. אך לאחר שהוא סוגר עמו את העסקה, הוא מגלה שמדובר ב-56 קבוצות!
מירקו וג'ייסון יוצאים למסע ברחבי גרמניה – עוברים מאצטדיון לאצטדיון, בוחנים את האוהדים ותוך כדי מתחילים להכיר אחד את השני טוב יותר. ג'ייסון בעל ידע עצום על כוכבים ואסטרונומיה והוא מעשיר את עולמו של מירקה וגם מתחיל להתגמש ולעשות דברים שבעבר היו עבורו טאבו. ממצב של הימנעות מלבלות זמן בחיק המשפחה, מירקו מבלה שעות רבות יחד עם ג'ייסון. הוא מגלה שהפסיד הרבה רגעים יפים עם משפחתו לאורך השנים. אך למרות הפסטורליות, הם עדיין נתקלים בסיטואציות שג'ייסון מתקשה להכיל ולהתמודד – האם השניים יעמדו באתגר וימצאו את קבוצת הכדורגל המתאימה לג'ייסון?הבמאי הגרמני מארק רוטמונד מביים את הסרט בצורה תוססת ומרגשת ששמה דגש על עולם הכדורגל (אוהדי המשחק יתחברו באופן מיידי). השחקנים הראשיים: פלוריאן דיוויד פיץ שמגלם את מירקו וססיליו אנדרסון שמגלם את ג'ייסון פשוט מקסימים ומרגשים והכימיה ביניהם מאוד אמינה. הסרט שמבוסס על סיפור אמיתי מכיל לא מעט רגעים משפחתיים יפים ובעיקר רגעי אב ובן שמתוודעים אחד לשני. דמותה של האם, לעומת זאת, מאוד מינורית ולא מקבלת מספיק עומק. מכיוון שהאם היא זו שהכילה את ג'ייסון לאורך רוב שנות חייו, יש פה מעט פספוס. מאידך, ניתן היה לקצץ במסעות לעבר המשחקים השונים, שבאיזשהו שלב הרגישו שהם חוזרים על עצמם.במהלך הצפייה בסרט אי אפשר שלא לחשוב על סרט אחר שעסק באוטיזם, הסרט האמריקאי "איש הגשם" בכיכובם של דסטין הופמן וטום קרוז שאף זיכה את הופמן בפרס האוסקר על משחקו. בסרט מגלם קרוז איש מכירות המגלה יום בהיר אחד שיש לו אח אוטיסט עליו לא שמע מעולם וגם הם עוברים מסע מרגש שמשנה אותם. הסרט "מורדים לסופ"ש" הוא אמנם קטן יותר, אך מרגש ורלוונטי. הוא מעלה נושא חשוב לסדר היום ועושה זאת בצורה מתוקה וחיננית המספקת הרבה תקווה ואופטימיות. בזמנים כאלה – זה הרבה מאוד.
מורדים לסופ"ש - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ברברה סימוןגיל: 7002/07/2024 23:01:50
10/10אייקון ציון
סרט מאוד מרגש ומעניין איך המשפחה מתמודדים עם בנם האוטיסטי. מאוד שווה ליראות איך אני הייתי היחידה בעולם הקולנוע.
שם: ויקיגיל: 3802/07/2024 11:45:01
10/10אייקון ציון
סרט מרגש ומאוד מומלץ
שם: עומרגיל: 4229/06/2024 10:04:49
10/10אייקון ציון
עצוב, מצחיק, מרגש.. אחד הסרטים המצוינים שראיתי בשנה האחרונה ולראות את זה עם הבנים שכדורגל זה הכל בשבילם, בכלל מוסיף לחווייה.
קישורים
חץ מורדים לסופ"ש (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
חמדה Hemda חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Bad Boys Ride or Die1בחורים רעים: הכל או כלוםציון גולשים10 / 8.7ציון מבקרים5 / 2.0
The Great Escaper2הבריחה הגדולהציון גולשים10 / 8.6ציון מבקרים5 / 3.0
The Sixth Child3הילד השישיציון גולשים10 / 8.6ציון מבקרים5 / 3.4
A Great Friend4סוד החיים הפשוטיםציון גולשים10 / 8.2ציון מבקרים5 / 3.5
Hemda5חמדהציון גולשים10 / 8.1ציון מבקרים5 / 3.3
Elioאליאו Smile 2סמייל 2 School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות Alien Romulusהנוסע השמיני: רומולוס
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט