חדשות קולנוע וסרטים

דיוויד מאמט ("הבלתי משוחדים") יהיה אורח הפסטיבל הבינ"ל לסרטי סטודנטים

מאת:
דיוויד מאמט (הבלתי משוחדים) יהיה אורח הפסטיבל הבינל לסרטי סטודנטים
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
התסריטאי והבמאי המוכר יהיה אורח הפסטיבל ה-26, שיתקיים בסינמטק ת"א בין ה14 עד ה-20 באוגוסט. האורחים הנוספים, הסרטים הבינלאומיים שהגיעו למרות המלחמה והתנגדות חלק מבתי הספר והמחווה לקולנוענים שנרצחו ב-7 באוקטובר - יהב וינר ומאיה פודר
הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטיות וסטודנטים ה-26 חשף היום (רביעי) את שורת אורחי הכבוד שיגיעו לפסטיבל בתל אביב, סרטי הפתיחה, התוכנית האמנותית ואירועי הפסטיבל שיתקיים לראשונה בחודש אוגוסט (14-20.8) בסינמטק ת"א וברחבי העיר. הפסטיבל ייפתח עם הקרנת טרום בכורה של שני סרטים קצרים שזכו בתחרויות הפיצ'ינג במהדורה הקודמת: "השומרת" סרטו הקצר של היוצר רועי קנייבסקי ו"גלוג", סרט האנימציה הקצר של היוצר אורי גולד

גם השנה הפסטיבל יארח מספר יוצרים מוערכים מהעולם כאורחי כבוד, יערוך כיתות אמן ויקרין את סרטיהם, חלק לראשונה מול קהל ישראלי. בין אורחי הפסטיבל, התסריטאי, הבמאי והמחזאי המוערך דיוויד מאמט, היוצר האוגנדי אייזק נבוואנה (״מי הרג את קפטן אלכס?״), העורכת המועמדת לאוסקר וזוכת פרס סזאר ג'ולייט וולפלינג (״הפרפר ופעמון הצלילה״, ״אמיליה פרז״) ומנהל פסטיבל הסרטים הקצרים הבינלאומי אוברהאוזן, לארס הנריק גאס.



(דיוויד מאמט. צילום: פם סוסמייל)

מאמט הוא אחד מהיוצרים החשובים שפועלים בהוליווד. הוא החל את הקריירה שלו כמחזאי (הוענק לו פרס פוליצר עבור "גלנגרי גלן רוס"), בהמשך פנה לכתיבת תסריטים בהוליווד, לפני שעבר גם לבימוי סרטים. מאמט אחראי לכתיבת תסריטים של סרטים מצליחים - "הבלתי משוחדים", "גלנגרי גלן רוס", "פסק דין" ו"לכשכש בכלב", כששני האחרונים היו מועמדים לפרס האוסקר לתסריט הטוב ביותר. בין הסרטים שביים ניתן למנות את "שם המשחק", "מחלק רצח", "האסיר הספרדי" ו"סטייט פינת מיין". הוא עבד גם בטלוויזיה ויצר את הסדרה המצליחה "היחידה", בנוסף גם כתב עבור "בלוז לכחולי המדים" ו"המגן". במהלך הפסטיבל יתקיים מאסטר קלאס עם מאמט ויוקרנו סרטיו "שם המשחק" ו"סטייט פינת מיין". יחד איתו תגיע אשתו רבקה פידג'ון שהיא שחקנית וזמרת.

למרות הקשיים והחרם התרבותי אותו חווה ישראל בימים אלה, בתחרויות הפסטיבל ישתתפו השנה כ-100 סרטים קצרים מ-20 מדינות ביניהן אוקראינה, יפן, דרום קוריאה ובורקינה פאסו. כמו כן, ישתתפו בתחרות הבינלאומית מספר סרטים שנעשו על ידי פליטים ממלחמת אוקראינה-רוסיה. סרטים רבים הוגשו ע״י הסטודנטים באופן עצמאי למרות התנגדות בתי ספר מסוימים. כמו למשל הסרט "לילות חורף מעטים" מבית הספר לונדון פילם סקול, אשר יוצרו החליט להגיש את הסרט באופן עצמאי ואף התקבל, למרות התנגדות ביה"ס. הסרטים הישראלים המתמודדים בתחרות הבינלאומית: ״מצב של היעדרות״ (מאלק אלחלבי), ״לב אוחז" (רימה גפן וניקה זחוקובה), "בין הנגב לגליל" (יונתן נבו), "שיחות שלא נענו" (רותם אלקיים), "טיקליש" (יובל נעים), "אור פנס יחיד" (שי-לי עטרי). בתחרות הישראלית ישתתפו 24 יוצרות ויוצרים צעירים משבעה בתי ספר שונים לקולנוע מכל רחבי הארץ. הזוכה במקום הראשון יזכה בפרס כספי על סך 24 אלף ש"ח, השנה יוקדש פרס היוצר/ת המבטיח/ה ע"ש יהב וינר ז"ל, בשווי 10,000 ש"ח. בתחרות יהיה ניתן לצפות בבכורה ישראלית של הסרט ״זה לא זמן לפופ״ של עמית וקנין, אשר היה מועמד השנה בתחרות הסטודנטים של פסטיבל קאן וכך הפך לסרט הישראלי היחיד שייצג את המדינה בריביירה הצרפתית בשנת 2024. בין הכוכבים הגדולים ניתן למצוא בסרטי התחרות הישראלית את דובר קוסאשווילי, אנסטסיה פיין, סוזאנה פפיאן, שלמה בראבא, דאנה איבגי, ליאת הרלב, לייב לב לוין, אדם גבאי ועוד.



(מתוך הסרט "סוריקטה". צילום: בר טלמון)

במסגרת האירועים המיוחדים ייערכו אירועי הנצחה ליוצר יהב וינר ז"ל והסטודנטית מאיה פודר ז"ל שנרצחו ב-7 באוקטובר. סרטו המדובר של יהב, "הילד", זכה במהדורה הקודמת של הפסטיבל בפרס הצילום בתחרות הישראלית. מאיה שנרצחה במסיבת הנובה הייתה אמורה להתחיל שנה ב' במסלול הפקה בביה"ס לקולנוע באוניברסיטת ת"א והייתה מתנדבת במהדורה הקודמת של הפסטיבל.

גם השנה פרויקט הדגל של הפסטיבל, אוטובוס הסרטים, ייצא לדרך במהדורתו ה-13. נושא האוטובוס הינו "סולידריות בזמן מלחמה" והוא ינוע בין יעדים במרכז ודרום הארץ המאכלסים קהילות שנפגעו מאז ה-7 באוקטובר. לצד ההקרנות הייחודיות מתחת לכיפת השמיים הפתוחות לקהל הרחב, יגיע צוות האוטובוס לכל יעד לפני היציאה למסע בכדי לצלם סרט דוקומנטרי קצר המעמיד במרכזו את הגיבורות והגיבורים של כל קהילה. זאת לא הפעם הראשונה שאוטובוס הסרטים יוצא למסע מאז ה-7 באוקטובר. בתחילת המלחמה, הסתובב האוטובוס בין בתי מלון ויעדים נוספים בהם שהו מפונות ומפונים רבים. מצויד במסך, מקרן, מכונות פופקורן וצמר גפן מתוק והמון מתנדבים, מנהלי הפרויקט ארגנו ערבי הקרנה רבים על מנת לתת להם מעט שלווה בתקופה הקשה שעברה עליהם.

הפסטיבל מופק ומנוהל על ידי סטודנטיות וסטודנטים לקולנוע של בית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע״ש סטיב טיש באוניברסיטת תל אביב. הוא נחשב לאחד משלושת הפסטיבלים המרכזיים והחשובים בעולם לסרטי סטודנטים וקולנוע קצר. "לתרבות לא רק ערך ויזואלי ומהנה המסייע בבריחה אל מחוזות דמיוניים, אלא היא גם מחברת אותנו בחזרה למציאות מזוויות חדשות, משמיעה את זעקות הלב ומחאות הציבור ונותנת שלווה וסיוע רגשי לאלה הזקוקים לכך. אנו מקווים כי הפסטיבל ייתן כוח לקהל שלנו בזמנים קשים אלה", אומרים אורי ארתור וולף וגל אוסטרינסקי, מנהלי הפסטיבל.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ סטייט פינת מיין (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Bad Boys Ride or Die1בחורים רעים: הכל או כלוםציון גולשים10 / 8.7ציון מבקרים5 / 2.0
The Great Escaper2הבריחה הגדולהציון גולשים10 / 8.6ציון מבקרים5 / 3.0
The Sixth Child3הילד השישיציון גולשים10 / 8.6ציון מבקרים5 / 3.4
Radical4רדיקליציון גולשים10 / 8.4ציון מבקרים5 / 4.3
A Great Friend5סוד החיים הפשוטיםציון גולשים10 / 8.4ציון מבקרים5 / 3.5
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות Alien Romulusהנוסע השמיני: רומולוס Borderlandsבורדרלנדס
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט