חדשות קולנוע וסרטים

חמישה כוכבים: הסרטים האהובים על אדם גבאי וגיא אריאלי

מדור חמישה * כוכבים
חמישה כוכבים: הסרטים האהובים על אדם גבאי וגיא אריאלי
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
המדור מארח הפעם את השחקן אדם גבאי ("הנערים", "המפקדת") והשחקן גיא אריאלי ("מלכת היופי של ירושלים", "משחק החיים") שבוחרים את חמשת הסרטים האהובים עליהם
הבחירות של אדם גבאי

ביקור התזמורת (2007)

על הסרט: ששון גבאי משחק את תאופיק, מנצח התזמורת מאלכסנדריה, בסרט נפלא של ערן קולירין על ישראליות אחרת, לא כזו שבדרך כלל רואים בסרטים. הסצנות בינו לבין רונית אלקבץ הן מן היפות שנראו בקולנוע הישראלי.

"הסרט שאני הכי אוהב בעולם. ראיתי אותו מיליון פעם ושיחקתי במחזמר יחד עם אבא שלי. זה מאסטרפיס. אמנותית, חברתית והוא הכי מעניין, לא משנה כמה פעמים אני אראה אותו. המשחק והחיבור והכימיה של אבא שלי, ששון גבאי ורונית אלקבץ ז"ל זה פשוט פלא תבל. התסריט והבימוי זה פסגת הפסגות בעיניי".

ואלס עם באשיר (2008)

על הסרט: סרטו של ארי פולמן החל בפרמיירה בפסטיבל קאן והגיע עד זכייה ב"גלובוס הזהב" ומועמדות בפרסי האוסקר ורווחים של 11 מיליון דולר ברחבי העולם. דרך מסעו של פולמן לשחזר את זיכרונו משירותו הצבאי במלחמת לבנון הראשונה ב-1982 – הוא שם על המפה הלם קרב, זיכרונות מודחקים, אירועים בעייתיים שהמיינסטרים הישראלי בחר שלא לעסוק בהם ואת גישת האנימציה כגישה מתקבלת לעיסוק בנושאים אינטימיים וכואבים.

"ראיתי אותו המון. ארי בכללי הוא יוצר שאני מעריץ. כל דבר שהוא עושה בכל מדיום, אם זה בתיאטרון או בקולנוע ואם תצוגה שלו על לאונרד כהן בניו יורק, הוא מדהים. 'ואלס עם באשיר' זו פסגה של שילוב של כל כך הרבה סגנונות: קולנוע דוקומנטרי ועלילתי ואנימציה. לא נמאס לי לצפות בסרט הזה כי הוא פשוט פנומנלי".



הנער (1921)

על הסרט: הקומדיה הקלאסית של צ'פלין מציגה את הנווד (צ'ארלי צ'פלין), אשר מוצא ילד (ג'קי קוגן) שננטש בסמטה ברחוב על ידי אמו ומחליט לטפל בו ולאמץ אותו.

"סרט שהוא פנינה נוסטלגית. כשהייתי ילד אחד הדברים שאני מודה להורים שלי שהם הראו לי כילד קטן הרבה קולנוע. אם זה צ'ארלי צ'פלין ואם זה לואי דה פינס ובאמת כילד הייתי צולל ורואה את הסרטים. הסרט 'הנער', שהפוסטר שלו עדיין תלוי לי בחדר הנעורים בבית של ההורים, אני זוכר שבאמת לא היה לי שובע ממנו. הדרך שבה הוא מראה חיבור אנושי של צחוק ודמע יחד היא פנומנלית. זה סרט שאני מאוד מחובר אליו ואוהב אותו והוא מהדברים הראשונים שאהבתי בקולנוע".

בירדמן (2014)

על הסרט: סרטו של אלחנדרו גונסלס איניאריטו פתח את פסטיבל הסרטים בוונציה וזכה בפרס האוסקר לסרט הטוב ביותר בטקס ה-87. הסרט עוקב אחר ריגן תומאסון (מייקל קיטון), שחקן קולנוע מזדקן ששיחק בעבר בסרט גיבורי על בשם "בירדמן", המנסה להעלות מחזה של ריימונד קארבר בברודוויי.

"סרט שאני כשחקן יכול להתחבר אליו. זה סרט שבתוך התחום של התיאטרון שהוא מאוד קרוב לליבי וגם כל העניין של גיל ורלוונטיות בעולם שמתפתח ומשתנה ואתה שמתפתח ומשתנה ביחס לעצמך, ביחס לעולם וביחס למקצוע. מה גם שאני מאוד אוהב ומחובר למוזיקה והחיבור של התופים לאורך הסרט יחד עם הדמות של מייקל קיטון, אתה ממש שומע כל נים של רגש. זה שילוב של מוזיקה, משחק וקולנוע ברמה מהגבוהות שיש שבי מאוד נגעה".

פריז, הרובע ה-13 (2021) על הסרט: סרטו של הבמאי הצרפתי המוערך ז'אק אודיאר ("נביא", "חלודה ועצם") מבוסס על סיפורים המשתלבים זה בזה ברובע ה-13 בפריז. העלילה מספרת על בחורה סינית שמתאהבת בדוקטורנט, הוא מתאהב בסוכנת נדל"ן ביישנית שבעצמה מתאהבת בנערת ווב-קאם סקסית. משחק נהדר, במיוחד של נעמי מרלן ותסריט מתוחכם בצירוף צילום יפהפה בשחור-לבן ביצירה מאתגרת ובעיקר נוגעת ללב.

"סרט צרפתי שפשוט נגע בי נורא. הוא הביא סיפור של שלושה צעירים בפריז ונותן את הרובע היותר פלורנטיני של פריז ולא את עיר האורות הקלאסית והמנומסת. זה סיפור של מהגרים – אחת לטינית, אחד אפריקאי, שומעים שפות שונות וזה תפס אותי מאוד. יצא לי לחשוב עליו הרבה וגם על המוזיקה של מפיק צרפתי שקוראים לו רון שאני מאוד אוהב".



הבחירות של גיא אריאלי

החבר'ה הטובים (1990) על הסרט: אחד מסרטי הפשע הגדולים בכל הזמנים בבימויו של מרטין סקורסזה. הסרט היה מועמד ל-6 פרסי אוסקר וזיכה את ג'ו פשי בפרס שחקן המשנה. העלילה סוקרת את עלייתה ונפילתה של קריירת הפשע של הנרי היל (ריי ליוטה).

"סרט עם שם של סדרה שהשתתפתי בה. סרט שלא משנה כמה פעמים אראה, תמיד אצפה בו עד הסוף. זה סרט שאני עד היום מפורק עליו".

הסנדק (1972) על הסרט: אין באמת מה להכביר מילים. החלק הראשון בטרילוגיה על משפחת הפשע קורליאונה הוא אחד הסרטים המוכרים והאהובים בכל הזמנים, זוכה האוסקר לסרט הטוב ביותר ומדורג שני ברשימת הסרטים האהובים על גולשי IMDB.

"צפיתי בכל הטרילוגיה וזה וואו. ראיתי שקופולה מוציא סרט חדש בקרוב וזה מעניין אותי לראות לאן הוא לוקח את זה".

אפוקליפסה עכשיו (1979) על הסרט: סרטו האגדי של פרנסיס פורד קופולה. התסריט שנכתב על ידי ג'ון מיליוז מבוסס על הספר "לב המאפליה", ומעתיק את החוויות הטראומתיות של אזרח בריטי שנחשף לזוועות הקולוניאליזם אל וייטנאם עקובת הדם של שנות השבעים. הסרט מגולל את סיפורו של בנג'מין ווילארד (מרטין שין), חייל אמריקאי ציני ומותש שנשלח למצוא ולהרוג ללא משפט את קולונל קורץ (מרלון ברנדו), חייל אמריקאי בכיר שהצטלק מזוועות המלחמה ואיבד את שפיותו.

"אפוקליפסה אהובתי זה סרט שהוא 'אמא', אני אפילו לא יודע להסביר את המסע שעברתי כשראיתי את הסרט הזה".



הנץ ממלטה (1941) סרט הפילם-נואר הקלאסי של ג'ון יוסטון בכיכובו של המפרי בוגרט, המבוסס על הרומן "הנץ ממלטה" מאת דשיל האמט. עלילת הסרט מתארת את סיפורו של בלש פרטי בסן פרנסיסקו, המתמודד עם שלושה הרפתקנים חסרי מצפון אשר מתחרים זה בזה על מנת להשיג לידיהם פסלון המוכר בשם "הנץ ממלטה".

"עד היום המפרי בוגורט הוא הדמות האהובה עליי".

שיר אשיר בגשם (1952)

על הסרט: הכותרת "שיר אשיר בגשם" לבדה מספיקה כדי לעורר חיזיון של ג'ין קלי רוקד בגשם השוטף לצלילי המנגינה הכל כך מוכרת. הסיפור, השירים והריקודים משתלבים כולם לכדי יצירה בידורית הרמונית שכל מי שאוהב סרטים לא יכול להרשות לעצמו לפספס. אין פלא שבשנים מאז יציאתה הפכה הקלאסיקה של קלי וסטנלי דונן לרף שעל פיו נשפטים כל מחזות הזמר.

"זה הסרט שגרם לי לרצות להיות שחקן".



(צילום גיא אריאלי, קרדיט: ניר פקין, צילום אדם גבאי, קרדיט: דניאל קמינסקי)
מיכל ליבר רונן - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ פריז, הרובע ה-13 (עמוד סרט)
חץ שיר אשיר בגשם (עמוד סרט)
חץ ביקור התזמורת (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Bad Boys Ride or Die1בחורים רעים: הכל או כלוםציון גולשים10 / 8.7ציון מבקרים5 / 2.0
The Great Escaper2הבריחה הגדולהציון גולשים10 / 8.6ציון מבקרים5 / 3.0
The Sixth Child3הילד השישיציון גולשים10 / 8.6ציון מבקרים5 / 3.4
A Great Friend4סוד החיים הפשוטיםציון גולשים10 / 8.2ציון מבקרים5 / 3.5
Hemda5חמדהציון גולשים10 / 8.1ציון מבקרים5 / 3.3
Elioאליאו Smile 2סמייל 2 School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות Alien Romulusהנוסע השמיני: רומולוס
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט