חדשות קולנוע וסרטים

"הייתי גאה בזה שלא הלכתי ללמוד משחק, היום אני מצטער על זה"

הייתי גאה בזה שלא הלכתי ללמוד משחק, היום אני מצטער על זה
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
עד היום אנשים מזהים את גיא אריאלי מתפקידיו ב"משחק החיים" ו"החבר'ה הטובים", אבל הוא כבר שנים עובד בשיווק ומכירות לצד קריירת המשחק. בראיון הוא מספר על ההצלחה המוקדמת ש"בלבלה אותי", תפקידו בסרט החדש של שמי זרחין "חמדה", ההתפכחות ב-7 באוקטובר והפוטנציאל שלא מימש עד הסוף
השחקן גיא אריאלי, שמוכר בעיקר מתפקידיו בסדרה "החבר'ה הטובים" ומהטלנובלה "משחק החיים" מצא את הנוסחה לחיים מאושרים. מעבר לחיי משפחה וזוגיות יציבה בת 19 שנה עם נעמה גבעתי (אחותה של השחקנית ומוזיקאית שרי גבעתי) ותזונה טבעונית, גיא עשה שינוי תעסוקתי בשנים האחרונות: הוא עובד בבקרים בשיווק ומכירות ב"יורודרייב" ובשאר הזמן ממשיך לתחזק את קריירת המשחק. "כיף לי, אני נהנה, עושה מה שאני אוהב, כל חברה שאני עובד בה יודעים שאני עובד במשחק וזה תמיד המקום הראשון. בערב אני עולה לבמה – קהל, 1,500 איש, כפיים וחתימות ובבוקר אני קם ועובד באופנועים עם בגדים מלוכלכים, שוטף אופנוע, מנקה אותו", הוא מספר בהתלהבות. לראשונה בחייו הוא מסרב לתפקידים שמציעים לו, מה שלא עשה לפני. "אני עושה רק מה שבא לי וזה הדבר הכי כיף בעולם", הוא מספר ומחייך.

על חייו של אריאלי אפשר לכתוב תסריט ואולי זה יקרה בעתיד. "ניסיתי לא מעט פעמים. יש לי סיפור חיים מאוד מעניין ואף פעם לא נכנסתי פנימה עד הסוף", הוא מוסיף. אם הפרויקט אכן יקרום עור וגידים, הוא ישים על כס הבימוי את החבר הטוב, השחקן עמוס תמם. "עמוס הוא המורה שלי בהרבה דברים, אני לומד ממנו כל הזמן", הוא משתף.

אריאלי נולד בלוד ומספר חודשים לאחר מכן, אביו הביולוגי עזב את הבית. אמו התחתנה מחדש, הביאה 3 ילדים נוספים ואביו הביולוגי גם התחתן והקים משפחה משלו. בילדותו עבר התעללות מצד אביו החורג עליה אינו מעונין להרחיב: "על הילדות דיברתי מספיק, מזמן התגברתי על זה". בגיל 12 לאחר שגיא התוודע לאביו הביולוגי, הוא עבר לקיבוץ כברי שם גדל עד הצבא. "הוא הציל אותי מהאבא החורג", הוא נזכר.



(גיא אריאלי. צילום: ניר פקין)

אביו הביולוגי עבר לגור בבולגריה, נולדו לו שם שני ילדים והוא נפטר 3 חודשים אחרי החתונה של גיא. לפני שנתיים לאחר שטס עם חברים לבולגריה, החליט באופן ספונטני לאתר את שני האחים בפייסבוק ולשלוח להם הודעה שייפגשו. "ישבנו ודיברנו עד הבוקר כמעט. כל כך התרגשתי ועד היום אנחנו בקשר טלפוני", הוא משתף בהתרגשות.

בקיבוץ כברי גיא פרח וזכה ללמוד קולנוע במחזור הראשון של בית הספר לאמנויות שפתחו בו. לאחר הצבא התחיל ללמוד עריכה ואף הקים עסק עריכה אך מפגש אקראי עם בן דודו נאור באילת שעשה פלייבקים לשירים קטע זאת. "באותו רגע אמרתי שזה מה שאני רוצה לעשות. סגרתי את העסק ושבועיים אחרי הייתי באילת בצוות בידור ושם קרתה הטעות", הוא נזכר. הטעות עליה הוא מדבר היא הצטרפותו ללהקת הבנים "פור יו". ומשם נפתחה הדרך לעולם המשחק.

קריירת המשחק של אריאלי התחילה בסדרה "החבר'ה הטובים" לצד שחקנים כמו רותם אבוהב ונטע גרטי. "זה היה תפקיד מדהים ואחלה חבר'ה, זאת סדרה שאני גאה בה עד היום", הוא נזכר. אך התפקיד עמו הוא הכי מזוהה הוא דמותו של ירון בטלנובלה "משחק החיים". "'משחק החיים' עשה לי משהו מוזר ברמה שגם כיום, 21 שנים אחרי, עדיין עוצרים אותי ברחוב וקראים לי ירון. כשהיא הייתה לא יכולתי ללכת ברחוב – זה היה סיוט וזה הגיע לי בגיל מאוד צעיר, לא הייתי מוכן לזה ברמה הזאת וזה בלבל אותי מאוד", הוא מספר. לפני 'משחק החיים' עשה גיא פרויקטים עם תפקידים שונים מאוד כמו "כנפיים" ו"הפרקליטים", אך אחרי משחקו בטלנובלה לא הציעו לו אותם. בניגוד לשחקנים אחרים, הוא לא למד משחק, החלטה שבדיעבד הוא מצטער עליה. "הייתי גאה בזה שלא הלכתי ללמוד משחק, תמיד פחדתי שהלימודים יפגעו בתמימות שיש לי בעולם המשחק – המחשבה החופשית, ואני מצטער על זה. האוטודידקטיות הזאת, הכפייתיות הזאת שאני חייב לעשות את זה לבד – אני ורק אני. זה קצת פוגע בי", הוא מסביר.

הריאיון עם גיא מתרחש בעקבות עליית סרטו החדש והמדובר של הבמאי שמי זרחין, "חמדה", לאקרנים בחמישי האחרון. הסרט מביא את סיפורם של ששי ואפי (ששון גבאי ואסי לוי), זוג נשוי עם פער גילאים גדול, שעובד במגוון עבודות על מנת להתפרנס ולכסות את חובותיו של בנו של ששי, אך למרות הקשיים הם מאושרים ומאוהבים. הפסטורליות נקטעת כשנכדו של ששי מגיע לביקור מבריסל וכשתלמידה הקודם של אפי חוזר בהפתעה לחייה.



בסרט מגלם אריאלי את עמי, שקונה מאפי וששי את המאפים מעשי ידיהם. מבחינת גיא לשחק בסרט של זרחין היה סגירת מעגל, שכן בתחילת הקריירה שלו נבחן לתפקיד בסרט "הכוכבים של שלומי" והגיע לשלבים סופיים אך לא התקבל. אריאלי מאוד נהנה לעבוד עם הבמאי: "יש משמעת מאוד חזקה על הסטים. שמי מסתכל על כל פרט וממש מסביר ברמה מדויקת על כל דבר. מאוד אהבתי את זה". הוא במיוחד שמח לעבוד עם אסי לוי וששון גבאי: "אסי לא מתאמצת להיות קולית, יש בה משהו אותנטי. ששון הוא הבנאדם הכי צנוע שראיתי. אין לו טיפה אגו, יש בו משהו מאוד ישראלי ועממי".

בסרט לששי ואפי יש 23 שנים הבדל ביניהם, פער שמשיק לחייו האישים של אריאלי שבינו ובין אשתו של גם פער שנים, אך קטן יותר - 9. אבל בניגוד לסודות שמסתיר הזוג בסרט, אריאלי ואשתו שומרים על הזוגיות שלהם כי הם מצליחים להיות כנים אחד עם השנייה. "אני לא מאמין בסודות", הוא אומר. "זוגיות זה תהליך ועבודה ושינויים. זוגיות אמיתית זה מקום שאתה יכול להניח את הראש שלך ולהוציא את האוויר החוצה".

הסרט מביא קשר חברות חזק בין ערבי ויהודי – במציאות שלנו כיום זה יכול להתקיים?

"כתוב לי על היד 'אימג'ן' של ג'ון לנון שמאוד האמנתי בזה וזה היה סוג של אוטופיה, והיום אני לא מאמין בה. 7 באוקטובר שינה אצלי המון דברים, אני מרגיש שהחלום שלי היה קצת יותר מדי תמים".

לפני מספר שנים אריאלי החליט שהוא מעונין לעזוב את המקצוע. "הבנתי שמהמקצוע הזה אי אפשר להתפרנס כי כשהתפרנסתי ממשחק הייתי אומר כן כמעט לכל דבר ומגיע לימי צילום שלא הייתי רוצה להיות שם ובוכה בבוקר", הוא נזכר. הוא עבד בנדל"ן ולאחר מכן עבד ב'מטרו מוטור' אופנועים וכיום הוא פרזנטור של אופנועי סאן יאנג ועובד ב'יורודרייב' בשיווק ומכירות ונהנה מכל רגע.
"בתקופה שהמקצוע גמר אותי שאלתי את עצמי מה אני עוד יודע לעשות, הרי כל החיים שלי אני שחקן. הייתה לי הזכות להכיר את מי שהוא היום המנכ"ל, תומר. כשנפגשנו הוא רצה שאהיה הפרזנטור של סאן-יאנג ואני אמרתי לו שאני רוצה עבודה, אז הוא אמר לי 'בוא תהיה סוכן מכירות של אופנועים'. זה היה תהליך מאוד לא פשוט כי אתה פוגש אנשים שמכירים אותך ומזהים אותך. זה היה שיעור שצלחתי אותו בשמחה והרווחתי מלא כסף ולמדתי שאני מאוד טוב במכירות. פתאום אנשים מקשיבים למה שיש לי להגיד ואני מרוויח מזה וטוב לי", הוא מסביר על השינוי שחל בחייו. ברגע ששחרר ממשחק הגיעו לו תפקידים שלא חלם שיעשה כמו בסדרות "מתיר עגונות", "פמת"א" ו"מלכת היופי של ירושלים". "תפקידים שלקחו אותי אפילו בלי אודישנים, פשוט רצו אותי ועפתי באוויר", הוא מספר.



כיום הוא מופיע בתיאטרון הבימה בקומדיה הרומנטית "מעבר לדלת" לצד יעל לבנטל על תסריטאי מרושש שחוזר מארה"ב לגור בדירתה של אמו ומגלה שם להפתעתו אישה אגרופובית ומכורה לניקיון. את השיחה מהבימה שקיבל הוא לא יכול לשכוח. "אפילו לא ידעתי שיש מועמדים. באתי כאילו שהתפקיד כבר שלי ויכול להיות שזו הסיבה שגם לקחתי את זה. זכיתי לעשות את ההצגה הכי מתוקה שקיימת בעולם, זו זכות גדולה להופיע בה".

בהצגה מגלם גיא את התפקיד הראשי, דמותו של יואל, אליו היה לו חיבור מאוד גדול. "בניגוד אליו אני לא נסעתי לחו"ל, קשה לי לעזוב את המדינה שלנו. השורשים שלי פה אז אני מאוד מחובר למדינה הזאת אולי בגלל זה כל כך עצוב לי שקורה מה שקורה. מה שדומה בינינו הוא שיואל ואני הם אנשים עם פוטנציאל, אבל לא תמיד הוא ממומש עד הסוף. אנשים שיש להם כריזמה ולא יודעים להוציא אותה החוצה. יש בו אופטימיות שאני מת עליה כי אני כזה גם. לא משנה מה, יש בי תמיד אופטימיות. החיים לימדו אותי שצריך לשים דברים בפרספקטיבה מאוד מדויקת, במקום הנכון ואני לא מתרגש יותר מדי ולכן האופטימיות לא עוזבת אותי".

כשגיא אינו מופיע על מסכי הטלוויזיה והקולנוע או על הבמה, הוא מנגן להנאתו (על תופים, גיטרה ופסנתר עליהם למד לנגן בעצמו) וכותב שירים: "המוזיקה היא אהבת חיי ואין משהו שאני אוהב בעולם הזה יותר מלנגן". מאז השביעי לאוקטובר הוא גם מבלה שעות על שעות לענות לכל אחד מהפרו-פלסטינים שכותבים משפטים נוראים: "זה הפטיש שלי ואני עונה להם כמו משוגע וכותב מונולוגים ונכנס באמ אמא שלהם".

אריאלי הנחה את תכנית הריאליטי "הרווק" והשתתף ב"רוקדים עם כוכבים" ואף זכה במקום הראשון. אך ההצעות שקיבל להשתתף בתכניות השונות, אינן מדברות אליו והוא הודף אותן. "'נינג'ה ישראל' הציעו לי להשתתף אבל אני לא במקום של תחרויות. ועם כל הכבוד לריאליטי אני לא חושב שזה באמת אמיתי", הוא אומר. למרות שעוד שנה וקצת הוא בן 50 הוא ממש לא נראה כך ולא מרגיש את הגיל: "אני תקוע בגיל שלושים פלוס" ובעיקר סיים עם המרדף אחר תפקידים: "יגיע מה שיגיע. יש סדרה שהגעתי למאצ'ינג ובסוף נתנו למישהו אחר וזה בסדר. פעם הייתי נכנס לחדר ובוכה מזה, אבל היום זה לא מעניין אותי כי זה לא שלי, אני לא רודף אחרי זה יותר".
מיכל ליבר רונן - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
1לגיא אריאלי בתחילת שנות האלפיים שיחקת בטלנובלה משחק החיים והיית מדורת השבט של עם ישראל חזק ואמץ מאיר () | 30/06/2024 12:35:59
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Bad Boys Ride or Die1בחורים רעים: הכל או כלוםציון גולשים10 / 8.7ציון מבקרים5 / 2.0
The Great Escaper2הבריחה הגדולהציון גולשים10 / 8.6ציון מבקרים5 / 3.0
The Sixth Child3הילד השישיציון גולשים10 / 8.6ציון מבקרים5 / 3.4
A Great Friend4סוד החיים הפשוטיםציון גולשים10 / 8.4ציון מבקרים5 / 3.5
Hemda5חמדהציון גולשים10 / 8.1ציון מבקרים5 / 3.3
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות Alien Romulusהנוסע השמיני: רומולוס Borderlandsבורדרלנדס
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט